Loota ring med herbalism??

Medlem
Loota ring med herbalism??

Jag lirade mana tombs häromdagen och hittade en ancient lichen. När jag plockade den fick jag dessutom en ring!
Inget speciellt, en grön lvl 60 ring, men att få den med herbalism??

Någon som varit med om något liknande?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Testpilot

Tja jag har ju fiskat upp gröna ringar o saker då jag fiskat , men jag tror de tog bort det i en patch för länge sen
Det bästa var att då jag fiskade upp en riktigt bra nature prot ring som jag sedan använde i Aq40

Medlem

Ancient Lichen droppar ofta gröna ringar runt lvl 58-60.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ok, ingen annan i gruppen eller i gillet hade hört talas om det.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

ofta och ofta, 0,5% ca, även lite necks droppar.
Källa: http://www.wowhead.com/?object=181278

Inaktiv

Rent teoretiskt när du gatherar 200 blommor är borde du få en juvel: Antingen en Ring (70% chans) eller en Amulet (30% chans)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Nu är jag inte matematiker, men jag har fått förklaringen att det är nn% par varje dropchans. detta skulle tyvärr innebära att det fortfarande bara är 0.5% på varje dropchans utav 200 dropchanser. Alltså inte lika med 100% utan fortfarande 0.5%.
Någon med mer statistik i huvudet kanske kan bekräfta eller förkasta detta?

Medlem
Skrivet av Jazman:

Nu är jag inte matematiker, men jag har fått förklaringen att det är nn% par varje dropchans. detta skulle tyvärr innebära att det fortfarande bara är 0.5% på varje dropchans utav 200 dropchanser. Alltså inte lika med 100% utan fortfarande 0.5%.
Någon med mer statistik i huvudet kanske kan bekräfta eller förkasta detta?

Det är 0.5% chans varje gång du lootar en blomma, chansen ökar aldrig.
Däremot bör du, statistiskt sett, ha fått en drop på 200 stycken.
Men det kan lika gärna bli en på 1000 samtidigt som din polare får 5 drops på 5 försök.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

1
Skriv svar