2 konton samtidigt med samma PC

Inaktiv
2 konton samtidigt med samma PC

Hej!

Lillbrorsan har slutat spelat och jag har tagit över hans gamla konto och levlar en healer med det.
Tänkte att jag borde kunna köra mitt eget och brorsans konto samtidigt för lite snabbare levling. Men när jag är inne och kör så blir det 2:a kontot disconnectat efter nån minut bara.

Är det något som ändrats i nån patch nyligen så att man inte kan köra 2 konton samtidigt från 1 PC?
Har provat det förut, innan expansion, och då funkade det bra.

Gen
Medlem

Man verkar kunna köra flera WoW applikationer samtidigt men som du säger så verkar det bara funka att köra ett konto per PC. Har väl nåt att göra med unika IP adresser?

Inaktiv

Kolla in [http://www.dual-boxing.com/] och deras forum. Du kanske hittar något som kan hjälpa dig där.

Medlem

Det kan inte ha med ip att göra eftersom du kan sitta hur många som helst bakom en router o lira.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

funkar att köra 2 konton samtidigt, har du på follow?
om du har det räknar spelet dig som om du är afk och disconectar dig efter ett tag, kan vara det som är problemet.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Det är inget i spelet som hindrar dig från att köra två konton på samma dator, jag har gjort det i evigheter utan problem.

Inaktiv

Känner igen det.

Jag kommer inte ihåg exakt men jag har för mig att när jag hade satt follow med en snabb mount efter min andra karaktär som gick (har jag för mig att det va) så kunde mountgubben ibland bli disconnectad, alltså när jag lirade 2 acc på samma dator som du säger.

Minns iaf att det bara hände vid någe specifikt tillfälle när man hade follow på. Jag upplevde inte att det hade me AFK att göra men kan inte svära på det.

Inaktiv

tack för alla svar!

japp, körde med follow på konto 2, och det blev disconnectat efter bara 1 minut.
AFK disconnect är längre än så om jag minns rätt...

ska testa idag utan follow och se om det funkar bättre.

Inaktiv

Högpriotera wow clienterna i systemhanterarn , då kommer du slippa problem i framtiden.

1
Skriv svar