tk + ssc attunment borta.

Medlem
Medlem

Känns lite taskigt mot alla oss som gjort all attunement. :<

Inaktiv
Skrivet av Tigole:

At a later point, we are considering adding a final reward step to those quests as well (that way those who have already completed them would not miss out on a *new* reward).

Att ta bort attunement till Serpentshrine Cavern var väl lite väl mycket kan jag säga, och egentligen Tempest Keep också, jag tycker de kunnat spara Magtheridon delen i alla fall, då inte ens vid det tillfälle man lyckats döda Magtheridon inte borde gå in i Tempest Keep egentligen. Utom kanske för Void Reaver då, kanske.

Det värsta tycker jag är inte att jag "gjort detta quest i onödan", utan mer att det troligen kommer bli så att guilds kommer gå in i dessa instancer tidigare och tidigare för att hört att Void Reaver eller Morogrim eller vem som är så enkel.
Sen att det slutar med en eller flera tråder på Raids & Dungeons forumet om att Blizzard måste nerfa dessa instancers bossar eller trash.

Medlem

Bra för cuasle gamers som inte har tid att köra 3 veckors chain quests.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inga attunements kräver 3 veckors chain quests. Jag gjorde mitt TK attunement på 5 timmar, exkl. Magtheridon.

Medlem
Skrivet av Dyppe:

Inga attunements kräver 3 veckors chain quests. Jag gjorde mitt TK attunement på 5 timmar, exkl. Magtheridon.

Och vad för gear hade din grupp du körde med i genomsnitt?

Jag gissar att attunementen är en bra "gear check" men samtidigt är den onödig för guilds som redan är där och vill ha in mer members. Ska man dra in 5 pers genom det osv tar det tid som man kanske kunde lägga på att testa ssc/tk på istället.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Helt otroligt bra. Det kvittar ju med attunement quests eller inte. Guilds som inte är gearade åker ju på stjärten ändå. Men det är en enorm boost i motivation för oss casuals.

Som guildledare för en casualguild så till exempel karazhan attunement var en pärs när det begav sig. Drog själv genom minst 20 pers, bara för att få det gjort fortare.

Inaktiv

Låter som en bra ändring, hann dock lägga ner att spela för att jag blev så less på att göra attunements och grinda rep för heroic.

Medlem

Gnäll inte på småsaker.
Ungefär som att jag skulle börja gnälla på att jag fått göra massa saker i onödan med min druid bara för att jag levlade upp den när spelet släpptes istället för de senaste månaderna.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

förlåt en novis men vad är "attunement"?

Inaktiv

förlåt en novis men vad är "attunement"?

Medlem

Man måste göra vissa quests för att få gå in i en del instanser, tex köra BRD för att få gå in i MC. Det är vad som krävs för att man ska få göra en raid-instans.

Ordet "attunement" betyder ungefär "inställning/anpassning/passar väl ihop", vilket inte säger så mycket.

Medlem

Jag håller med om att det är klockrent för casuals som lessnat på Karazhan och inte har ett jota dom kan göra längre, men för mig blev det bara pricken över i:et. Så glad att jag slutade efter dryga två år med endgame raiding.

ALLT man genomfört i TBC har känts så meningslöst prestationsmässigt p g a alla ändringar/nerfs. Jag tror att den största anledningen till att de riktiga topspelarna lessnar och slutar nu beror på att "utmaningen" försvunnit helt från spelet. Förr i tiden, innan TBC, så satt hela världens PVE-WoWspelare fast på en boss i veckor. Nu mötte vi mycket riktigt motstånd som krävde i princip varenda consumable som fanns i spelet för att komma vidare. Problemet är bara att ända sen TBC släpptes så har man förföljts av att det strax efter ett lyckat first kill kommit en nerf som heter duga. Helt plötsligt kan vilken guild som helst komma in och utan större krav på energi och tid åstadkomma vad som tog oss andra otals timmar att klara av.

Missförstå mig rätt, det gläder mig att casuals får mer spelnöje men jag tror att WoW lite tappat fotfästet om huruvida endgame raiding ska vara till för galna gamers eller casuals.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag tycker också lite synd om de som har gjort långa räckor med attunements om de nu försvinner - det kanske dessutom bara är början på saker som skall göra spelet mer åtkomligt för casuals?

Samtidigt känns rena rep/grind attunements verkligen onödiga! Om man går in i en instans och inte klarar den kanske det borde vara upp till varje spelare att lära sig vad som inte funkar, mer ansvar till spelaren alltså. Fast det förutsätter ju att det verkligen är en lvl och gearcheck och det har jag egentligen ingen aning om...

Däremot är nyckelquests med med lite logik i helt ok känns det som. Om jag skall in på ett ställe som har en låst port är det ett rent nöje att göra quests för att få tag på nycklar eller andra magiska saker som tillåter mig att gå dit. Men när man helt enkelt inte kommer genom en skimrande portal känns det lite andefattigt och fantasilöst.

Läste en post som föreslog att man skulle se över hela quest, gear och instansstrukturen i Azeroth för att få samma struktur som i Outlands. Man menade bland annat att det skulle vara en bra idé att se om inte vissa gamla instanser (Scholo, Strat, Dire Maul etc.) antingen skulle göras lättare (lvl 50 eller så) eller få Heroicvarianter för att liva upp det lite - känns som en bra idé tycker jag.

Överhuvudtaget handlar det väl om att Blizz måste skapa ett sammanhängande spel? Det känns lite som att landa på månen i ett nytt spel första gången man kommer till Outlands.

Medlem

EXAKT Jazman, exakt. Azeroth har gått förlorat, man stannar bara i Outlands numera p g a avsaknad av lvl70 material, det går inte att flyga etc etc.

Jag föreslog själv öppet för 3-4månader sen ungefär hur grymt skoj det vore (och nästan självklart) om Blizz gjorde heroicvarianter av alla gamla Azeroth-instanser. Hajja Shadowfang Keep eller Mechanar på heroic som lvl70! Det räcker ju med att öka lvls på mobs/bossarna samt kanske 1-2nya abilities på några, sen lite simpel epic loot här och där. Jag skulle fortfarande lira WoW då tror jag faktiskt, så otroligt mycket mer att göra och man saknar ju dessutom alla dagliga Stratruns mm hehe. Men jag har fått nog av alla extremnätter när man pressade för worldfirsts på bossar som bara dagar senare nerfades till intet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar