Scammers, kan man göra nått?

Medlem
Scammers, kan man göra nått?

Halloj, kan man göra nått när man blivit utsatt av en scammer?
En polare blev det nyss, en skulle köpa hans svärd för 100g, de tradade, och när han klickade trade, så tog han bort sitt guld och snodde svärdet.
bryr sig GM nått, eller är det "you klicked trade" ?
han heter Twinkae, ifall nån stöter på han.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tror inte man kan göra mycket. Blev utsatt för det en gång, men jag hann märka att han bytte ut guldet och gick därifrån med varan i behåll.


signatur

Videomupp

Medlem

Det man kan göra är att vara lite uppmärksam, iaf precis innan man trycker trade

Medlem

Precis, ta lite tid, vänta en längre tid innan du trycker trade, eftersom dem måste ha en satans timing för att lyckas.


signatur

Videomupp

Medlem

Yep, tror inte gm's kan göra så mycket faktiskt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Testpilot

Be killen maila det COD , är det en scammer så vägrar de eftersom då kan de ju inte scamma dig

Medlem

Han snacka med GM, de kunnde som ni sa inte göra nått :/
men tack!

vad är COD? :x


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Cash on Delivery
Du mailar varan så måste dom betala en viss summa för att hämta ut den som kommer till dig direkt när dom gjort det.

Medlem

aha, låter ju skit vettigt.
ska tipsa om det


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tar dock 1 timma för det att komma fram, vilket inte funkar ibland. Funkar inte heller med enchants, ofc ;x

Medlem

Blizzards scampolicy: http://www.blizzard.com/support/wowgm/?id=agm01726p

Citat:

Acquiring items or any other "possessions" from another player through misinformation, confusion, or fraud (Scamming)

If a player is found to have perpetrated a scam, he/she may:

* Be temporarily suspended from the game

Så de kan tempbanna nån som (upprepade gånger) scammar, men jag har ingen aning om hur ofta det inträffar.

Medlem

http://www.wow-europe.com/en/policy/scam.html

Den där är mer acurate då den gäller EU och den postad ovan är för US.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

http://www.wow-europe.com/en/policy/scam.html

Den där är mer acurate då den gäller EU och den postad ovan är för US.

Ja det är sant, missade det. Tråkigt att EU är så flata när det kommer till sånt =/

Medlem

man måste alltid kolla både en och två gånger extra...

Medlem
Skrivet av Ricecracker:

Blizzards scampolicy: http://www.blizzard.com/support/wowgm/?id=agm01726p

Citat:

Acquiring items or any other "possessions" from another player through misinformation, confusion, or fraud (Scamming)

If a player is found to have perpetrated a scam, he/she may:

* Be temporarily suspended from the game

Så de kan tempbanna nån som (upprepade gånger) scammar, men jag har ingen aning om hur ofta det inträffar.

aha, det var en kille i SW som skrek att han var en scammer, strax efter min polare blev blåst, får hoppas på det bästa..
Annars äre väll att försöka jävlas med han så mycket att han tröttnar å ger tillbaka svädet/pengarna?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

det är inte förbjudet å scamma i wow-eu tyvärr, så han kommer inte få skit för det :/

just den där sortens scam gäller det ju bara å vara försiktig med, men när det gäller enchants/dyra grejer osv så får man ju se till att man gör det från nån i ett respektabelt guild, då kan man hålla någon ansvarig för det, och svartlista ett guild.. det är dom ofta inte så peppade på


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Testpilot
Skrivet av Dyppe:

Tar dock 1 timma för det att komma fram, vilket inte funkar ibland. Funkar inte heller med enchants, ofc ;x

Eh "vilket inte funkar ibland" ? har brev försvunnit?

Jag har alltid begärt COD på saker jag varit osäker på , säljer snubben oärligt så vägrar de , är det en ärlig kille så står de oftast ut med att vänta 1 timme på att mailet ska komma fram.

Då det gäller enchants osv , då byter man guld istället .. dvs då jag tradar över materialen så ger enchantern mig likamycket guld som prylen är värd på Auktionshuset.

Sen då enchant e klar , då tradar man tillbaka guldet + enchant-fee.

nj
Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Dyppe:

Tar dock 1 timma för det att komma fram, vilket inte funkar ibland. Funkar inte heller med enchants, ofc ;x

Eh "vilket inte funkar ibland" ? har brev försvunnit?

Jag har alltid begärt COD på saker jag varit osäker på , säljer snubben oärligt så vägrar de , är det en ärlig kille så står de oftast ut med att vänta 1 timme på att mailet ska komma fram.

Ja, det har hänt att brev försvunnit, har hänt att saker som jag glömt plocka upp med en alt från brevlådan har skickats tillbaka till min main, problemet var bara att grejerna aldrig dök upp hos min main utan de var bara spårlöst borta. Sedan ett antal dagar senare så dök allting upp.
Vill minnas att Blizzard ett rätt bra tag jobbade rätt hårt på att få tillbaka alla försvunna mail, när de tex började med fasta serverflyttar så var det en del som inte kunde flytta sina chars pga de hade försvunna mail.

Nackdelen med att sälja saker som COD är även att om jag skickar något så kan ju personen som ska köpa jävlas och låta saken ligga i 30 dagar utan att betala och bara låta den skickas tillbaka.
Under den tiden så kan värdet hinna sjunkit rätt drastiskt (vilket jag råkat ut för en gång, minns inte vad det var jag försökte sälja men värdet hade iaf gått ner till runt en femtedel av vad det var när jag försökte sälja den) vilket gör att man inte direkt litar på COD-försäljning.

Medlem

CoD ligger max i 3 dagar sen returneras det. Men visst är det jobbigt när man kommer överens att sälja nått ganska dyrt, skickar det CoD och sen så löser muppen inte ut det >.<


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Harakiri: låter drygt.. så har jag aldrig gjort när jag enchantat folk.. antingen får dom lita på mig, eller så får dom vara utan
folk är redan dryga som det är.. man får mer än ofta ett stort fett "LOL!11!!11!!!11" som svar när man skriver "10g + mats" om nåt..

vafan. 10g. det är _ett_ quest. varför skulle jag ta mindre än det liksom? 5g vill dom flesta betala... herregud.. snåla as


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Bara 3 dagar? Är det inte en vecka? Iaf trodde jag som nj att man skulle va utan sin pryl i 30 dagar. Som tur var tog det inte så lång tid.

Medlem

Ganska säker på att CoD bara ligger i 3 dagar, men inte hundra. Vanliga mail ligger däremot mycket längre.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

CoD ligger i 29 dagar oöppnat och 3 dagar när du väl har kollat innehållet

Medlem

Tritium nej det är standard mail som ligger så länge. Cash on Delivery har andra regler.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

var nära att bli scammad en gång, han hade codat om saken och sen skickat CoD skulle köpa 2x righteousorb lr vad de nu heter...
min iaf han hade codat om saken så igentligen var det en small lusterous pearl men det viste ju inte jag fast när man höll över de så stod det ju small lusterous pearl, var nära att bli blåst på typ 50g...

Medlem

ziro ja den är ganska vanlig


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Tritium nej det är standard mail som ligger så länge. Cash on Delivery har andra regler.

ah ok då ber jag om ursäkt, kollade bara på vanliga mail och inte på COD sorry guys

Medlem

Har inte blivit scammad, men då brukar jag inte hålla på mycket med randoms. Är de inte kända (är med i en bra guild tex) så gör jag ingen trade. Avskyr scammers och det är ibland synd att man inte kan döda sin egen faction när någon man känner åker dit. >: (

EDIT: Stavning.

Medlem

Tänkte bara säga att ni kan ju undvika scammers genom att hålla er till säkra försäljare.

Köp från folk i stora, seriösa guilds.
Kolla den lokala Trader's Union tråden för din server på [http://forums.wow-europe.com]. Om det finns en ligger den på ert realmforum.

Två bergsäkra tips.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

kan nån förklara hur det är möjligt att man kan ändra pengar osv "precis innan" traden händer?
lagg?
så fort man ändrar nåt på "sin sida" så att säga så nollställs ju traden


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar