Medlem
Vad farma?

Nu är det här en tråd som säkerligen varit uppe en tusen gånger förut, men har inte hittat något vettigt eller levande. Så varför inte.

Vad brukar ni på level 70 farma för att tjäna pengar? D.v.s. vad är bäst att grinda/sälja för att få ihop pengar?

Medlem

Primal Mana och questa


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Daily quests. Jag gör 5 av dom och får ihop ca 60-70 g för en halvtimmes jobb varje dag.

Inaktiv

var hittar du daily questen?

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Daily quests. Jag gör 5 av dom och får ihop ca 60-70 g för en halvtimmes jobb varje dag.

Fast dem är sjuuuuukt sega >_< När du når level 70 så finns det qs i Shattra som skickar iväg dig rätt.


signatur

Videomupp

Inaktiv

förr så farmade jag guldpärlor, då när dom var värda typ 20 guld styck.

nere i booty bay.

käkade glass å godis lyssnade på techno och sammla guldpärlor i högar.

Medlem

Primals i högar brukar sälja bra oavsett server. Det är inte svårt att kolla upp priserna på primals på AH, välja den dyraste, titta på wowhead efter högst drop % och sedan farma tills man somnar.

Questa förstås om man är 70 och inte har gjort alla quester. Drog in över 3K guld på min druid bara genom att Q:a netherstorm och shadowmoon valley.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

förr så farmade jag guldpärlor, då när dom var värda typ 20 guld styck.

nere i booty bay.

käkade glass å godis lyssnade på techno och sammla guldpärlor i högar.

Funkar inte längre dock, då dem ökade dropraten så dem går inte går mer än 2 guld styck typ. Bästa är nog Dailys, men man kan ju bara tjäna "Så" mycket på en dag.


signatur

Videomupp

Medlem
Inaktiv

tigg!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Primals e rätt hopplöst att farma efter som andra gör det 24/7.

Har du inte gjort alla quests så gör det.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Jag farmar blues i TK instancerna,,,,är man rogue så är man, 2x !

Gen
Medlem

Primals har gått ned med 50% på vår server känns det som. Samma med pots (SMP, SHP) samt herbs. Spell/Shadow/Primal Cloth ned med 40-50g de senaste månaderna...

...alltså är det dailys som gäller Visst, vissa är väl sega men flera Netherwing är lätta. Gathering questet, Booterang, Crystals, Flayers och den vid Sanctum. Några Ogri'la är också lätta (Nether Ray, bombrun och Crystal saken).

Medlem

Brukar ta ~1h varje morgon medans jag äter frukost och vaknar, till att köra daily's.


signatur

gorm streamar ibland!

Inaktiv

Har precis kommit tillbaks efter en paus, nån som kan berätta lite om dessa "Daily's"? Alltså, vart får man dom, vad ska man göra ( ta nåt exempel) etc .

Tacksam för svar ^^

Medlem

Daily quests som det heter är ett quest som du kan göra 1 gång om dan som sen resetar kl 4 eller 5 på morgonen. De går ut på att döda x antal mobs eller hämta x antal items ute i världen. Ofta ganska nära. Dessa quests börjar i Shattrath City och kräver att du gör ett eller några elite quests (rekommenderat 5 spelare) för att sen få tillgång till dessa. Det finns 3 olika ställen om jag minns rätt. Ogri'la, Netherwing ledge och Skettis tror jag att det är.


signatur
Inaktiv
Skrivet av xhosa:

Jag farmar blues i TK instancerna,,,,är man rogue så är man, 2x !

details pls

1
Skriv svar