Rogue lvl 70 dagger speed?

Medlem
Rogue lvl 70 dagger speed?

Varför finns det inga bra daggers vid lvl 70 med 2.00 i speed? Köpte ceds carver med 1.80 och blev så besviken mot min warlord dagger med 2.00, att jag i princip gett upp min rogue. Känns som man hysh hysh blivit nerfad. Någon som håller med?

Medlem

Emerald Ripper och Malchazeen är det som du är ute efter om du ska köra dagger typ. Annars kan du ju köpa lite svärd och köra på det istället.


signatur
Inaktiv

Se efter damage range istället för speed och leta upp något med hög max damage. Sen betyder ju att den är lite snabbare inte mycket mer än att dina backstabs är lite svagare mot ett vapen med samma DPS som är slöare, men istället att du får ut lite extra poison procs. Annars kan du ju kanske se dig om efter den här.

Ced's Carver trots att den är lite snabbare 8-13 högre skada än High Warlord's Razor. Är du inte nöjd med din skada kan du ju alltid pröva en +7 weapon damage enchant.

Edit: Sen om du precis blivit 70, köpt en "BOE blue" och begett dig ut att PvP'a och inte är nöjd med hur din karaktär presterat kanske du borde geara upp lite först. Även om bra PvP gearade rogues har väldigt låg damage output jämfört med många andra i PvP gear.

1
Skriv svar