Installationsproblem

Inaktiv
Installationsproblem

Tänkte återigen börja lira lite WoW men så när jag stoppar i CD2(helt repfri) av BC så krashar skiten, har installerat senaste drivisarna och allt. Provade att bara köra utan BC installerat, då ville den installera en patch som vägrar fungera. Det Står bara "World of Warcraft is already installed" när man klickar på den. Vad gör man? Skickade en web-form till Blizzards tech support igår men har fortfarande inte fått nåt svar.

nj
Medlem

Kikat något i tex den här tråden i deras support-forum?

Medlem

Provat att dra över BC skivorna till hårddisken och installera den vägen?

Själv måste jag gå in i felsäkert läge OCH installera från hårddisken annars får jag bara errors när jag ska installera BC. Får hoppas att jag inte kommer behöva göra det igen. -_-

Inaktiv

Tackar för tråden. Fick error vid 32% och har tydligen Kaspersky installerat på datorn så det var väl det som orsakade krashen. Då vet jag man det tills nästa gång man ska installera spelet att disabla Kaspersky. Provade aldrig att dra över skivorna till hårddisken men har nu lyckats ladda hem BC via en flik under account management.

Gen
Medlem

Det finns ett gäng trådar om detta på de officiella forumen. Har för mig folk haft problem med en av CD skivorna vid installation (DVD>all) både med XP och Vista. Bra att du löste det iaf

Inaktiv

Har aldrig haft problem med WoW installation på min gamla Shuttle PC men så fort jag bytte upp mig till en värsting burk med Corsair minnen gentemot mina gamla TwinMos så fick jag problem direkt. Error efter 2a skivan, vid installation av full nedladdat spel fick jag också fel. Typiska MPQ errors. Även när jag spelade fick jag krasher men datorn funkade finfitn i övrigt. Verkar som WoW är sjuuukt kinkigt med kvalité eller liknande på just minnesmodulerna. Jag bytte för någon vecka sedan till nya Twinmos minnen igen och nu fungerar det fint som snus. Jag hittade inga fel vid tester av Corsair minnena. Det var 4st 512Mb moduler, nu har jag 2st 1Gb moduler.

Medlem

gör tester med lite olika program, finns nog tråd om detta på hårdvaruforumet


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar