Suggestion tråd.

Inaktiv
Suggestion tråd.

Skriv förslag på förbättringar för WoW i den här tråden.

#A.1: Nya/mindre vapenklasser per klass:
För mindre loot bråk, även bra story mässigt.

Paladin = twohand mace. polearm.
Rogue = Dagger. throwing weapons.
Warlock = Spelldagger (Dagger med +spr +int +spell.)
Shaman = onehand axe.
Warrior = Swords. gun.
Mage = Weapon Scroll*.
Druid = Staff.
Priest = onehand mace.
Hunter = twohand axe. gun. crossbow. bow.

* = Magiska nävar/vapen som poppar upp vid melee, i näven eller ur luften.

#A.2:
I instanser ska t.ex en Mage inte kunna loota svärd, och svärd ska inte droppa om det inte är en warrior i gruppen. disenchanta ska gå genom att öppna trade. world boe drops skall exkluderas från instanser.
----------------------------

Medlem

fel forum tror jag ... samt kolla vad Benediction är för något item

Medlem

Jag tycker snarare tvärtom, låt alla klasser använda alla vapen.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

haha
hilarious

du kan inte, typ, motivera det också?
blir lite roligare då

mitt suggestion till wow är att grupp-duellera (utanför arenas alltså, mot samma faction)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Vad pratar vi om här?

Inaktiv

Tänkte det skulle vara en kul tråd, och ja tro det eller ej detta är ett WoW forum inte ett för The Sims.

Jag vet vad Benediction är, och jag vet vad _jag_ tycker det borde va: ett druid föremål. jag kan inte få det btw då det är svårt att komma med i ett guild som gör MC.

Citat:

haha
hilarious

du kan inte, typ, motivera det också?
blir lite roligare då

mitt suggestion till wow är att grupp-duellera (utanför arenas alltså, mot samma faction)

Motivering skrev jag ju (mindre bråk, med "bättre story" menade jag ökad skillnad och unikhet på klasserna.)
Har även själv samma önskemål som du.

Det största problemet med mitt förslag är att paladins bara kan ha 2hands när dom är en klass som ska uppehålla ljuset och passar bra med sköld då det finns stor användning för den i Warcraft universatt.

Kan ju avsluta med att säga att systemet med raid icons föreslog jag på WoWs offficella forum ett par månader innan det kom i spelet, så lite samklang med verkligheten borde jag ha i vissa fall iaf.

Och snälla kan vi hålla tonen lite mer vuxet och sak-inriktat i fortsättningen, skriv också egna förslag på nåt ni tycker borde finnas i WoW eller försök igen innan ni skriver.

Medlem

Det har funnits raidicon liknande addons till wow långt innan blizzard förde in dom, lite buggiga, men dom fanns..

Medlem

Måste säga att begränsa klasser till en typ av vapen är det dummaste jag hört, och det tråkigaste.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Måste säga att begränsa klasser till en typ av vapen är det dummaste jag hört, och det tråkigaste.

Skulle du kunna vara vänlig och förklara din argumentation bakom det ställningstagandet?.

Själv lägger jag nu av med WoW efter att en lock ninjat +heal cloth tills Blizzard skärper sig och gör det omöjligt att ninja.

Medlem

Ninja? Har råkat ut för det en gång, och det var en rogue som blev trött på att jag o huntern diskuterade lite om en yxa, och snodde den och sen stack.

Råkar man ut för ninja har man ju gruppat med fel folk helt enkelt, idioter finns överallt, enda sättet att bli av med dem är att blizzard spelar åt alla. Kul... not!

Och att lägga ner pga att en lock ninjat lite heal cloth är ju rätt barnsligt, big deal liksom... det lär ju knappast ha varit super epix droppen, då du inte lär ha spelat med nån random grupp då.

Spel måste ju ha lite valfrihet, kör jag Warrior så vill jag kunna använda vilka melee vapen jag vill osv. Annars är ju hela konceptet med unika karaktärer i mmo helt meningslöst?

Men visst alltid tråkigt när det droppar klass specifika prylar när man inte har klassen med i gruppen men spela roll, det är ju själva random systemet i drops som får folk att spela igen och igen, hadde man alltid får exakt vad man ville så hadde det ju inte varit speciellt kul i längden. Varför tror du Diablo blev så framgångsrikt?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Har spelat ett MMORPG där vapen va begränsade till klasser där tex bara den fetaste knighten kunde bära fete-lansen och gissa vad det resulterade i.. Alla som va highlevel och hade mycket stålar såg nästan precis likadana ut och det enda som skillde dem åt va lite stats och utseende prylarna man kunde välja i början när man skapade karaktären.


signatur
Inaktiv

.

Tunnlar under marken med tåg man kan åka typ defias place>stv skulle va kul, minispel.. typ shack med gyllene gnome statyer som bondar, mat till mount som är som nitro boost. en spell för hunters där dom ser i fpp och måste göra hs. en hjärna som fungerar åt vissa.

79% får sina saker ninjade, 5% är bottar, 5% är scammers, 5% är helt knäpptysta i guildchatten, 5% är så jävla mähä att även fast det står i guild reglerna att man inte får tjata om g och boost pxlxpxl så har dom inte förstått det. dom andra får spela hela WoW (raids) och whina på lag när dom har baud modem i Afrika, WoW i ett nötskal.

Hej då, ska aoe grinda med min holy priest tills speltiden är slut.

Medlem

Orbek.... kära nån... någon är lite bitter va? Har inte haft några som helst större problem med ninja, har nog hänt mig 2 gånger i min wow speltid som är aldeles för många timmar. Du verkar vara i helt fel guild om du har folk som skriver plz boost11!!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

hahaha vaaaaaaa
79% !?!?

no offence, men känns som du iaf måste känna på lite endgame innan du vill begränsa vapen till klasser ännu mer än det är nu..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Ett alldeles utmärkt ställe att skriva förslag på förbättringar: http://forums.wow-europe.com/board.html?forumId=10024&sid=1 (det officiella suggestions-forumet )


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Jag vet inte vad du har råkat ut för men får en ide ...

Jag vet inte hur mycket pugs jag har gjort ... ( över 170 dagars play time på alla mina chars) och jag har inte sett specielt mycket ninja lootande ... om de är som du på står har du haft extrem otur (jag menar med mycket betoning på extrem)

Kolla på mig ... jag spelar iofs detta spel för mycket i bland aser jag skälv till och me men de är så jävla skoj när man får lite utmaning ...

Självlart kan jag inte säja att jag vet hur du har de me guild raids mm men om du gjillar spelet så är de bara att leta nytt ..

sista grej är att all loot skulle vara mer som heroics i pug content men tror inte att blizzard vill de ... (du får tokens från varje boss om du löser in)

Medlem

Måste helt klart vara en tråkig guild orbek - leta efter en annan så kanske Du har tur och får se lite kul saker med trevligt folk!

Jag skulle säga att förbättring 1A torde vara kortare flygsträckor! Jag är så jäkla trött på att alltid få åka turistturen tre varv runt Ratchet/TB/[inservalfrihåla] utan att kunna göra något åt det. När man bara spelar någon timme per kväll blir det ett jäkla planerande för att inte behöva ägna onödig tid på flappen...

Medlem
Skrivet av Jazman:

Måste helt klart vara en tråkig guild orbek - leta efter en annan så kanske Du har tur och får se lite kul saker med trevligt folk!

Jag skulle säga att förbättring 1A torde vara kortare flygsträckor! Jag är så jäkla trött på att alltid få åka turistturen tre varv runt Ratchet/TB/[inservalfrihåla] utan att kunna göra något åt det. När man bara spelar någon timme per kväll blir det ett jäkla planerande för att inte behöva ägna onödig tid på flappen...

haha

håller med.

1
Skriv svar