När är man redo för heroics?

Medlem
När är man redo för heroics?

Jag har spelat heroics förr (ettpar månader sedan) och både tankat och helat dem med min druid men nu spelar jag en paladin som jag har någorlunda bra gear på och nyckel till ettpar heroics.

Nu är det dock så att jag kör med mp5/heal gear och inte crit/heal och det känns knappt att jag räcker till i normala instanser ibland. Så fort jag börjar kasta stora heals så försvinner manan på nolltid. Må ha varit lika med min druid men jag minns inte

Så vad säger ni? Räcker cirkus +1000 healing, 158 mp5 och 10% crit? Känns väldigt lågt allting men finns inte så mycket i de normala instanserna heller som ökar på.

Armory länk (jag vet att man kan fixa bättre mainhand men de vill som inte droppa när jag är där)


signatur

osv.

Inaktiv

jag tycker du är redo men man kan ju alltid försöka...vet i alla fall att jag har utan tvekan en paladin som healer om jag ska tanka instancer....deras flash of light är heeelt underbar.

men testa o se om de fungerar....ta med några polare ur guilden o testa, fungerar de inte ne då vet du de o får bättra på gearen

Medlem

Såhär såg jag ut när jag va och spelade heroic sist och det funkade aldeles utmärkt. Har bättre vapen + sköld men mycket av min andra gear är fullständigt crap.


signatur
Medlem

Ja guilden ja... det är ett helgött gäng kroater som tagit sommarlov
Tog mig en månads tjat innan jag fick med dem på heroics första gången också. Mest pvp som är nu men ska väl försöka fiska nå randoms för heroics och se hur det går.

Tackar för svaren. Behöver inte känna mig så värdelös då : )

edit: loggade in lite snabbt och var någon grupp som behövde en healer till heroic ramparts så jag hoppade på och det gick bra tills tröttheten tog grabbarna så vi la ner innan vi kom långt men gick bra som sagt så får fortsätta på detta : )


signatur

osv.

Medlem

De vanliga i heroics är att mobsen söår hårdare dvs du behäver en högre hps...

manaefficency kan du lämna utanför

Medlem
Skrivet av Exim:

De vanliga i heroics är att mobsen söår hårdare dvs du behäver en högre hps...

manaefficency kan du lämna utanför

Uhm... nja jag har kört en del heroics nu och det har gått väldigt bra faktiskt.
Såhär långt så har det räkt fint med +1000 healing och min regen. Får ta en pot ibland på bossar men det tycker jag hör till då det är bossar trots allt : )
Enda riktiga problemet brukar vara att få iväg den första Holy Light innan man får Light's Grace fast har man ögonen med sig och huvudet på skaft så brukar man kunna se innan tanken får sig redig smäll : )

Gjort Ramparts, Steam Vault och första bossen i Underbog. Inga problem.


signatur

osv.

Medlem

Jag hade sämre gear när jag började med heroics på min paladin, så kör på bara. Sethekk halls / Arcatraz / Shattered halls får du nog vänta lite med, långa figher med många mobs som slår hårt, kräver lite bättre gear.

1
Skriv svar