Medlem
Mage vapen

Nu när min alt närmar sig 70 (gav upp warriorn då druidsen tog det mesta av det tänkta tanking spotsen, antar att det är min main nu då dock ) börjar jag fundera lite på main och of hand wepon för nån som inte spelar 24/7, med andra ord crafted eller 5 mannar.

har of handen från exalted med av (frost vers.) och har svårt att se nått nytt som är värt det

Main är ju lite lättare, är det värt att köra 50+ sh runs för svärdet eller köpa nått crafted ?

(tiläggas ska väl efter att träffat en del mages att jag kör på spell dmg och struntar fullständigt i sta (eller ja när intill), sett en del klagomål att jag inte kör 2 hands stavar för dom har bättre stats men betydligt mindre spell dmg)

Medlem

Greatsword of Horrid Dreams från slutbossen (Murmur) i Shadow Labyrinth är väl ett bra main-handsvapen. Annars så kan du ju köra Shattered Halls tills du blir exhalted. Valet är ju ditt.

http://www.wowhead.com/?item=27905

Medlem

sen har du sista bossen mechanar me ...

Medlem

Continuum Blade har 30 stamina och är hyffsat lätt att skaffa.

(Enhands svärd)

Medlem

Om du inte raidar så är nog Thrallmar/Honor Hold exalted rewarden bäst.

Gen
Medlem

Merciless Gladiator's Spellblade
Binds when picked up
Main Hand Dagger
18 - 113 Damage Speed 1.60
(41.2 damage per second)
+27 Stamina
+18 Intellect
Durability 75 / 75
Requires Level 70
Equip: Improves spell hit rating by 15.
Equip: Improves your resilience rating by 18.
Equip: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 225.

Bara 3150 arenapoäng :>

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Merciless Gladiator's Spellblade
Binds when picked up
Main Hand Dagger
18 - 113 Damage Speed 1.60
(41.2 damage per second)
+27 Stamina
+18 Intellect
Durability 75 / 75
Requires Level 70
Equip: Improves spell hit rating by 15.
Equip: Improves your resilience rating by 18.
Equip: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 225.

Bara 3150 arenapoäng :>

WoW är bara för lolligt ibland, hur ska nya spelare ha en chans mot lag som har sån gear?.

Inaktiv

Det har man inte, så man får nöta på förlust efter förlust tills man själv har tillräckligt med poäng att skaffa ett!

Inaktiv

De som samlat på sig mer arena gear än typ endast ett Spellblade, har troligen så pass mycket högre rating än de "nya spelarna" inte kommer få möta dem, utan andra som precis börjat, eller är ruskigt kassa och gått under 1500 rating.

Medlem

Saknar de gamla pvp systemet ... då knude inte alla få "easy gear" från pvp ...

Medlem

Nej. Då fick nolifers det istället för folk som hade skill. Mer tid gav mer gear. Du kunde ju för fasen leecha upp till epic gear utan att egentligen slå ett enda slag i PvP, precis som du kan nu, men nu så tar det inte lika lång tid och du behöver inte spela 12h/dag i 3 månader.


signatur
Medlem

Det var ändå bättre förr
Tack vare all PvP som man gjorde förr så känns INGEN grinding som att det tar länge längre.

Medlem

Ett bra 2-hands är imo fortfarande The Bringer of Death för mages. 42 critraiting 121 spelldmg etc. BoE blått, bör kunna plockas loss från ah runt 200-300g max.

Men om du måste ha 1H är Rep-rewarden från Keepers of Time nice, och samma sak med svärdet från Murmur.

Ett annat 2h med mycket stats och dmg är Heroic drop från setthek halls. Terokk's Shadowstaff.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Gen
Medlem

Om du ändå ska grinda rep är väl Stormcaller från Thrallmar/Legion Hold bäst. 159dmg å crit. Bättre än Horrid Dreams/Continuum Blade.

1
Skriv svar