Lönsammaste gathering profession?

Inaktiv
Lönsammaste gathering profession?

Mors!

Har börjat på ny server och har lite skralt me guld, tänkte därför tillsammans med tailoring fixa ett mer lönsamt professions genom att bara sälja mats.

Så, undrar helt enkelt vad ni tycker/tror är det lönsammaste gathering profession utav mining, herbalism och skinning?

Spontant skulle jag själv säga mining eftersom det är flera yrken som behöver det, men det kanske finns nån imbaväxt som säljer galet bra?

Inaktiv

Tycker både skinning och herbalism ger bra med kosing men oftast när man börjar komma upp sig i skill och kan få loss high lvl mats.

Medlem

Kolla in AH och se vad som säljer för tillfället.
Det skiljer sig lite server för server vilket som betalas bra.
Är det en "gammal" server ger låglevelgrejer garantera bra betalt eftersom många höglevel-gubbar inte orkar grinda, utan köper det till ofantliga överpriser!

Inaktiv

det som går aboslut snabbast att levla upp är herbalism iaf.. (om du är 70 kan du ta det på några timmar)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Mining krävs väl mest dock. Lite jobbigt att grinda upp dock. Hört att bästa sättet att grinda cash är att ha en epic flyer och bara flyga runt och mina.


signatur

Videomupp

Medlem

Mining säljer rätt bra, gems, mote of fire och ore. Dock är det som sagt hyffsat tradigt att levla up samt att det kan vara svårt att hitta veins ibland pga att det är 2365362 personer med epic flyers som drar runt. Dessutom ska de ju göra det svårare att mina i patchen med mobs som vaktar veins och dylikt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ojdå, men borde det inte farma herbs på samma sätt? genom att åka runt på flying mount dvs.

Eftersom jag har börjat gubben från noll så blir nog inget profession jobbiagare än det andra att levla upp så kommer nog ta mining iaf.

Medlem
Skrivet av baggen:

Ojdå, men borde det inte farma herbs på samma sätt? genom att åka runt på flying mount dvs.

Eftersom jag har börjat gubben från noll så blir nog inget profession jobbiagare än det andra att levla upp så kommer nog ta mining iaf.

Om det är en helt ny gubbe så hade jag tagit Mining och Skinning. När du dingat 20-40 så kan du droppa Mining och ta något annat om du vill men behålla skinning hela vägen upp till level 70.

Skinning är riktigt slappt att skilla när man levlar eftersom det enda du behöver är mobsen du dödar.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

tro mig.. herbalism är enklare än allt annat i wow.
men skaru levla upp från noll så.. ptja.. mining är väl ganska bra att ha, men du kommer få backtracka lite då å då till lowbieställen för att levla upp det (om du är snabb på att levla iaf)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Ja herbal levlar man sjukt lätt medans man rantar runt och gör uppdrag.. Inget backtrackande behövs.

Medlem

Ja herbs farmas också men det känns som det finns jäkligt mycket mer herbs överallt än veins. Fast är kanske lite bias med main som är miner och en alt som herbalist. Men vilken som är lättast att levla är det inget snack om. Herbalism gick löjligt enkelt att levla under tiden man tog sig från lvl 1 till 60 eller 70.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

Jewelcrafting + mining. Prospectar man allt och hittar gems som man säljer så ska man kunna sälja gems väldigt lätt. En i guildet fick ihop 17k guld på detta sätt

Sen har jag en annan som säljer dom där leatherarmor patcharna, Clefthide nånting snordyrt. Tydligen är dom billiga att crafta p.g.a. fallande primalpriser.

Inaktiv

jewelcrafting är väl snordyrt att levla dock


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Det mesta man hittar med Mining säljer ju fint fortfarande pga Jewel Crafting

Medlem

Ska överföra en hunter jag har till min Mains server, så ska jag fixa JC på mainen och grinda med huntern. Kommer bli snordyrt men hoppas det kommer bli bra i slutändan.


signatur

Videomupp

Medlem

Japp, mining är otroligt lönsamt nuförtiden. Be en vän prospecta allt du minar och sälj det som dyker upp. Herbalism är ju givet, men frågan är vad som kommer hända med priserna efter patchen när dom gör om alchemy. Raidar du ofta så bör du nog ta herbalism eftersom man då själv lätt kan förse dig med de ingredienser du behöver.

Vet inte heller hur mining/prospecting kommer stå sig jämtemot de nya episka ädelstenarna, men än så länge är det en stor efterfrågan och lätt att sälja på AH. Enligt mig så bör man satsa på mining för vinst i det långa loppet.

Inaktiv

resonemanget att man bör ta herbalism ändå för att plocka själv håller ju inte om man tjänar mer pengar på nåt annat..
då äre ju bara å köpa herbs.. och fortfarande ha kvar pengar.. om du förstår hur jag menar


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Vad betyder det att man prospectar?

Medlem

Man tar 5 ore av valfri typ och "Prospectar", vilket innebär att man får lite grått vendortrash och en gem.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar