Söker tips för en rogue build

Inaktiv
Söker tips för en rogue build

Hej,

Har efter en längre pause återvänt till WoW för att levla upp min rogue till 70 och ha lite kul med PVP. Men det är mycket som har ändrats sedan jag spelade sists (många nya och uppdaterade talents), det jag sitter och undrar mest över är vilken build som fungerar bäst idag för grinda levels. Gärna något i stil med hög damage output och låg downtime mellan mobs (ingen överraskning kanske). Är något av följande två alternativ ok eller rekommenderas något annat?

Daggers / Mutilate
En build som jag har använt ett par levels mellen 60 > 63, det är typ samma spel stil som min gamla build (har backstab blivit offer för en nerf och ersatts av mutilate?). En build som fungerar helt ok, relativ hög damage och mer eller mindre downtime mellan strider. Det vill säga så länge stuns och mutilate inte "miss/dodge/parry/block". Eller om man råkar ut för adds för då fungerar det inte lika bra. Min build ser ut som följande

Den build jag använder nu.

Swords / Combat
Adrenaline Rush och Blade Flurry är trevligt men är det lika bra som det var förr eller har något ändrats? Om jag minns rätt är damage output ok och man kan lättare hantera adds (ytterligare en bonus att inte behöva positionera sig bakom mobs), men enligt vissa poster på forums verkar spelare tycka den innebär mer downtime och kanske rent av lite seg.

Kanske inte påverkar valet av build, men jag har idag följande vapen:

Daggers: Perdition's Blade + Core Hound Tooth (önskar idag att jag spenderat ett par extra DKP på nya daggers. har även upptäckt att daggers i outlands är svårare att hitta, speciellt innnan level 70. hittade ett alternativ som verkar ok, stalker's fangs som droppar från black stalker i underbog)

Swords: Ancient Qiraji Ripper + Chromatically Tempered Sword (CTS kanske inte är bästa alternativ för off-hand, minns alla runs i naxx med hopp om att iblis skulle droppa från razuvious... suck)

Hur som helst, jag skulle verkligen uppskatta lite tips och tricks vad som gäller för rogues idag. Hoppas att hitta lite hjälp för att bestämma mig för en bra leveling build

Tack på förhand,
Desmin

Inaktiv

förresten, man skulle kanske testa en hemo build... har aldrig testat hemo innan

Inaktiv

Eftersom 60-70 brukar innebära en hel del sologrinding är det väl troligen bäst att slänga ihop en combat med svärd, knivar är jobbigt i sololir och det är alltid svårt att få in några attacker i ryggen.
Det tar oftast längre tid och man tar mer skada.

Om du hoppar in på den där länken och klickar dig fram till talents kan du se hur jag är speccad för tillfället.

Combat sword

Kanske inte bäst i världen för leveling dock, utdelar bra skada utan WF totem, men om du ska soloa kanske du borde köra något liknande det här för att koncentrera mer på överlevnad och mindre skada tagen.
Såhär på level 60, och att fixa upp allt utom Lethality påväg mot 66, och sen börja slänga in poäng där, då din crit går ner mer och mer ju närmre 70 du kommer, och den blir bara mindre och mindre värd, men är en fin talent att slänga iväg 5 talent points på då det gäller den skill man använder mest.

Och sen om du har mycket downtime eller inte brukar ju mest bero på om du orkat tigga mat i stan eller inte.

Hemo är dock inte särskilt effektivt i PvE har jag hört, har aldrig provat det själv då jag PvP'ar som combat.

Inaktiv

Tackar för inlägget

Har testat lite och fick ihop en kanske inte riktigt samma build som du postade men fungerar i princip på samma sätt, den här.

Bytade ut CTS mot CHT, det svärdet är helt på tok för stort åtminstone tills ett bättre off-hand svärd dyker upp

Inaktiv

Saken med det är att du saknar relentless strikes vilket är väldigt effektivt, speciellt i grinding då man oftast slänger iväg en cheap shot och en slice & dice på det.
Då saknar du också imp. slice & dice och förlorar en herrans massa sekunder på det.

Lethality gäller endast sinister strike, och i raids t.ex. står sinister strike inte för mer än kanske 20-25% av min skada, och säg att du crittar 25% utav dem så har du en damage increase på bara någon procent med lethality.

Weapon Expertise ökar själv din skada mer än vad Aggression gör enkelt, speciellt i solo grinding då det även gäller parry. Någon sa att parry's blir "miss" i ryggen, något jag själv inte tror på då bossar parerar rätt ofta de gånger jag måste slå framifrån, men att jag inte missar många slag under 10 minuters bossfighter.
Men den talenten är värd ändå.

Sen gäller Vitality så pass små värden att det kan tänkas över om den verkligen är nödvändig om man inte vill pressa de där sista DPS'en/överlevnaden, utan de poängen kanske är att spendera i något annat.

Till slut är väl improved gouge något värdelös, och att trycka in 3% extra dodge skulle nog vara ett bättre alternativ under solo leveling.

Senast jag lade på improved eviscerate (Typ runt början av februari när jag levlade min rogue) så ökade den eviscerates skada med 1.5% istället för 15%, och eftersom Eviscerate är så värdelös och rupture/kidney shot borde användas istället beroende på mob kanske du borde spendera 1 poäng till i ruthlessness och 2 i murder för en extra 2% DPS mot det mesta.

Inaktiv

det helt klart något i det du säger, ska givetvis testa. använder improved gouge för det ger ett par extra sekunder om man behöver använda firstaid

Inaktiv

Att slå en 4 sekunders gouge och springa iväg en bit med sprint brukar ge hela first aid tiden. Funkar bra så länge du inte behöver använda first aid allt för ofta.

Medlem

Körde mutilate från 60-70 och det var galet lätt å grinda. Sjukt snabbt gick de å göra quest också, mest pga stealth då Men fleet footed och camoflage hjälper med gå farten också.

körde denna och fortsatte gå mot serrated blade allt eftersom :

http://www.wowhead.com/?talent=iMe0oErsVzVoZV0g

Oftast var moben nere på 25%-35% hp efter stunnen, så man tog inte mycket skada heller.

Inaktiv

Nackdelen med Mutilate som jag ser det är att det kräver en satans massa crit och det har man inte mycket när man närmar sig 70. Har man bra gear så har man det vid 60 men det minskar hela tiden.

Jag tycker du ska skaffa dig svärd och köra kombat sword. Det är imo fortfarande den bästa builden för att enkelt toppa dps-listan när man raidar och det är väldigt många rogues som använder den för pvp också. Se till att bygga +hit för att träffa mycket med offhanden så du proccar Combat Potency så ofta som möjligt men det antar jag att du vet.

Här är en länk till min karaktär med build, gear och allt sådant.

http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Argent+Daw...

Inaktiv

Då måste jag fråga om du vet ifall improved eviscerate är fixad så det inte längre är +1.5% skada istället för 15%.

Och varför är du speccad riposte men inte t.ex. weapon expertise?

1
Skriv svar