Paladin Aoe grinding

Inaktiv
Paladin Aoe grinding

Tjabba folket,

behöver lite tips och råd , har en 34 paladin med rätt twinkat gear för att köra aoe grinding , problemet e dock sådant att jag kommer fan inte på några bra ställen att köra på , där de finns många mobs och inga som stunnar mig / springer ifrån mig / kastar spells på mig , och är ca 1-2 lvlar under mig.

nån som har en pala som har gjort samma som mig eller har nåt att rekommendera ?

jag kanske ska köra retri ett par lvlar till och köra prot senare ?

help !

Medlem

Körde retri till lvl 42 då jag resepccade till prot och tror inte att jag skulle vilja rekomendera prot tidigare än det vilket även det är i minsta laget. 45+

Annars kan du väl grinda bönder i arathi.


signatur

osv.

Medlem

Ret är aldrig bra. Det suger pung innan level 50 då man äntligen får nåt att slå med. Prot däremot är svinbra redan från level 11. Jag är 40 nu och spelar RFD för exp. 2 pers kör vi den instancen på.


signatur
Medlem

Kört Prot från start och är 33. Klarar med enkelhet eliter 1-2 levlar över mig.

Får jag fråga varför man inte rekommenderar Prot. Vad är det i Ret som gör att man skulle klara sig så mycket bättre? Är det SoC som skulle vara den stora skillnaden?

Jag med min shield spike, Seal of Light, Blessing of Sanctuary går ur strider med max mana/hp på vanliga monster, klarar iaf en 4 "normala" monster utan att tulla på items och långa CD (normala som i att de inte har massvis med stuns och silence).

Jag kan har missat något i ret-trädet som pre 40 gör det till ett mycket bättre val, för jag har läst på andra forum där samma sak sagts.

Medlem
Medlem

Bra länk martyr. Den sa ungefär det jag hade tänkt när jag planerade min gubbe (gumma). Hans talent ser ut exakt som min vid 35, men jag funderar på att droppa BoK för jag känner verkligen inte att jag använder den, eller på någon av min gruppmedlemmar heller.
Vidare förstår jag inte att han tar Str över int och detta före holy shield? Jag utgår ifrån att han missat att sätta ut den sista poängen för sin level i specarna. I övrigt håller jag inte med om en del saker i hans talent build, men det är ju bara trevligt att det finns lite olika uppfattningar om vad som funkar.

Inaktiv

Klockren hjälp tack !

Medlem

Jo precis, blev 35 igår och börjar väl få lite kläm på det. Bönderna i Arathi vart grymt bra o grinda på sålänge de inte va nåra alliance nära

Men visst, det funkar ju inte så bra som det står i guiderna ;> Måste allt dricka efter en 5-6 st så gör säkert något fel.

Medlem

Jag AoE Grindar RFD. Får spela ostört och har egentligen inte så jättemycket mana-problem. Har dock väldigt imba gear och en healer så jag kör på Seal of Wisdom hela tiden. Både judge på min target och seal på mig själv.


signatur
Inaktiv

skulle vilja veta namnet på din paladin så man kan kolla armory , på så sätt se hur en riktig pala ska vara gearad

jag älskar att twinka medans jag lvlar de gör de hela bra mycket roligare !

kan du länka ?

Medlem

Heter Tix på Kazzak. Tidigare karaktär är Tix på Neptulon.


signatur
Medlem

Jag antar att Detta är din paladin.

Ganska intressant tråd.

Inaktiv

Min gubbe heter Calondriel - Zenedar

dock bara 36 men vid 40 och framåt har jag bara äg aoe gear för han , twink for life !

Medlem

Det går ju faktiskt sola Graveyard utan problem nu. Kanske går med rfk själv oxå nu på lvl 37. Trix?

Inaktiv

Är 44 nu med min protpala och det är skitkul och körde från lvl 35. Vid 43 var jag lite bored så jag provade att sola i Uldaman vilket gick bra, tog de 3 första bossarna (solo) och tog bara en pot vid ett tillfälle....

Armory: kolla upp Makish på Kazzak-servern...

Inaktiv

Prot duger men man dödar verkligen inte fort med prot. sen krävs det nästan att man hela tiden har flera på sig i melee så man har reckoning aktiverat för det mesta

Medlem

Det är ju en förutsättning att man har flera på sig om det ska va nån mening. Hela grejjen går ju mest ut på att aoegrinda. Gå o grinda mobs 1o1 är ju död o pina som protpala.

Medlem

Tycker allvarligt inte det var så farligt när jag jämförde med ret paladinen i guilden som var i Hinterlands tillsammans med mig. Han dödade lite snabbare men hade å andra sidan mer downtime. F ö är det ganska få quests där jag inte kan utnyttja att jag kan ta ett par stycken på en gång utan problem.

Medlem

Måste man nödvändigt göra alla quests så e nog ret mycket bättre. (fast det går ju med prot oxå, bara det tar ju tiiiid).

Det e ju aoegrind sålänge man orkar som gäller med prot.
Fixade en hög med thornsbuffar från Un´Goro (gula blå på eastern pylon) och det va riktigt bra faktiskt. Kunde ta sjuka pulls i Dalsons Tears (andra "farmen" i WpL) så man ligger lätt över 40k/h om man inte slöar för mycket. Då var jag lvl 53 och borde nog kunna öka på det där nu men inte testat sen ja blev 54.

När ja ändå skriver kan ja ju tipsa om nåra utmärkta grindspots med. Nethergarde Mine i Blasted lands (lvl 48 eller nåt?) är mängder med miners som aldrig springer, helt utan casters. (sjuk exp om du får healinghjälp då man kan pulla hur många som helst)

Silent hill i wpl (typ 49-51) är nog bäst hittils, inga casters och enkla mobs i bra packs. Som horde sög det dock då man blir gankad rätt friskt.

Till slut, Dalsons Tears i WPL (52-54), som nämnt andra farmen till vänster. Bara meleemobs, löjlig disease de kastar och tillräckligt många så de både räcker och blir över.

Inaktiv

Är just nu i blasted lands och kör med min twink , helt äg plats solo , 15 mobs i taget var 5:e minut rockar hårt

längtar dock till wpl , har hört mycket gott om de !

Medlem
Skrivet av Truth-:

Är just nu i blasted lands och kör med min twink , helt äg plats solo , 15 mobs i taget var 5:e minut rockar hårt

längtar dock till wpl , har hört mycket gott om de !

wpl är najs... Spec Dalson's tear.

Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av Truth-:

Är just nu i blasted lands och kör med min twink , helt äg plats solo , 15 mobs i taget var 5:e minut rockar hårt

längtar dock till wpl , har hört mycket gott om de !

wpl är najs... Spec Dalson's tear.

Når förslag på vart man ska dra efter dalsons? Så jävla trött på stället.

Inaktiv

Level 54-56: "The cave in the northern part of Iron Tree Woods in Felwood. Level 54ish mobs that don't hit very hard, are bunched fairly near together, and have a chance to drop living essences which sell nice." - Waricelm

50-60 is just straight up Plaguelands, its just the best place. However, because it can get crowded, ther are alternatives to the Undead there. From 54-60 you can AoE the Scarlet Lumberjacks with little interference, and theres always the famous 52-60 Eastern Dire Maul Lashers.

(Level: 55-58) Deadwind Ogres [Some Casters] (Deadwind Pass)

Lite olika ställen

1
Skriv svar