Dags att välja typ av tailoring

Inaktiv
Dags att välja typ av tailoring

Jag är just nu deep frost Mage, funderar på att byta när jag blir 70.

Vad skall man välja Mooncloth, Shadoweave eller spellfire tailoring?

Tjingeling

Medlem

Shadoweave om du är frost, spellfire om du är arcane/fire. Mooncloth är för priest och andra clothie healers.


signatur
Gen
Medlem

Kör du mycket SSC/TK så kommer du troligtvis byta ut Shadowweave settet relativt fort. Men kör du Khara och liknande så är det ett riktigt fint set Rekommenderas varmt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Kör du mycket SSC/TK så kommer du troligtvis byta ut Shadowweave settet relativt fort.

Är du säker på det? Jag har läst att många anser att shadoweave är i tier 5 klass. Om det stämmer vet jag inte då min warlock är level 66 och jag har rerollat horde. Kanske värt att kolla upp?

Medlem
Skrivet av Ankan:
Skrivet av Gen:

Kör du mycket SSC/TK så kommer du troligtvis byta ut Shadowweave settet relativt fort.

Är du säker på det? Jag har läst att många anser att shadoweave är i tier 6 klass. Om det stämmer vet jag inte då min warlock är level 66 och jag har rerollat horde. Kanske värt att kolla upp?

Tier 6 känns väl att ta i lite. Men visst, det kan vara jämnbra med vissa saker från SSC/TK.

Medlem

DOH! Det skulle stå tier 5. Sådär går det när man inte korrekturläser. =(

Inaktiv

det blev shadow men det krävs väldigt mycket mats för att få till det he he

Medlem

Det är inte så farligt! Farma primals, sälj och köp cloth/shadoweave på AH samtidigt som du gör dina egna 2 shadoweave var fjärde dag. Det går snabbt att skaffa FSW tycker jag.

EDIT: Netherweb spider silk tar inte alls lång tid att farma för en 70. En timme, två om du har otur. Beroende på om de säljer för mycket eller inte så kan man alltid farma spider silks istället för primals.

Inaktiv

netherweb är bra grind om man levlar.. terokkar forest, utanför ally-borgen till sydöst, eller i skogen mer söderut


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Inaktiv

jag jobbar på med detta och har nu Frozen Shadoweave Shoulders. Jag har dock några frågor. Hur skall jag få upp min +dmg som just nu är på 392. Hur mycket betydelse har "Spell Crit Rating", "Spell dmg", Spell penetration".

Vad skall jag fylla mina socket med?

Kan någon rekommendera vad jag skall skaffa, typ ringar, trinket, gear etc för att få upp +dmg?

När jag har hela setet, är det tillräkligt?

Medlem

Det beror på.

Ska du raida, farma, pvpa, alla 3, en blandning av alla 3, etc.

Bara för att du har 3 delar ur ett bra PvE set betyder INTE att det är tillräckligt!

Mer info tack.

Inaktiv

jag är nog ute efter alla tre om det är möjligt. Nu när jag är lvl 70 känner jag mig faktiskt lite vilsen vad jag vill göra. Jag skulle vilja öka min dmg, kunna ta död på andra och göra bra ifrån mig i raider, hmmmm allt verkar det sig.

Jag antar att hag tillslut kommer på vad jag tycker är kul nu då jag inte behöver bry mig om XP.

Man borde kunna jobba på att skaffa sig ett bra set för de olika aktiviteterna kanske. Det är bara det att jag inte vet vad jag skall försöka skaffa. :evil:

Medlem

Alltså , ni har verkligen noll koll.

Du skaffar spellfire setet, dvs spellcloth tailor. Du skaffar även sedan spellstrike delarna och vipps med lite annan gear så har du ÅTMINSTONDE 850-900 bonus dmg. Sattsa sedan på vailed noble topaz som är den bästa socket gemen du kan få tag på som mage och tryck i överallt där inte socketbonusen är viktig. Spelar ingen roll hur mkt +dmg om din +hit är för låg iaf. Allt under 90 är katastrof, spec om du har FROST vilke du verkar vara atm. Iaf, ska du solospela / pvp;a är en frost / arc att föredra , vilket jag hoppas du är om du gör frozen setet?`Men det är så fail på det om du vill raida ><

Du borde alltså köra en 10/48/3 specc. Beroende på hur du vill prestera i raids / pvp så kan du sätta dina talents lite olika. Men jag antar att du ska in i kara nu först och då är faktiskt aldrig fem pinnar i Impact dåligt då del flesta trashmobsen inte är immuna mot det samt att det är chill i PvP.

Tiller andra; Ni har ju fan noll koll. Man kan inte ens använda frozen shadow setet om du inte har den specialization, SIGH. Så "Lite utav alla tre" är kört. Eller, du ka ju köra 5manna instancer med fr0zty specc.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Tiller andra; Ni har ju fan noll koll. Man kan inte ens använda frozen shadow setet om du inte har den specialization, SIGH. Så "Lite utav alla tre" är kört. Eller, du ka ju köra 5manna instancer med fr0zty specc.

Jag är alldeles jättesäker på att han med "lite av alla tre" menade en blandning mellan "Spell Crit Rating", "Spell dmg" och "Spell penetration", som TS faktiskt frågade om som du säkert ser ifall du läser inläggen ordentligt.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Tiller andra; Ni har ju fan noll koll. Man kan inte ens använda frozen shadow setet om du inte har den specialization, SIGH. Så "Lite utav alla tre" är kört.

... Du tror inte att det var raid/farm/pvp som vi menade?

Nej, självklart inte, du måste ha rätt!

Sarcasmbat hits you for 2451 damage.

Inaktiv

jisses, klanka ner på folk och skryta med extremt utdaterad kunskap om wow
~killen med koll~


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Hej, en sak är klar jag är definitivt inte personen med koll

Sedan vill jag verkligen tacka för alla kommentarer, jag behöver verkligen all hjälp jag kan få här då jag i princip bara jagat XP och loot sedan jag startade.

Hur som helst så har jag från början kört deep frost men baserat på en rekommendation i spelet specade jag om till 10/0/51. Dessutom valde jag Frozen Shadoweave tailoring och arbetar därmed på att få till detta set.

Betyder detta att jag borde ha valt en annan inriktning?

Vilket är den bästa vägen för mig nu, med detta set?

Jag vet att detta är noob-frågor men jag är nog det nu när jag skall börja utveckla denna karaktären.

Inaktiv
Medlem

För PvE så är fire bättre för utom typ vissa fighter.. För PvP är frost bättre men det finns bättre saker för PvP än Frost sättet=)

Medlem

En t.ex. 40/0/21 specc fungerar fint den med med frozen settet, för PvE.

För PvP, iaf i början eller för BG-grind så är väl frozen setet med deep-frost talents bra. Ger en hel del "leksaker" att klar sig bra med. Fungerar väl även bra i arena. Arena-gearen är dock bättre om man ska bli bra på det

10/48/3 är den build som ger mest dmg av alla speccs. Ren raid-build imo

Et tips är att välja den inriktning du själv känner är roligast. Är det roligare med frost, så kör det. Du kan alltid byta specialitet senare om du vill. Bara å behålla de delarna du redan craftat och börja grinda för en annan specialitet om du känner för det


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Medlem

Kör på spellfire, om du ska vara med i en seriös raidingguild så är det fire som gäller, mest dps och får en massa härliga bonusar när du både crittar och är nere på lite lägre HP på bossar
Frost kommer du nog få byta till när du väl kör Black temple har jag hört, men då har man fått till sig tillräckligt bra gear för att kunna utdpsa vilken firemage som helst som kör upp till The Eye

Fire är byggt för PvE, Frost för PvP ^^
(och nej nämn inte "men lol, pompyro då?" för det är en hybrid vilket gör dig till arcane mage som kör lite fire).
En bra specc är 10/48/3, där du kör elemental precision, arcane subtetly 2/2 och den som minskar arcane resists, och sen 5/5 CC.
Resten av fire sätter du på saker som gynnar dig i pve syfte, du får kolla runt lite på blizzards forum


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

har craftat FSW boots and shoulders och håller på med 16 x Mote of Water för rocken. Hoppas detta är värt allt slit. Har just nu 13 st Primal Water av 16, farmat i Skettis.

Jag måste tyvärr erkänna att jag fortfarande inte fullt ut förstår vad som är bäst för att öka dmg i 10/0/51:
- Spell Damage
- Spell Critical Rating
- Spell Penetraion
- ev andra

och hur det hänger ihop?

Jag är beredd att köpa vad som behövs för att maximera min FSW gear, kan någon vänlig person ge mig lite ytterligare tips på vilka gem, vilka enchant etc.

Medlem

Spell damage är alltid bra att satsa i, 10/0/51 är väl lite mer utav pvp antar jag, som frost ska du inte behöva satsa så särskilt mycket på spell critical, det är något som man tjänar mest på att ha mycket i när man är fire(eller elemental), då man får en extrabonus som kallas ignite, och även att man får 30% av manan tillbaka då man crittar

Spell penetration är som hitrating fast för pvp, om någon har 25 i resistance mot säg frost, så måste man ha minst 25 spell penetration för att kunna ha en 95% chans att kunna träffa med magin, (som jag förstått det iallafall, spell penetration är iallafall för PvP och inte PvE).

Som frost är det extra viktigt att ha +hit rating med spells, då du får ganska mycket +crit utav vanlig gear, och med 2/4/6/8/10 +critrating av att pumpa frostbolt är det nästan lika mycket som en fullspeccad firemage får.

Du ska tänka såhär när det kommer tilll PvE. Hit > Spelldamage > crit > intellect.
Hit är det som helt enkelt bestämmer om du gör eller inte gör skada på någon, efter det kommer om du crittar eller inte.

Tyvärr måste jag fortfarande säga att det mesta pre Mount Hyjall (eller tillochmed Black Temple?) är inte i behov utav frost, Fire gör solklart mer damage om du har likvärdig gear på båda magikerna, Damage>Survivability


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Tack för hjälpen,

tycker du att jag skall stoppa spell damage i mina socket eller skall jag ta intellect? Vilka ench tycker du att jag skall ta?

Medlem

Jag personligen har satt in Veiled Noble Topaz (5+ spelldamage, 4+ hit) I hela min Spellfire, och i resten av alla sockets också då jag inte har så mycket annan gear som ger +hit, jag tycker att du ska försöka att ha så mycket spelldamage som möjligt när det kommer till enchants, skulle du kunna ge mig din armory-link så att jag kan se lite mer grundligt?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

ok nu har jag hela FSW settet, och vad är det som är så bra?

Inaktiv
Skrivet av Ajaxx:

ok nu har jag hela FSW settet, och vad är det som är så bra?

Uhm, vad menar du?
Du ser väl statsen på settet, om du tycker det var värt det eller inte kan väl bara du avgöra.

Om du trodde att du skulle bli oövervinnerlig bara för att du equippar sista delen kan jag bara göra dig besviken genom att säga att så inte är fallet.

Inaktiv

hrrmmmm sorry jag uttryckte mig fel ser jag, pinsamt. Vad jag menade var vilka är de riktiga styrkorna med detta setet tex. imbued netherweave som jag hade innan.

Jag skall nu kompletera och har precis lagt på runic spellthread på mina imbued netherweave pants. Nu gäller det att hitta vad jag behöver. Som tidigare skrivits i denna tråd populerar jag sockets men vill också crafta det bästa jag kan. Tyvärr fungerar inte armory så jag kan visa vad jag har.

12
Skriv svar