Kan ej installera WoW på Windows Vista Ultimate

Inaktiv
Kan ej installera WoW på Windows Vista Ultimate

Tja som rubriken säger kan jag av någon sjuk anledning inte installera WoW med min nuvarande konfiguration. Kör Windows Vista. Har en 200Gb hdd från Maxtor och har partionerat upp den i en systempartition och en för diverse saker, spel, mp3 etc. Försöker installera på E: vilket jag alltid gjort så får jag felmeddelande efter ett tag som säger:

"An error was detected while verifying the contents of the file "E: \Spel\World of Warcraft\Data\common.MPQ". There may be a problem with your system, or with the drive at E: \. You can attempt to install again. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support."

Jag har även prövat att installera på C: där den säger samma sak samt att jag lagt upp en ny partition F: och även där är det samma sak.

Jag försökte från början installera från skivorna jag har men efter första felet laddade jag hem hela klienten från WoW EU hemsidan men även den går på grund med samma meddelande som resultat. Det sjuka är att alla andra spel jag har går att installera felfritt, bla STALKER och C&C3.

Ärligt talat börjar jag tröttna på Vista, kanske rullar tillbaka till XP men då kommer allt jävla jidder med SATA drivare tillbaka..

PS, har kollat en del på WoW forumen men inte fått ut så mycket vettigt mer än att jag inte verkar vara den enda med detta problem.

Någon som har hört/sett något eller har några idéer är välkomna att svara..

Inaktiv

klassiskt mpq fel hur mycket ram har du ?

testa att skriva "msconfig" i kör , ( vet inte exakt om de ser likadant ut i vista men men ) , i fliken BOOT.INI går du till avancerade alternativ , bockar för MAXHEM = <här skriver du> 512 , reboota datorn , testa och installera igen , går inte de testa och halvera ytterligare en gång.

de löste mitt problem med c&c generals på XP iallafall , jävla mpq filer och samma skit med cab ibland , strange.

Inaktiv

OK, tack för ett jättebra tips! Har aldrig varit med om detta problem förut, inte i XP heller men jag lackade ur och rullade om datorn till XP nyss hehe.. Avvaktar med Vista tills längre in i framtiden.

Får se hur det funkar nu, ska bara installera på alla program och grejjer. Tack ändå!!

Jag har nyligen köpt ny hårdvara och är sugen på att testa hur allt lirar. Kör med 1024MB just nu.

Asus Commando, P965, Socket-775
Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz
Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB
XFX GeForce 8800GTS 580M 320MB XXX GDDR3
Maxtor 200Gb hdd 7200rpm

Inaktiv

kan du komma tillbaka efter lite hårdtester på XFX GeForce 8800GTS 580M 320MB XXX GDDR3 ?

e lite skeptisk på XFX just för att de är klockade från start

Inaktiv

ill see what i can do!

Troddet det kanske var hdd som började packa ihop först men allt verkar lira på bra nu. Hade problem med den i mitt förra system, dök inte upp som enhet etc men det verkar som det nya mobot hr sina saker på det torra vad det gäller drivisar och sånt.

Inaktiv
Medlem

onödigt men men ...

wow behöver inte instaleras man behöver bara filerna.

Inaktiv

wow-installationen har diverse problem i vista

och som sagt, det behöver inte installeras (men du kan kanske få vista-problem med att starta spelet sen också... VARFÖR KÖR FOLK VISTA?! )


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Verkar funka fint på Windows Vista Premium än så länge

Inaktiv
Skrivet av Dyppe:

Verkar funka fint på Windows Vista Premium än så länge

hahaha sköna människor de finns , de där e som att konstatera , "ja du jag vet inte men solen e het i vart fall!"

Medlem

Stor skillnad mellan ultimate & premium eh?

Inaktiv

bra att du fortsätter , men killen fråga efter hjälp inte efter ett konstaterande men fortsätt gärna dumma dig

Medlem

I don't get your point, men skitsamma

Gen
Medlem

Det är ett känt problem och bara verkar relaterat till Ultimate versionen. Finns poster om det på det officiella forumet, dock hittar jag inte den just nu :/

Inaktiv

Mm jag såg en del poster om det jag med men inga direkta lösningar. Bara Blizzards iq-fiskmås svar som vanligt.

Men som sagt, jag ledsnade på Vista på min spelburk så jag rullade tillbaka till XP och nu har jag inga problem alls med varken WoW eller STALKER. Har dock Vista på min mediaburk och där funkar det finfint.

Gen
Medlem

"IQ-Fiskmås svar" *fniss* Väldigt bra beskrivning

Medlem

För mig fungerar WoW klockrent på Ultimate, dock så har jag spelet på en sekundär disk som jag alltid har med mig vid formateringar osv, därav slipper jag installationen.

Men att du gick tillbaka till XP var lite väl fegt ;).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Hehe ja jag började undra om det var disken som jiddrade, sega svarstider vid exekvering etc men det verkar inte vara fallet.

Hah jo jag bailade väl lite väl fort kanske men jag får nog låta Vista Ultimate mogna ett tag innan nästa försök. Sliter med datorproblem hela dagarna på jobbet så jag pallar inte med det hemma hehe.

Kör som sagt Ultimate på min media pc och där rullar det på fint, så länge man inte försöker sig på att installera spel etc.

Inaktiv

Nähä nu fick jag såklart det där jävla MPQ skiten när ja skulle installera nya patchen.. Vafan, jag har aldrig varit med om detta förut! Den där detect and repair skiten gjorde inte mycket för att hjälpa heller. Efter ominstallation till XP gick det ju fint att installera hela spelet men icke med denna pacthen.. Jag blir så tröööööött!!!!

Edit: Jahapp nu går det inte att installera alls längre.. Vad kan det vara? Hdd eller RAM problem?

Inaktiv
Skrivet av Truth-:

klassiskt mpq fel hur mycket ram har du ?

testa att skriva "msconfig" i kör , ( vet inte exakt om de ser likadant ut i vista men men ) , i fliken BOOT.INI går du till avancerade alternativ , bockar för MAXHEM = <här skriver du> 512 , reboota datorn , testa och installera igen , går inte de testa och halvera ytterligare en gång.

de löste mitt problem med c&c generals på XP iallafall , jävla mpq filer och samma skit med cab ibland , strange.

om de xp nu , så testa detta.

Inaktiv

Jajustja.. ska pröva det!

Inaktiv

Halleluja. Det gick att installera till slut. Var tvungen att sätta ner minnet till 256Mb i BOOT.INI.. Tnx för hjälpen!

Inaktiv

Nähä nu när jag spelar krashar spelet titt som tätt och säger att Data\common.MPQ filen är korrupt..

Decompression failed
ReadFileUnbuffered()Failed

Inaktiv

du har verkligen fått alla fel som går att få !

Inaktiv

aja de felet hänger ihop med att du inte kan istallera , de enda bot jag kan komma med är att du rippar en common.mpq av nån annan , eller helt enkelt ta bort den och så får du tanka hem en ny när du startar wow

Inaktiv

Det verkar ha fixat sig själv.. Hehe Jag lyckades ju installera tillslut när ja drog ner minnet till 256. Efter det fick jag det där felet och spelet krashade men nu har jag spelat typ hela dagen och det har inte dykt upp en enda gång.. *ta i trä*

Flummigt.

1
Skriv svar