Var hittar jag ingame musiken?

Inaktiv
Var hittar jag ingame musiken?

Var hittar jag den?

Medlem

Finns säkert soundtracks att köpa online, annars får du köpa collectors edition av WoW + TBC

Medlem

Har för mig att det går att få fram musik och ljud i de flesta av Blizzards spel med ett program.
Om jag inte minns fel så ligger allt inbäddat i MPQ filer och det ska finnas program för att utforska dom filerna.
Kommer tyvärr inte ihåg vad programmet heter men prova googla lite så löser det sig nog.

Annars finns det mp3 (har funnits iaf) på WoW hemsidan.


signatur

Insert funny qoute here

Gen
Medlem

Lättaste sättet är som sagt att låna soundtracket från nån du känner som har Collectors edition, som Lowaim sa.

Programmet SFL pratar om är högst olagligt och bör användas med stor försiktighet, om ens alls. Får blizz nys på att du ändrat MPQ filena blir dom riktigt sura.

Medlem

Plocka ur info är knappast så att man ändrar nåt. Gissa hur addons som Atlas och Cartographer är gjorda.


signatur
Medlem

Har ingen större koll på om det är olagligt att extrahera ljud, filmer mm ur MPQ filerna, vet bara att det går.
Gjorde det förut med Starcraft när jag skulle göra ett windows tema och det funkade fint.
Påpekar att man i princip "rippar" det man vill ha för att sedan leka med. Man ändrar alltså inte i den befintliga mpq filen.

Har svårt att se att det skulle vara olagligt dock.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Det ända olagliga som jag kan tänka på är att du säljer musiken. Sök bara på google efter något MPQ program.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Allkazham hade en mpq extrctor som funkade perfect

Medlem
Inaktiv

Stormwind, Arathi Highlands coh Dun Morogh har den finaste musiken.

Får noob nostalgi-vibbar av musiken bland de vita bergen utanför IF.

1
Skriv svar