Inaktiv
Windfury

Hallå!
Jag hörde att med den nya patchen så har man som shaman inte fördel av att lägga ex, windfury 3 på main och winfury 2 på one hand.
Stämer detta? det går ju fortfarande att lägga buffsen så! Om inte vad rekomenderas att man ska lägga förutom windfury?

Medlem

Nu har jag missat något innan patch till och med: Varför vill man lägga 3 på mainhand och 2 på offhand?

Inaktiv

För att utnyttna windfury till max,, man har då dubbel chans att få in den! Men Blizzard gillade inte detta då de ansåg att de blev för bra!

Medlem

Då är det nog bara jag som inte varit uppmärksam på vad som händer med mina buffar - har slött bara klickat två gånger på wf och noterat att båda vapen är buffade, utan att kolla vad de är buffade med

edit: Om detta inte går efter nästa patch skulle jag nog välja att buffa off hand med ice eller rockbiter beroende på situation.

Medlem

Det funkade innan 2.0.12-patchen, då nerfade de det så att man får ingen ökad procrate av två wf-enchants. Kör högsta WF på mh, sedan rockbiter/flametounge på oh, även om de är sämre så ger 2x WF dig ingen bonus.

Inaktiv

Err, nej rockbiter o flametounge är fortfarande skit.
Blizzard ändrade så att cd:n inte låg individuellt på varsin han då det blev runt 36% wf chans till att cd:n är delad på båda vapnena nu, men det är fortfarande så att wf är vår ända buff som är användbar så fortsätt använda den men se till att ha så söliga vapen du kan för att maximera skadan.

Medlem

Bara så jag förstår - numera:
- så delar wf på båda vapen på cd
- så kan de inte procca dubbelt/samtidigt
- så kan de fortfarande procca var för sig, men med delad cd

Jeez vad trög jag känner mig så här på morgonen...

edit: spellograf

Inaktiv

Helt rätt
Numera är det ännu viktigare att skaffa sig söliga vapen, offhand bör ligga över 2sec annars kan den "sno" wf proccs från mainhand.

Medlem

oki - man tackar!

Inaktiv

Ok! så att lägga win.. 4 på main och win..3 på off är meningslöst. Man ska lägga ex win.. 4 på båda?

Har man uppfattat rätt?

Inaktiv

Ja det kan du göra men det viktiga är då att ha vapen som man svingar olika snabbt. Ju segare desto högre dmg. Då proccar de enskillt.. *right?*

Inaktiv

Levinsson - japp, du vinner inget på att sätta olika ranks på vapnena längre.

gibbs - Nix de proccar inte enskilt men ju söligare vapen du har ju mer skada kommer de ju göra när de väl proccar och wf går oftast igång direkt efter wf cooldownen (3sek) är borta ändå.

Inaktiv

Undrar om Blizzard har nån aning om vart dom ska ta vägen med sitt lir egentligen?

Medlem

Haha- håller med, det verkar vara mycket teknikglädje! "undrar hur det blir om vi gör så här?"

1
Skriv svar