Mutilate - Rogue?

Inaktiv
Mutilate - Rogue?

ett pinsamt erkännande ... jag har bara kört subtelity för min rogue .. från dag 1. (eller den dag när man fick börja pluppa i talents)

för tillfället kör jag prep dagger med shadowstep vilket är jäkligt lattjo. jag vet ungefär hur jag ska köra mot olika mobs o andra spelare, det känns ganska 'tryggt' mao.

är dock sugen på mutilitate builden och skulle därför gärna vilja ha lite förslag på hur en sån build ska se ut och vad man bör tänka på när man spelar mutilate rogue?

jag har alltså ingen aning ... hur ser olika attack combos ut? vilka poisons o hur skall dessa användas?

Inaktiv

ingen med några bra länkar där man kan läsa på?

Medlem

Ett tips är att söka runt på blizz-forumen, hittar du inte det du skall där så kan du kalla mig något roligt.

En annan grej är Google. Efter lite sök så kom jag fram till denna Mutilate build som verkade kanon.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

tack. meckar gärna ihop en build som folk får kommentera men jag vet inte alls hur man ska tänka när man kör mutilate.

vilka abilities är does and dont's? finns det sånna?

orsaken till att jag inte använder mej av blizz forum är för att de är helt nedlusade med pajkastning ... visst finns det bra grejjer där också men man måste sålla rejält då.

men jag ska fortsätta mitt sökande

Medlem

PVE specc
PVP specc

Cheap shot>mutilate>vänta på energi så man kan dra 2 mutilate under kidney shot>kidney shot>mutilate>mutilate>eviscerate funkar i pvp oftast, beror ju helt på vad det är för class man möter och gear du och han har.

Pve är det bara att hålla slice n dice uppe hela tiden och köra envenom.

Se till att alltid ha crippling, wound eller deadly poison på ditt target, deadly i pve så du kan dra envenom så fort du har combo points med slice uppe. Jag crittar på 4k+ utan vile poisons med 5 combos, har iofs 2 t5 också.

Inaktiv
Skrivet av mAniAk:

PVE specc
PVP specc

Cheap shot>mutilate>vänta på energi så man kan dra 2 mutilate under kidney shot>kidney shot>mutilate>mutilate>eviscerate funkar i pvp oftast, beror ju helt på vad det är för class man möter och gear du och han har.

Pve är det bara att hålla slice n dice uppe hela tiden och köra envenom.

Se till att alltid ha crippling, wound eller deadly poison på ditt target, deadly i pve så du kan dra envenom så fort du har combo points med slice uppe. Jag crittar på 4k+ utan vile poisons med 5 combos, har iofs 2 t5 också.

tackar!!

vilken är 'standardattacken' med mutilate, är det just mutilate? kör man inte SS öht?

hur väljer man vilket poison? varför inte instant? gillar att man kan köra gougue med instant ... det går ju inte med deadly?

fann denna länk som jag kikar lite på

Medlem
Skrivet av rumpino:
Skrivet av mAniAk:

PVE specc
PVP specc

Cheap shot>mutilate>vänta på energi så man kan dra 2 mutilate under kidney shot>kidney shot>mutilate>mutilate>eviscerate funkar i pvp oftast, beror ju helt på vad det är för class man möter och gear du och han har.

Pve är det bara att hålla slice n dice uppe hela tiden och köra envenom.

Se till att alltid ha crippling, wound eller deadly poison på ditt target, deadly i pve så du kan dra envenom så fort du har combo points med slice uppe. Jag crittar på 4k+ utan vile poisons med 5 combos, har iofs 2 t5 också.

tackar!!

vilken är 'standardattacken' med mutilate, är det just mutilate? kör man inte SS öht?

hur väljer man vilket poison? varför inte instant? gillar att man kan köra gougue med instant ... det går ju inte med deadly?

fann denna länk som jag kikar lite på

Kör alltid mutilate, om du verkligen inte kan så dra en ss.

Wound+Crippling i pvp och deadly i pve, mutilate gör 50% mer skada om det är poison på ditt target.

Inaktiv

tack för din feedback! jag är varken pvp el pve, kör lite båda delarna, casual player mao.

nått sånt här har jag lattjat med:

http://www.wowhead.com/?talent=ihxc0xToizEoGMZV0xM

Inaktiv
Skrivet av mAniAk:

PVE specc
PVP specc

Cheap shot>mutilate>vänta på energi så man kan dra 2 mutilate under kidney shot>kidney shot>mutilate>mutilate>eviscerate funkar i pvp oftast, beror ju helt på vad det är för class man möter och gear du och han har.

Pve är det bara att hålla slice n dice uppe hela tiden och köra envenom.

Se till att alltid ha crippling, wound eller deadly poison på ditt target, deadly i pve så du kan dra envenom så fort du har combo points med slice uppe. Jag crittar på 4k+ utan vile poisons med 5 combos, har iofs 2 t5 också.

brukar alltid vilja ändra på talents som folk länkar, men den dära mutilate pvp builden är precis som jag skulle satt den! jag kan rekomendera att du speccar pvp versionen för den duger nästan lika bra till pvp som pve, du vet aldrig när du vill döda någon

Inaktiv

lite sent men jag speccade precis mut. galet förvirrad kan jag säga

Inaktiv

Sitter lite i samma sits.. började spela på min gamla rogue, och har inte rört han sen tbc eran. Nån snacka om mutilate build men är helt nollställd

Inaktiv

jag gjorde en variant på denna pvp build

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=1413341...

43/5/23 tror jag att jag gjorde

Medlem

41/5/25
PVP Mutilate + glyphs

Kör med denna specc, du kan välja mellan 3 pts på Serrated Blades eller 3pts i Initiative.

Har ingen aning om denna specc redan hoppat upp, men jag orkar inte kolla igenom alla.

EDIT: Lade in glyphs oxå som är rätt andvändbara, den viktigaste enligt mitt tycke är iaf Mutilate glyph.

Vigor är rätt sweet när du har 4 pvp delar (130 energy), fast vissa kan tycka att det är lite för mycket.

Evicerate skulle man faktiskt kunna byta ut mot CoS

Inaktiv

yes, den rekar alla. jag vet inte riktigt varför jag kasatde om lite.

Inaktiv

får inte detta addon att funka ... är det för gammalt el har jag nått strul med burken?

http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/mutilate.as...

det dyker ej upp i listan över addons.

fan vad skoj mut är

1
Skriv svar