Göra en film i wow..

Inaktiv
Göra en film i wow..

Någon som vet om man kan recorda i wow ? eller filma på något annat sett ?


signatur

"Hit me!"

Medlem

Ja, Du kan spela in med Fraps till exempel, men det finns inget inspelingsprogram i själva world of warcraft.

Medlem

Tror mac datorer fick support för att kunna spela in film direkt när man spelar, utan att använda fraps eller något annat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Okej, har använt fraps när jag spelat in cs filmer. Och när man använder fraps så får man ju världens mega fps drop ^_^. Är det fortfarande så ? det var typ 3 år sen.

Tack.


signatur

"Hit me!"

Medlem

Om du hade stora problem att spela CS och spela in med hjälp av fraps samtidigt för 3 år sedan och du inte har uppgraderat något i burken så kommer WoW att storkna.

Det går alltid att ställa ner grafiken till minimum om du ändå vill prova att spela in.

Offtopic: att använda fraps i CS är den lates verktyg!

Inaktiv

gäller ju att ställa in fraps rätt osv..
skriv inte filmen till samma disk som spelet/os/programmet körs från osv osv

edit: obs! DISK! inte partition.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

gäller ju att ställa in fraps rätt osv..
skriv inte filmen till samma disk som spelet/os/programmet körs från osv osv

edit: obs! DISK! inte partition.

Sitt inte här o ljug, kom o boosta min palydan istället.

Medlem

Ett het tips som du måste ha, när du ska välja musik sen, så är Rammstein ett måste. HELT ENKELT ETT MÅSTE!

Inaktiv

Jag har haft lite problem med fraps, jag fattar inte riktigt hur man använder skiten... har inte orkat läsa allt om jag ska vara ärlig, grejen är att filerna skriver över varandra när jag filmar så jag får typ 3 st filer som är på 30 sec när jag filmar i 10 min, vet någon vad jag kan göra för att undvika detta?

Medlem

Är det en trial version du har?`
Har för mig att prova på versionen bara tillåter kortare filmsnuttar.
Var iofs år och dar sen jag lekte med fraps sist, men har för mig att det var så då iaf.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

jo jag har det, tack då vet jag

Inaktiv

finns de inga andra än fraps man kan använda? i och med att fraps kostar 37$ o köpa för o spela in längre än 30 sec film

Avstängd

Det som suger med Fraps är att de har gigantisk upplösning och ingen komprimering. 1 minut = 1 gb.

Gen
Medlem

Nej, det finns bara en version. Men med tanke på att dollarn ligger lågt i kurs mot kronan så är det inte så farligt mycket pengar ändå. Då ingår gratis uppgraderingar "for life". Den nyaste versionen har support för massa godis som Dx10, väldigt höga upplösningar, DualCore (Quad even?) o.s.v.

Ett alternativ är GameCam (tror jag det heter) men jag kan inget om det programmet. Googla på det så hittar du säkert mer info.

Gen
Medlem
Skrivet av EliasN:

Det som suger med Fraps är att de har gigantisk upplösning och ingen komprimering. 1 minut = 1 gb.

Faktiskt komprimeras det lite, men man måste verkligen ha en monsterprocessor för att kunna komprimera i real-tid. Du kan t ex inte läsa Fraps-komprimerade filer utan Fraps eftersom Fraps använder en egen codec.

Filerna blir max 4048MB om jag inte minns fel och är fimen länge än så så börjar Fraps på ett nytt AVI-segment.

Medlem

Angående gamecam.
Har provat det för nåt år sedan och såvitt jag minns så är det ganska störande eftersom diverse menyer hamnar ovanför ikoner mm i själva spelet. Svårt att se vad man trycker på osv.

Däremot så tappade jag inte nämnvärt i prestande med gamecam.
Kändes som att det krävde mindre av datorn än vad Fraps gjorde.
Men detta var nog minst ett år sedan så mycket kan ha ändrats.


signatur

Insert funny qoute here

1
Skriv svar