Går denna dator att spela TBC på?

Inaktiv
Går denna dator att spela TBC på?

Tjena jag undrar om denna dator går att spela TBC på utan att det blir stora lag?

Den har:
Intel Dual Core T2250
1GB internminne
943GM Expressketrsuppsätting. Upp till 128MB delat grafikminne. 16x PCI-Express
Vista Premium
80 GB Hdisk

Medlem

Ja, det borde inte vara några problem.
Men du kommer få hålla dig till rätt låga grafikinställningar.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Okey bra för jag är van vid att sitta bland dom lägsta grafik inställningar:D

Medlem

Har spelat på en dator som ligger på ca 40% av minimumkraven. Gick lagom segt men spelet funkade. Spelet kräver ganska mycket av minnet och av processorn men om det är ditt GFX som blir flaskhals så kommer ett byte att göra underverk om det går segt.


signatur
Inaktiv

Har kört på en 800 mHz pentium 3 med sämst inbyggt grafikkort, funkade men laggade som fan.

Inaktiv

Wow går att spela hyffsat smärtfritt på en dator med 256 ram med allt på low dårå

Medlem
Skrivet av illern_man:

Wow går att spela hyffsat smärtfritt på en dator med 256 ram med allt på low dårå

Nej.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Testpilot

Det kommer att vara en smärtsam upplevelse , grafikkortet är ju ruskigt dåligt, kasta ut det kortet o köp i princip vilket 500kr ATI / Nvidiakort som helst för bättre prestanda.

Medlem

Har ett liknande gfx på min laptop och det funkar faktiskt helt ok. Jag kör på medelinställningar med low viewdistance utan problem förutom i Shattarath.

Inaktiv
Skrivet av Json_81:
Skrivet av illern_man:

Wow går att spela hyffsat smärtfritt på en dator med 256 ram med allt på low dårå

Nej.

Jo, det gör det. Även om det inte flyter på så bra, men det går tro mig. Kan posta screens sen vad han har i datorn om det behövs

Medlem
Skrivet av illern_man:
Skrivet av Json_81:
Skrivet av illern_man:

Wow går att spela hyffsat smärtfritt på en dator med 256 ram med allt på low dårå

Nej.

Jo, det gör det. Även om det inte flyter på så bra, men det går tro mig. Kan posta screens sen vad han har i datorn om det behövs

Att det går tvivlar jag inte på.
Men att det skulle vara hyffsat smärtfritt är inte sant.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv
Skrivet av Json_81:
Skrivet av illern_man:
Skrivet av Json_81:
Skrivet av illern_man:

Wow går att spela hyffsat smärtfritt på en dator med 256 ram med allt på low dårå

Nej.

Jo, det gör det. Även om det inte flyter på så bra, men det går tro mig. Kan posta screens sen vad han har i datorn om det behövs

Att det går tvivlar jag inte på.
Men att det skulle vara hyffsat smärtfritt är inte sant.

Sen beror det också på hur kräsen man är, om man är van med lagg så blir man van med det, det blir smärtfritt

Medlem
Skrivet av illern_man:

Wow går att spela hyffsat smärtfritt på en dator med 256 ram med allt på low dårå

Testade det oxå, och det gick väl sådär.
Eftersom allting laggar kommer man ju alltid sist till t.ex. brm (inför raid). Det mest störande var ju att när man laggat fram till bwl gick det inte ta sig in sålänge resten av raiden va kvar i rummet framför. Va razergore död, så ja. Nä det är ju så otroligt störande med så lite minne. Kankse funakr bättre med lvl 5 char i ett folktomt område men ta dig in i en stad och du laggar ur några ggr innan det funkar.

Medlem

Asså om man inte har en relativt stark dator så kommer Shattrath City och raids vara jobbigt. Min dator funkar sådär då den är ganska belastad och seg men tex mot Shade of Aran med blizzard och skit som går så blir det toksegt.


signatur
Medlem

Leothrass the blind går åt helvete med den där datorn skulle jag tro, men om du precis börjat med TBC så lär du inte vara där särskillt snart

1
Skriv svar