Spellfire vs Frozen shadoweave

Inaktiv
Spellfire vs Frozen shadoweave

Min mage är nu lvl 66 i skrivande stund och har 275 i tail, och jag ska inte raida denna gång utan endast dra pve och lite pvp.
Sitter nu och funderar på vilket som är bäst att skaffa, spellfire set eller frozen shadoweave set?
Finns inge stamina i spellfire som är en litet minus just för pvp, men det tänkte jag lösa med att skaffa honor och skaffa pvp set för stamina.
Fick tips av en mage i min guild som alltid varit fire speccad, att jag ska använda spellfire i pve och annat gear i pvp, för jag behöver mycket resilliance enligt honom.
Har varit frost sedan lvl 30 tills fram till lvl 62, och nu har jag speccat om till fire och blev helt fast vid dmg jag kunde göra nu.
Har endast pvpat som frost speccad och aldrig fire speccad, så vet inte riktigt hur det är som fire.
Frost är ju lite mer överlevnad med tanke på ice barrier och ice block som är väldigt bra i pvp.
Så nu undrar jag vad ni tycker och har för tips.

Kan också tillägga att jag ska skaffa spellstrike set et och det går mycket snyggt ihop med just spellfire


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem

Hade ju lätt tagit spellfire. Ska du inte köra uberseriös arena matcher så spelar de ingen roll. Om du nu skulle det så hade du ändå bytt ut dina frozen shadoweave saker efter ett tag mot arena gear. Dessutom så hade du också hellre tagit battlecast hood och pants istället för spellstrike för sta. Så frågan är ju om du vill ha lite mer sta och och frost damage tills du byter ut dem lr om du vill ha fet fire damage i pve och pvp?

Men jag har alltid gillat fire mer än frost just för det är mindre cd spells än arcane/frost, så är inte fullt objektiv kanske

Medlem

fire / ice specc, har kört båda rätt så mycket i pvp och det är mer en fråga om spelstil än vad som är "bäst". Fire har du nice burst dmg men ice så är du lite mer seglivad och får iväg mer dmg... Så enligt mig är det mer en frågan om spelstil för annars är de rätt så likvärdiga.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gen
Medlem

Eventuellt kan man kanske tycka att spellfire bonusen är bättre än frostbonusen som är lite väl riktad mot warlocks :/

Medlem

bara ett sätt för blizz att säga att real mages är fire!

Gen
Medlem

Sant sant...fire har fler dmg increase talents än frost :/

Medlem

arcane/frost tycker jag ger en väldigt bra blandning mellan survivabillity och damage.

min build --> http://armory.wow-europe.com/character-talents.xml?r=Dentarg&...

jag brukar slå andra DPSare med hästlängder (30-40% av den totala skadan i gruppen), enda som slagit mig var en fire mage med epic gear.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Gen
Medlem

Den klassiska builden (använder den själv, se signatur) förutom att du bara lagt 1 poäng i Elemental Precision vilket förvånar mig eftersom du har väldigt lite hit för PvE/Instance. På bossfighter lär du resista en hel del.

Sen är det alltid svårt att slå bra rogues i DPS nuförtiden samt att firemages faktiskt gör mer skada än frostmages (som du sa). Lurker Below är ett bra exempel. Dock briljerar frostmages på Al'Ar :>

1
Skriv svar