den gamla frågan om talents och frost :-)

Inaktiv
den gamla frågan om talents och frost :-)

jag vet att detta har diskuterats många många gånger men jag behöver ställa denna fråga då jag i princip alltid förlorar PvP 1:1 ute på kartan. Jag är Mage lvl 65 (just nu) deep frost (100% talent's i frost) och upplever att jag är för långsam speciellt när jag attackeras.

Jag förstår givetvis att detta är en träningsak men jag får helt enkelt inte till det, i de flesta fallen. Något som jag verkligen gillar och som hjälper mig mycket är min water elementh.

På grund av detta har jag börjat fundera på att specca om för att försöka bli lite effektivare i PvP situationer utan att för den skull bli sämre i PvE. Jag såg en vad jag tror fire mage som ver enormt effektiv så jag har funderat lite på lite fire?

Finns det någon annan här som är deep frost som skulle kunna berätta hur ni ser på detta, kanske är det gear som är problemet förutom att jag suger.

Jag har förökt läsa mig till en lösning men det finns 1000 olika åsikter och därför vänder jag mig till detta forum.

Tack på föhand...

Medlem

Håll dig på avstånd
Sen bli 70, skaffa dig bra gear, så att du åtminstone kommer upp i en 600-700 spelldamage (gör du väldigt enkelt) eller mer. Sen prövar du igen.

Som mage måste man kunna spela på rätt sätt, annars är man som vilken clothare som helst ett enkelt mål

Medlem

men är det en hunter håll dig nära! Annars får du inte iväg en enda frostbolt....
Jag hoppas att du använder frost nova hela tiden (din och din elements), crits är de vi lever på


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gen
Medlem

Folk gråter över att Frostmages inte går att döda i BGs Kan tänka mig att en Dfrost specc med max survivability och en HP pool på 9.5k eller mer lär vara väldigt irriterande Sen att det inte går så fort att döda motståndare är en annan sak :>

Inaktiv

min upplevelse som frostmage (lvl66) är att dom är mer eller mindre omöjliga o döda i pvp, så länge man har mana och itne massa dotts på sig. var Dfrost med min osså, och hade runda slängar +500 i spelldmg och crittade som satan på allt som rörde sig typ.

mitt råd är att prova med och ändra taktik lite, fundera på vilken sköld du kör med o vilken armour och lite sånt så ska du se att de blir bättre;)

Inaktiv

man tackar. Kan någon vara vänlig och föreslå ett realistiskt gear paket som jag skulle kunna satsa på att få ihop?

Jag ser ut så här idag: http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Emeriss&n=...

Medlem

Ehhh, din gear var nog den sämsta jag sett på en mage, nej jag är inte elak... Gör Ring of Blood NUUUU!!!! Skaffa en vettig stav, det där är ju inte ens en mage stav!
Boots, dmg trink och wand, det är det enda du inte bör byta, kör AV pvp eller vad som, förstår att du har problem att döda.
Jag hade mycket bättre gear än det där vid lvl 66 och jag gjorde bara quests inga instancer så förstår inte hur du kan ha den där gearen, helt ärligt.
Det du ska satsa på är Statmina, intellect, spell dmg, i den ordningen.

Om jag ska vara elak och ärlig igen så tror jag inte du spelar så bra om du nu har den där gearen... Lira AB / AV (AB och AV är lätta att följa spelare i) och studera hur andra mages lirar och samtidigt skaffa bra gear genom att köpa den av honorn du får.

Du kan börja med gear hunt när du dingat 70, än så länge räcker det långt att ta quest rewards för typ alla är bättre än det där.

Kollat din build oxå nu:
Ta bort Frost Warding och lägg dem på Improved Cone of Cold istället, har du mer nytta av
Frozen core är väl inte mycket att hurra för heller
Skulle börja bygga på Arcane nu med Arcane Subtlety (2) och Imp Arcane missiles (3) för att sen gå in på Arcane Concentration (du kör arcane missile när du får en clearcast)
Det är iaf mitt tips, finns säkert folk som tycker jag ger dig helt fel tips men jag tycker 2% dmg här å där inte ger så mycket om man räknar på de, mer värt med clearcast och i fights där man får dåligt med mana
Här har du min build men tycker att du som lvlar kan ha bra nytta av 1-2 poäng i winter's chill men annars är jag rätt så nöjd med min. Kör Frost först sen Arcane

Förlåt för att jag är så elak men... ja är inte meningen.. förlåt...

(Mycket edit men vill hjälpa så mycket som möjligt)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

TACK,

LannY, låt mig säga så här. Detta är precis det jag frågar om och därför uppskattar jag dina svar väldigt mycket. Jag har spelat utan att igentligen bry mig särskilt mycket om vad jag skall ha för gear, hur jag spelar etc.

Min tanke nu är att förstå, fixa, köra därför uppskattar jag dina kommentarer.

AB/AV?

ehhh staven, jag la till fel stav upptäckte jag nu. Gick från svärd till stav och la dit fel, mitt misstag

Medlem

AB och AV är två battlegrounds i korthet är det bara att fråga efter battlemaster i din favvohuvudstad så kan du signa för AB/AV/WSG där.

Warsong Gulch = WSG
Alterac Valley = AV
Arathi Basin = AB


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

skulle du kunna rekommendera vilken typ av gear jag skall leta efter?

Medlem

Du behöver inte leta, ta allt du kan för det är bättre än de du har. När du är 70 kan du börja fundera mer på gear, själv kör jag mycket pvp så blir de för mig.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag ska specca min mage såhär tror jag vid 70 för arenan.
Min största uppgift är att överleva med minimala heals och att CCa så mycket jag kan samtidigt som jag försöker få ut lite skada.

18, 0, 43

http://www.wowhead.com/?talent=of0VfobZZVAGIobxs0ot

Eller kanske

http://www.wowhead.com/?talent=of0VfobZZiAGIo0xs0ot

Medlem

Om du inte fått gear från quests/instanser, kolla efter BoE-gear som slutar på of the Invoker.

Prima för Mages.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar