Blacksmithing - Armor/Sword/Mace etc...?

Testpilot
Blacksmithing - Armor/Sword/Mace etc...?

Tjopp

Jag levlar nu en smarrig bloodelf paladin och är nu på lvl47.
Nu hägrar dock valet mellan vilken spec av blacksmithing jag ska välja , har otippat kommit in på armor men ni kanske avråder mig att specca på det?

Tips o trix för att hjälpa en n00b paladin som i slutänden kommer ganska garanterat att sluta som holy build och raida med mitt guild då jag kommer upp till 70.

Medlem

Mace, Deep Thunder & Stormherald har stunproc vilket gör dem uber för paladiner (låg procrate dock, men ändå bäst)

Jag själv skulle dock inte gå BS då det är svindyrt ;>

edit: Som paladin är inte retri särskillt vettigt heller, jag menar, jag har nästan så bra retri-gear man kan få (och deep thunder), men ändå gör jag riktigt rutten dps. PvPdamage är nice, med windfurytotem iaf, men utan är det nästan pinsamt.
Jag behöver dricka efter varannan mob då jag grindar, och holy med spelldmg-gear är mycket bättre ;x

Medlem

Har du mining så är det bara tidskrävande och inte "svindyrt".
Är själv rätt så nöjd med hammersmith och de båda macen Thunder o Drakefist( är warrior). Men jag gick bara enbart på "the look" tycker Thunder är riktigt läcker i händerna på en undead.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Thunder är bästa vapnet från BS för de flesta klasser och den blir buffad i nästa patch oxå och går då upp i 500 max dmg och ~109 dps.

Paladin har alltid varit en klass med fet burst dmg och du kan inte förvänta dig att du kan stå och slå länge och sen ge mycket skada. Om du grindar så kan du ge fan i att slänga 20 judgements i varje fight och sen skaffa den gear som är till för paladin och inte till för warrior så kommer du inte behöva dricka hela tiden.


signatur
Inaktiv

Tog swordspec, gjorde både Fireguard och Lionheart, ändrade mig nu och tog Mace spec (Fury warr). Drakefist med 20str är sannerligen en sjuhelvetes mace..

[Edit]: har tagit 2300 vitt med Drakefist 8)

Medlem

Ta hammaren. (om du nu ska crafta något)

Men annars "finns" det andra sätt att skaffa ett bra vapen om det bara är det du vill ha... Skaffa en trade som ger mycket pengar. (tex Alch)

Kör arena healer med en imba warrior och köp det du vill ha för arena poäng

1
Skriv svar