byta prof vid +60 lvl

Inaktiv
byta prof vid +60 lvl

Jag har bland annat enchanting, lvl 250, men tycker att det är dyrt och tråkigt samt att jag inte riktigt vet hur jag skall kunna tjäna guld på det? Jo jag förstår att man kan deenchanta och sälja men...

Funderar på att byta men det betyder ju att man måste starta om och t ex plocka blommor i Elwyn etc. Vad tycker ni, har någon gjort detta, tar det lång tid?

Jag har tailoring som andra prof.

Tjingeling

Medlem

jag har lvlat upp alch och herb 2ggr på samma gubbe, och det tar kanske några timmar i lvla upp båda till 375 vilket är snabbt mot de andra proff

Testpilot

Några timmar , pff det tar MÅNGA timmar även på herbalism.
Men så himla drygt är det inte och kör du gatherer modden så har du det ganska lätt att hitta var du ska mina/herbs igen.

Medlem

Om man vet var man ska skilla herb så tar det några timmar ja, och med några menar ja 3-5 timmar.

Inaktiv

jag antar att enda sättet att tjäna pengar på enchanting, ej disenchanting, är att gå runt och försöka sälja det? ... är det effektivt?

Medlem

Att sälja arcane dusts är extremt bra sätt att tjäna pengar, iaf på min server. Dem sänks aldrig under 2 g dustet >_> Några guildmedlemmar köper cloth för att göra nån värdelös green, disenchantar den och säljer dustet för nästan dubbla priset av vad det kostade att göra den.


signatur

Videomupp

Inaktiv

är väl knappast lång tid att levla upp ett prof från 0-375 om det tar ~3 jävla timmar?!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Lvla upp Herbalism på ca2-3h. Spara alla herbs du har plockat och lvla upp Alch på ytterligare 2-3h.

Det är inget prof. du tjänar en massa pengar på, men raidar du mycket så kan det vara bra att kunna göra egna pots och flasks.
Men som sagt, du tjänar inte pengar på det, du sparar.

Inaktiv

bra o ha enchanting i outland. så mkt skit greens som droppar

Inaktiv
Inaktiv

jag lvlade herba/alch från 1-375 på lite dryga 7 timmar spel tid, men då hade jag inte epic mounten utan vanliga lvl 40 så de gick lite långsamt tycker att harba o alch är riktigt bra proff i alla fall om man är spellcaster

1
Skriv svar