Medlem
Druid OP?

Jag tycker att Druid i catform är totalt OP (owerpowered). Kommer det en sådan smygandes så är man ju körd direkt. Har de ökat på skadan som katten klöser i? Känns som de blivit mkt starkare. Jag har inte orkat läsa om alla uppdates.

Medlem

Ja. Sedan 2.0 eller lite före när de bjöd på nya talents till alla klasser så blev feral druider mycket starkare. Och nej det är inte OP... de dör ganska snabbt om de inte vet hur man spelar då : >


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Lie|:

Ja. Sedan 2.0 eller lite före när de bjöd på nya talents till alla klasser så blev feral druider mycket starkare. Och nej det är inte OP... de dör ganska snabbt om de inte vet hur man spelar då : >

Det verkar som om de vet hur de skall spela de jag möter. Eller så är det väl jag som suger. Spelar som warlock. Men jag brukar tycka själv då alltså att jag är rätt duktig mot andra klasser och brukar kunna vinna fighter. Men men...hehe

Hata druider

Medlem

Druider är iof bland de lättaste att spöa om man lirar lock. Men jag kan hålla med om att katter med bra gear och med koll kan ge lite problem, speciellt om de öppnar mot en.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Som det alltid sägs, en klass kan vara OP som helst om man kan hantera den

Medlem

Nej dom är inte overpowered nu. Men när TBC kom var dom sjukt overpowered. Vilken form dom än gick in i så smekte dom upp alla. Så dom åkte på en rejäl nerf några patcher senare

Inaktiv

(wow är inte ett 1on1-pvpspel)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

(wow är inte ett 1on1-pvpspel)

Nej men det är ett jävla solo-grind/quest spel med world pvp. Går liksom inte ihop riktigt.


signatur
Medlem

'mewmewmewPEW me shred 3k worldpvp kekekkee'

Jo, spelar druid själv, ganska sjukt jävla overpowered i 1on1, otrolig damage och extremt hög survivability.

Medlem

Skönast va det förut när Mangle Bear va sjuk, kunde dpsa ner warriors utan att behöva heala sig själv i Bear


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

sånt funkar fortfarande mot rogues senast jag pvpade, dock inte mot nån med uber gear


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Jag tycker iof att Warlocks är grymt OP oxo ^^

Inaktiv

Spelar själv druid jag med. Att spöa skiten ur folk med dåligt gear och lite halvtaskiga kunskaper om sin klass är väldigt simpelt med lite gear.

Dueller med folk som kan sin class tycker jag funkar ganska bra. Vi tar iaf fler än vi förlorar mot.

Men i arena suger druider. 1 druid av 178 arena finalister och denna druid blev utslagen i första omgången. Säger sig självt.

Tycker druider funkar bra i raider. Iaf dom jag kört (kara,gruul,magtheridon)

Medlem

Jag tycker nog att det beror på trots allt... en druid har en massa trick i fickan. Det handlar om att utnyttja det.

Men det är klart... när man möter någon, nästan vilken klass som helst som har dåligt gear jämnfört med en själv så kan man vinna hyffsat enkelt.

<-- Warrior

Inaktiv
Skrivet av Kendak:

Jag tycker nog att det beror på trots allt... en druid har en massa trick i fickan. Det handlar om att utnyttja det.

Men det är klart... när man möter någon, nästan vilken klass som helst som har dåligt gear jämnfört med en själv så kan man vinna hyffsat enkelt.

<-- Warrior

Att en druid kom med i finalen beror ju inte på att alla druider har en skruv lös. Druider är helt enkelt inte bra i arena.

Medlem

Hm, Jao du kan ha rätt. Druiden är juh en enda stor hybrid.
Lite synd kanske men det vore orätt om de var lika bra som de klasser den försöker representera. Så det kan vara svårt att kunna behålla sin plats i en grupp när man kan bli ersatt av en annan klass som gör sin uppgift bättre än dig.

Men med bra menar du? Jag har sett många druider som ligger uppe bland de 10 bästa lagen på rätt så många servrar. Om de sen når finalen är en annan sak. På Twilights Hammer finns det en horde druid i 3vs3 och de är just nu server bästa. No1

Men som du säger, siffror ljuger sällan. Vad siffrorna baseras på kan vara en annan femma. Informera mig gärna mer, jag spelar inte druid.

Inaktiv

Druider tillför inte så mycket till ett 5vs5 arena team.

Paladins kan ju bubbla, tåla ganska mycket stryk i gemfört med en resto druid.
Warlocks har healthstones, dots,fear
Bara två exempel.

I 2vs2 och 3vs3 är det en lite annan femma.
Druider kan vara bra men det krävs mycket mer skicklighet av både druiden och hans polare för att lyckas.
Warrior/Paladin combon kan ju lyckas ganska bra med inte så mycket skicklighet.

Medlem

Personligen så tycker jag att de kan tillföra en massa saker.
Du kan börja stelthad så att det andra laget inte enns vet att ni har en druid för att hoppa in i stiden när du behövs.

Och du har Cyclone, Entangling Roots. Du kan kita dina attackerare. Du har om du speccar på det 3 hots? Du kan söva pets och andra duider. Du har innervate för att klara en lång strid.

Bara för att nämna några saker en druid faktiskt kan göra.
Det gäller att se till sina egna styrkor och inte enbart vad andra kan göra.

1
Skriv svar