Medlem
Epic mount

Jaha, nu vart jag lvl 60. Vad kostar det om man ska skaffa epic mount???

Medlem

Mounts are available to everyone at level 40. The mount requires Apprentice Riding and is 60% faster than walking. A second faster mount is available at level 60. This mount requires Journeyman Riding and is 100% faster than walking. Before being able to ride these mounts, you must first get training from the trainer. The price is 90g and 600g. For the Flying mounts the fees are 800g and 5000g for the training and additional money for the mounts.

Players can purchase and train mounts from other races in their faction. However, you will first need to obtain "exalted" reputation status with that race in order to do so. Mounts of the opposing faction are not available for purchase.

Warlocks and Paladins have a level 40 and level 60 quest for their special mounts. Paladin Epic Mount quest: To begin, talk to the paladin trainers Duthorian Rall or Brandur Ironhammer. Warlock Epic Mount quest: To begin, speak with a demon trainer in any of the capital cities: Kurgal, Martha Strain, Spackle Thornberry, or Jubahl Corpseeker.

There are rare mounts out there to discover!

All Mounts are changed to Bind on Pickup. You cannot sell your mount because people used to sell their mount by mistake.

Inaktiv

kostar det 5.800G för en flying mount? wow hur skal lman ha råd med det?

En annan fråga är vad gjorde ni med er gamla mount efter att ni köpt epic mount?

Medlem

Jag sörjde lite och kombinerade deletandet med Onyxia turninen Så det blev som en liten hyllning till mitt trogna mount

Testpilot

Förenklat är det så att riding skill är den som kostar pengar och man MÅSTE ha dessa i ordning , man kan inte hoppa över nåt steg.

lvl 40 mount kostar 90 + mountkostnaden 10G
lvl 60 epic mount kostar 600 + mount 100
lvl 70 flying mount kostar 800 + mount 100
lvl 70 epic flyer kostar 5000 + mount 200

Man kan snika ner lvl 40 o 60 priset på nåt vis också minns inte om det var om man var honored/revered/exalted med sin faction eller för att man hade pvp rank.

nj
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Förenklat är det så att riding skill är den som kostar pengar och man MÅSTE ha dessa i ordning , man kan inte hoppa över nåt steg.

lvl 40 mount kostar 90 + mountkostnaden 10G
lvl 60 epic mount kostar 600 + mount 100
lvl 70 flying mount kostar 800 + mount 100
lvl 70 epic flyer kostar 5000 + mount 200

Man kan snika ner lvl 40 o 60 priset på nåt vis också minns inte om det var om man var honored/revered/exalted med sin faction eller för att man hade pvp rank.

Är man honored så får man 10% rabatt på allt med den faktionen man är honored med när man handlar hos trainers/vendors. Med det gamla PvP-systemet så fick man även 10% rabatt till (med enbart sin egen faktion om jag inte minns fel) vid rank 3 eller 4.

Inaktiv

jag har en warlock så jag sörjde ingenting. locks och paladins får gratis mount efter ett par quester

Testpilot
Skrivet av jovaka:

jag har en warlock så jag sörjde ingenting. locks och paladins får gratis mount efter ett par quester

Jupp lvl 40 mounten för paladins och locks är gratis , dock kostar lvl 60 mounten pengar i material + att man ska köra lite quests , dock är det billigare än att köpa en normal 60 epic.

Finns mounts som Pvp rewards samt speciella mounts som tex den som droppas i Zul gurub och Netherdragon som är quest reward/grind grind.

Druids har också Epic Fly-form att se fram emot vid 70.

Medlem

Warlocks och Paladins epicmount kostar ca 50g mindre än en vanlig epicmount, beroende på om man farmar vissa saker (tex dark runes) eller om man köper dem från AH.

Swift Flight Form kräver även artisian riding skill (300, 5000g).

Inaktiv

kan man disenchanta pre-epic mounten?

Inaktiv
Skrivet av Ajaxx:

kan man disenchanta pre-epic mounten?

nej

Inaktiv
Skrivet av Oggy:
Skrivet av Ajaxx:

kan man disenchanta pre-epic mounten?

nej

Av samma anledning som de ändrade till bop antar jag? Annars hade de ju vart bra när man i stort sett inte har någon användning för den längre.

Medlem

Vad skulle man få för ett dc:at djur? En Large glimmering hamburger?

Inaktiv

Min kompis grinda till 280% mount på 3 dar :P. Så det är inga stora problem om du verkligen vet var du ska grinda.

Gen
Medlem

5200g på tre dagar säger du? Grindade han på dom kinesiska guldsajterna lr hade han tur och hittade en worldepik varje dag?

Medlem

Ingen omöjlighet. Har man quests kvar i zonerna ger ju det 10-20g/styck. Rensa 10 quests/timme = 100-200g / h. Räkna in drops å sånt från mobs som man säljer, vendor trash ah saker osv. Så märker du att det inte är några problem att plocka 5k+ på 3 dagar intensivt spelande.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Lvl 60 mount kostar några timmar i AV.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Lvl 60 mount kostar några timmar i AV.

Några = Många

Medlem

Kostar fortfarande 540g för riding skill iofs.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Combalex:

Min kompis grinda till 280% mount på 3 dar :P. Så det är inga stora problem om du verkligen vet var du ska grinda.

Finns det något roligare än att grinda någon timma eller ett par? ^^

*IRONI*

Kan inte förstå mig på dem som grindar från 1-60.. eller ända till 70 :/ Men men... jag är ju en sån som bara spelar för själva questandets skull så...

Medlem

Om man sparar alla questar i Nagrand till man blir 70 så tjänar man (om jag minns rätt) över 3k G bara på det, quest item rewards som man säljer plus drops inte medräknat.

Inaktiv

Varför ska man spara questen till 70? Räcker väl att spara guldet man tjänar in. Finns finfina quest rewards i Nagrand som håller även som lvl70!

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Varför ska man spara questen till 70? Räcker väl att spara guldet man tjänar in. Finns finfina quest rewards i Nagrand som håller även som lvl70!

Du får mer guld för questen som level 70.
Kompensation för att du inte får xp


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Ach so.. Ja det såklart.

hur stor skillnad är det om man tar ett safari q tex?

Medlem

I snitt så får du runt 10-15G per quest du gör efter level 70 men det finns quests som ger dig mer än så. (Skrivit ur minnet, har inte spelat WoW på 2 månader så jag är lite "off".)

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Ach so.. Ja det såklart.

hur stor skillnad är det om man tar ett safari q tex?

Om du inte är 70 så får du 1-3g / quest + xp. Vid 70 får du 10-11g för ett vanligt quest. Upp till 20-30g vid vissa "svårare" ungefär.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Soft.. Jo jag visste om det, hade bara "glömt" bort det av någon anledning. Men om man skippar alla quest i Nagrand så missar man mycket bra "pre 70" loot samt att man missar den bästa zonen i hela Outland!

Medlem

Finns en hel del bra quest items i Nagrand, det stämmer. Mitt inlägg var mest för att poängtera att pengar inte är några problem i WoW. Det är enklare än man tror att skrapa ihop de guld man behöver för att köpa sin epic flying. Efter att min mage hade köpt sin epic flying så hade jag efter nån veckas löst spelade råd med en till och det utan att anstränga mig. Quests, några instancer och sälja herbs på AH, det var allt.

Inaktiv

Jo själva mounten är ju inget problem att skrapa ihop till. Det är de dr 5000G för riding skill som är jobbigt. Jag har "bara" ca 2500G nu och har börjat göra gamla skräpquests för att skramla ihop resten..

Medlem

När jag skriver epic flying så menar jag naturligtvis även riding skill...

12
Skriv svar