Inaktiv
"Requires xxx"?

kika bilden jag bifogat .. finns fler exempel än detta men när man kollar av prylar står det ofta "requires xxx i blacksmithing/engineering/leatherworking"

jag har alltid trott att det krävs av användaren att ha detta för att kunna använda det itemet?

http://i5.tinypic.com/4xwca3m.gif

enligt bilden har zodar yrken alchemy o blacksmithing men använder fel leather boots.

har jag missuppfattat allt eller har han gått den långa vägen o bytt yrke när när han fixat de fel leather prylar han ville ha?

Inaktiv

Jag tror mer det beror på att The Armory är kasst och visar en hel del massa knasiga grejjer titt som tätt.

Medlem

Behöver bara leathworking för setbonusen där, på items som kräver professions för att ens använda så står det längre upp.

Medlem

Precis kolla var requirementen står. Står den precis under namnet på prylen krävs skillen för att ha det på sig eller använda. Men står det under set bonus namnet så krävs skillen bara för att få bonusen men prylarna går att ha på sig endå.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Hmm ja lite lurigt utformat var det tycker jag nog. Hade "requires xxx" stått under setbonusen hade det varit tydligare.

Medlem

Gibbs, om det står "Requires Leatherworking 300" under setbonus, så krävs det 300 LW för att få setbonusen. Om det står ovanför så krävs det för att använda itemet (tex BS-vapen)

edit: Wardancer hade redan sagt det

Inaktiv

Ahhh tackar! det visste jag inte!

Inaktiv

Tänkte mer på att "3set" raden längst ner var gråad.. Men jag vet..

1
Skriv svar