bättre pvp förr?????

Inaktiv
bättre pvp förr?????

är det inte ngn mer en jag som hatar hur vårat "nya" pvp system är? förr i tiden kunde en hel arsenal med horde eller allianser rida in i varderas städer och kötta som tills städerna var tomma..men nu ser man inget sånt :/

Medlem

händer 1-2 gånger i veckan på bloodfeather.

dock är bg pvp'n bättre nu än förut, world pvp har blivit ersatt av bra bg's


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

World pvp existerar ju inte på samma sätt som förut heller. Så fort man dödar nån så kommer han med sin main och campar dig i 30 min. Nästan roligt när man ville ha level 30 pvp.


signatur
Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

World pvp existerar ju inte på samma sätt som förut heller. Så fort man dödar nån så kommer han med sin main och campar dig i 30 min. Nästan roligt när man ville ha level 30 pvp.

Det där är väldigt sant. Man kan ju inte döda nån utan att de ska ha sin hämnd. Jag tycker dock att World PvP är viktigare än BG. Nu när man rider runt är det nästan alltid stendött. Alla är i olika slags instancer. Förstår verkligen inte poängen med PvP-servrar längre...

Medlem

Själva systemet är det nog inte så mycket fel på... men Blizzard utnyttjar det inte. De gjorde ett halvhjärtat försök med silitus, EPL och outlands (med torn, flaggor o whatnot)

Just nu tycker jag det mer hänger på spelarna. Vill man så går det typ men man får inget för det.

Blizzard borde slänga in lite keeps / städer / torn som går att ta över. NPC vakter med en liten 5 manna elite boss på slutet. Som blir flaggad i Factionens namn.

Medlem
Skrivet av TixFrix:

World pvp existerar ju inte på samma sätt som förut heller. Så fort man dödar nån så kommer han med sin main och campar dig i 30 min. Nästan roligt när man ville ha level 30 pvp.

Gank me once, I get mad at you. Gank me twice, I camp ontop of you!

Det händer ibland att några hordes "raidar" någon by men det kommer nästan aldrig någon för att slå dom tillbaka, och det är lite tråkigt när man är själv mot 5 eller fler.
Jag vill ha tillbaka SS -> TM!

Så ja, world PVP var bättre förr (inte i någon av "objective" zonerna dock) men BG pvp är bättre nu.

Medlem
Medlem

World pvp slår allt vad BG's heter... tacka vet jag gamla zergen mellan southshore och tarren mill

Medlem

Det är ju inget taktiskt med att raida städer/byar. Tacka vet jag bg och arena. ^^

Medlem

BG:s gjorde ju separata pvp/pve servrar meningslöst.


signatur
Medlem
Skrivet av Fraizer:

Det är ju inget taktiskt med att raida städer/byar. Tacka vet jag bg och arena. ^^

Oftast är det inge taktiskt i BGs heller ^_^ "Rush stableS!11!!!!!"

Beror på vilka man lirar med ofc


signatur

Videomupp

Inaktiv

eftersom alla verkar tycka det var bättre förr..hur ksa vi göra för att få igång det igen?

Inaktiv

.....jag menar orka bry si att man får ngt för det..bara man har det kul och försöker få det så kul som möjligt!

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Fraizer:

Det är ju inget taktiskt med att raida städer/byar. Tacka vet jag bg och arena. ^^

Oftast är det inge taktiskt i BGs heller ^_^ "Rush stableS!11!!!!!"

Beror på vilka man lirar med ofc

Det säger jag inte, men det är åtminstone mer taktiskt att ta motståndarlagets flagga än att ganka så många lowbies i stan som möjligt.

Inaktiv
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Fraizer:

Det är ju inget taktiskt med att raida städer/byar. Tacka vet jag bg och arena. ^^

Oftast är det inge taktiskt i BGs heller ^_^ "Rush stableS!11!!!!!"

Beror på vilka man lirar med ofc

Det säger jag inte, men det är åtminstone mer taktiskt att ta motståndarlagets flagga än att ganka så många lowbies i stan som möjligt.

Det är roligare att ganka lowbies i stan!

Medlem

Taktiskt att ganka folk i staden... taktik är vell vad du gör den till. Säg att du ska ganka folk utan att de ser dig? Sätt upp lite regler för dig själv och försök uppfylla dem.

Det finns iof ingen heder i att ganka lowbees... "wow" du slog ner någon som inte kan försvara sig.

Sikta på större saker!

Medlem

Skulle inte vilja påstå att BG's är bättre nu, snarare tvärtom. Varje gång man spelar AV ser man minst 15st som är "afk" i basen. Hur kan det vara bra?

World pvp finns ju inte ens på kartan vilket är lite tråkigt. Minns hur det var i daoc, även om jag inte hann uppleva så mycket av det så var det grymt kul. Frågar man i WoW om nån vill raida en stad får man ju oftast som svar "noob, bg's is the shit XD".

Inaktiv

det var mycket bättre förr när man var lvl20-ish och såg massa ?? horde utanför ashenvale

men arena och sånt är kul det med..

men föredrar world pvp

1
Skriv svar