Svårt att hitta grupp

Medlem
Svårt att hitta grupp

Tja alla woware, har ni lika svårt som jag att hitta en grupp till en instance. Det brukar ta 2 till 3 timmar och en del dar är det hopplöst. Om ni spelar på Darksorrow som alliance och är runt lvl 52 kan ni adda min Mage "Linda"så kan vi lira ihopp.

Inaktiv

Ibland är det helt hopplöst

Medlem

Är du inte priest eller spelar med en guild så är det svårt.


signatur
Medlem

Speciellt i de lägre levlarna nu. Då alla bara vill till outland så fort så möjligt med sina låg level gubbar, så när du blir lvl 58 och kan ta dig till Hellfire Peninsula i Ouland så tror jag det blir lättare att få tag i grupper till instanserna där.

Sen var ju typ lvl 50-55 en dödzon på instanser innan TBC med då de flesta inte vill göra Blackrock Depths osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

det är lite roligt för på aggramar så får jag /w så fort jag loggar in med min warrior om o göra BRD och BRS scholo och strat även fast jag har passerat 60, kanske bara är att dom gillar mig som tank eller nått ^^

Medlem

Jag blir tillfrågad hela tiden om jag vill tanka i TBC instancerna när jag spelar på min warrior. Verkar vara brist på tanks och healers då alla vill vara "phat dps".


signatur
Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Jag blir tillfrågad hela tiden om jag vill tanka i TBC instancerna när jag spelar på min warrior. Verkar vara brist på tanks och healers då alla vill vara "phat dps".

har det inte alltid vart ett problem typ, warriors som inte vill tanka och präster tex som inte vill heala utan köra shadow?
men jag håller med i ditt resonemang

Medlem

på bloodhoof verkar det vara så att det är just tanks och healers som saknas, sen finns det hur mycket hunters och rouges som hälst =/

Inaktiv

Ah Bloodhoof, min gamla realm. Som jag minns var det en sjuk fördelning mellan Alliance och Horde på den. 70% Alliance, 30% Horde.

Medlem

aldrig spelat horde på bloodhoof, men det skulle nog kunna stämma, dock verkar det ha lett till att horde har blivit mer skillade i battlegrounds än alliance.... dom få gånfger jag spelat så har jag säkert förlorat 70-80% av gångerna

Medlem

Sirdavva det brukar mest vara pga att den sida som har lite folk oftare kör i premades medans den andra sidan oftare kommer med random grupper och således för fett med stryk.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Kolla in sajten lookingforteam.com. Där kan du kanske hitta någon grupp som passar, eller skapa ett eget event som andra kan anmäla sig till...

Inaktiv

vad jag minns så var det så på aggrammar också.
typ 70 % aliance och 30% horde.

hur det är nu har man ingen aning om.

Inaktiv

stod 6h i kö med min rogue för en shadow lab ...

Medlem

Lättare att stå i en stad och kolla trade kanalen än att sitta i vänta i LFG imo. Alternativt joina kö och sen sitta och kolla efter vad folk söker och sen spela det som finns plats för. Inte ofta som man bara behöver 1 instance för då borde man raida istället om man bara ska ha gear från 1 ställe.


signatur
Inaktiv

När jag lirade min priest så fick man /w hela jävla tiden om healing. sedan när jag började på rogue så fick jag inte ett enda /w efter lvl 30

Medlem

Jag är de dryga 40 med min Pala och får förfrågningar ganska ofta.

Medlem

Det är hopplöst att hitta tanks skulle jag vilja säga. Och hittar man väl en så är han totalt värdelös i runt 70% av fallen.
Kan inte förstå att det finns så många warriors som inte har en aning om hur man tankar.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Det kan jag svara på. Om du skall spela pug. Plocka en druid eller en paladin framför en warrior, druid skall då självklart vara feral spec och paladinen protection.

Warriors i allmänhet spelar upp sin char till level 70 utan att tanka så mycket som 1 instance och är därför fury eller arms speccad och kan då inte bygga threat så en spelare som har minsta lilla koll på hur man gör skada kommer därför att rippa ganska fort från tanken. Prot spec hjälper lite men om man inte vet hur man skall göra så är det en ganska liten hjälp. Många warriors är dessutom bara alts till healers eller dps spelare och får därför inte den träning som de skulle behöva.


signatur
Medlem
Skrivet av Meanmanix:

Kolla in sajten lookingforteam.com. Där kan du kanske hitta någon grupp som passar, eller skapa ett eget event som andra kan anmäla sig till...

jag önskar folk kunde skita i att använda sånt där jävla mög och använda lfg-verktyget som faktiskt finns i spelet.
andledningen till att alla tycker det suger är ju för att ingen använder det och istället spammar i trade, general, yells, whispers osv.
det finns en lfg kanal och ett verktyg för att skapa grupper som funkar ypperligt bara folk hade vett nog att faktiskt använda det. /spit

Gen
Medlem

Annars kan man ju tänka såhär : jag struntar i alla instanser (såvida inte nån invitar mig förstås) och kör quests/grinding till 58, hoppar in i outland och koncentrerar mig på dom instanserna där. Imo är all gear man hittar i WoW:Classic instanserna rätt dålig om man jämför den gröna/blå gearen man får som Qrewards i Outlands.

1
Skriv svar