Paladin - vad är bäst?

Avstängd
Paladin - vad är bäst?

Jag har en lvl 25 paladin och undrar vilket talent tree jag ska satsa på. För tillfället kör jag retribution. Vilket är bäst och vilket tycker ni att jag ska köra? Vilket är mest attraktivt i group quests och pvp?

Paladinen är min första karaktär, så jag har inte så mycket erfarenhet av WoW (men jag har kört många andra RPGs tidigare).

Jag är tacksam för svar.

Inaktiv

så här bygger jag min paladin.
kanske inte för att det är absolut bäst.
men det passar mig bra.
http://www.wowhead.com/?talent=qxZxhZEbetr0hVhot

här är också en toppenbra sida som förklarar en hel del hur du ska bygga om du ska vara holy, retro eller så.
och där kan du också se exakt hur du ska bygga din gubbe.
http://www.wowwiki.com/Paladin_builds

Inaktiv

med min första pally så körde jag Ret hela vägen, och med min andra så bytte jag till Prot vid lv40, bytte sedan tillbaka till Ret vid 51 och bytte sedan till Holy vid 60.
Alla är sköna på sitt sätt, Prot än underbar att solo kör om du slåss mot Melee monster, men finns det en caster med i leken så kan det bli lite små jobbigt.
Ret är också bra att solo köra med, Mana kommer dock bli mer av ett problem, med tanke på att du kommer använda mer saker för att skada fienden än att generera tillbaka mana som du annars skulle göra som Prot.
Holy är väl ok att solo kör med, det är lite av en blandning av dom 2, fast du kan inte riktigt ha 2-5 pers på dig som en Prot kan.

I grupp sammanhang så är det Prot eller Holy som gäller.
Prot är en underbar Tank så länge din grupp inte är helt pucko. Du kommer ha lätt för att ha många nissar på dig så att Healers behöver typ bara heala dig.
Holy är en grym healer, Varje gång du crittar en fet heal så får du tillbaka mana, så i vissa fighter så kunde jag som Holy börja en strid med 90% mana och sluta med typ 95%. Så downtime mellan fighter kan bli nerdragen rätt så lågt när man är Holy och har en bra mängd med Spell Crit.
Ret i grupp är inte direkt så önskevärt. Det kan fungera bra om du är tillsammans med en Prot pally, för du kan då ge honom Sanc Aura och en extra Blessing vilket gör honom starkare och ger honom mer threat. Annars så är Ret smått värdelös i grupp IMO.

Mitt tips är iaf att hålla dig med Ret tills 35-40. Ingen idé att välja något annat tills dess. Ret är överlägst tills 40ish. Efter det så kan du ju testa dig fram.

Medlem

Vill du vara attraktiv så finns det bara 2 val. Prot som aoe tank eller holy som healer. Ingen vill ha en ret paladin om de kan få en warrior eller rogue som melee dps. Druid björn gör ett bättre job.


signatur
Medlem

Tycker du ska använda prot upp till åtminstone 60. För det första så är det mycket roligare än retribution när man levlar. För det andra så fungerar all utrustning man hittar innan 60 bättre med protection (ingen spelldamage). Men framför allt så är man mera eftertraktad i instanser som tank.

Efter du blivit 60 så finns det en del alternativ. Om du vill nå 70 så snabbt som möjligt så bör du köra retribution all the way och köra quests solo. Om du därimot vill ta det lite lugnare och köra en massa instanser så kan du välja mellan holy och prot. Holy upskattas mer i instanser men är lite trögare att köra solo med.

http://www.wowhead.com/?talent=qxZxhZEbetr0hVhot

Något i den stilen bör du sikta mot fram tills 60.

Medlem

Såhär ser jag ut som level 61. 3 poäng anticipation kan läggas på precision om man vill, det är helt och hållet upp till dig själv. Jag stackade def på lägre levlar så därför har jag + def istället. Soloar elites utan problem egentligen och med den kassa gearen jag har så kan jag döda Hederine slayers i Winterspring med lite tid så man tål en hel del stryk.


signatur
Avstängd

Som retribution, fast jag vet inte om det är så överhuvudtaget, känns det som att jag dör lite för lätt. Visserligen har jag ju backup som helning, potions och lite sånt, men det känns inte som att det räcker.
Frågan är ju om jag inte ska satsa på protection ändå, fast det gäller ju att jag bestämmer mig ordentligt för jag vill inte byta igen på ett tag. Jag ändrade nämligen en gång för ett tag sedan, så nu kostar det 5g att ändra sig.

När man ändå har valt paladin är det lika bra att köra hela vägen och bli mer eller mindre odödlig. Vill man satsa på skada är det bättre att köra som warrior. Det är så jag känner det nu i alla fall.

Medlem

Protection ska vara bättre för dig när du väl lvlar, då jag själv inte har kört paladin till någon högre level så vet jag inte grundligt vad man ska specca, tror det ska finnas lite hjälp för dig på deras forum, länk kommer nedan.

http://forums.worldofwarcraft.com/board.html?forumId=10018&si...
Vilken server spelar du på föresten?
Kom ihåg dock, att det är stor chans att du kommer få mantla rollen som helare ganska så ofta tills du när 60+, det är efter 60 som den mesta protgearen kommer, ska såklart finnas ganska duglig dps gear då man kör på samma saker som warrior, men intellect kommer det vara lite av


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Såhär ser jag ut som level 61. 3 poäng anticipation kan läggas på precision om man vill, det är helt och hållet upp till dig själv. Jag stackade def på lägre levlar så därför har jag + def istället. Soloar elites utan problem egentligen och med den kassa gearen jag har så kan jag döda Hederine slayers i Winterspring med lite tid så man tål en hel del stryk.

Bara 61 ännu :> Får ju en slökuk som mig o känna mig duktig.

Medlem

Säger som några har sagt tidigare, lira ret ända till 70 sen gör du om dig, arena = prot/holy, pve/raid = holy, solo questa och ab etc = ret.... varför? för du är svinjobbig! Du gör kanske inte mega mkt dmg, men fan du dör aldrig... tar flaggor utan att beröras och alla älskar dig i ditt lag när du bubblar dig och tar en flagga

Hade jag varit pala hade jag haft detta: http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/paladin/talents.h...

Medlem

Vissa saker fattar jag inte.. Ni ska va PvE ret speccade men ändå tar flera av er och placerar talents i Eye for an Eye.

http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/paladin/talents.h...

Så får man gärna se ut om man är PvE ret speccad. Vissa talents förstår man om man tittar vad de gör.

Anledningen till att jag är 61 Martyr är att jag inte hinner spela. Jobbar bara hela tiden. :/


signatur
Inaktiv
Skrivet av azak:

Säger som några har sagt tidigare, lira ret ända till 70 sen gör du om dig, arena = prot/holy, pve/raid = holy, solo questa och ab etc = ret.... varför? för du är svinjobbig! Du gör kanske inte mega mkt dmg, men fan du dör aldrig... tar flaggor utan att beröras och alla älskar dig i ditt lag när du bubblar dig och tar en flagga

Retribution-paladiner blir lätt kite'ade och har inte mer armor än en warrior vilket gör att tillomed meleeklasserna dödar dem. Och sen kan du ju levla en paladin till typ level 10 eller när man har första bubblan och kan gå in i WSG, plocka flaggan och pröva att bubbla. Javisst, folk kommer nog älska dig...

Och jo, folk kan röra dig rätt så mycket...

Medlem

bubblar du dig med flaggan i wsg tappar du den, jag snackade ab...

men jag skulle lira så för det enda jag lirar är arena/ab/solo grind.

Inaktiv
Skrivet av azak:

bubblar du dig med flaggan i wsg tappar du den, jag snackade ab...

Ja, men det är ju nästan bättre... Kanske borde du vara lite mer påläst innan du hyllar retributionpaladiner.

Medlem

va??? fattar 0, är du vilse grabben? hur fan är det bättre? droppas flaggan är det mkt stor chans för att dom lämnar tillbaka den? förklara dig gärna för jag LOST

Inaktiv

Du kan inte tagga en flagga i AB under effekten av Divine shield...

Du läser, men du förstår inte. Har jag rätt?

Medlem

Catfight, catfight! MEOW!

Medlem

Du kan ju inte tagga flaggor i ab heller med bubbla så...

Avstängd

Jag glömmer alltid bort att kolla i forumets "nedre regioner" av någon anledning.

Förra veckan eller nåt slog jag till och bytte till prot. Än så länge känns det mycket bättre.
Till slut fick jag tag på en bra sköld och ett bra enhandat vapen också, men dagen efter klappade datorn ihop förstås.

Edit: Jag spelar på Sylvanas och min char heter Thangor.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Sylvanas&n=Than...

Gen
Medlem

Är det segt att levla 1-60 som prot? Själv kör jag retri på alten, och det funkar, men det är alltid intressant med alternativ.

Inaktiv

för mig funkar retro görbra.
som sist man var i loch modan som lvl 20 och dödade moh gros elite lvl 19 gubbar och klarade det bra.

för övrigt har jag inga problem att döda vanliga djur, varelser som är typ 3 levels över min paladin.

Medlem

Sånna mobs plockar man 3 st i taget som prot.


signatur
Gen
Medlem

Mjo, men tar det inte sjukt lång tid att döda mobs?

Medlem

Inte på den leveln. Nu när jag börjat döda i outland så tar det mig upp till 1 minut att döda en vanlig mob på min egen level men om jag drar på mig 3-4 st så är alla döda på 1,5 min.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Inte på den leveln. Nu när jag börjat döda i outland så tar det mig upp till 1 minut att döda en vanlig mob på min egen level men om jag drar på mig 3-4 st så är alla döda på 1,5 min.

Haha jo, vet när jag stod och dödade en ensam elemental i Nagrand och en druid kom fram o frågade om ja tränade vapen. Fet singletarget dps!

1
Skriv svar