SH Heroic - Taktiker

Gen
Medlem
SH Heroic - Taktiker

Edit * oj, wall of text >.< Det viktigaste står i slutet

Detta är en fortsättning på http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=14420 som jag hoppas kunna hålla ren från tjafs FZ medlemmar emellan.

Vissa tycker SH heroic är lätt, andra att den är svår. Jag hör till dom som tycker den är svår och jag hoppas en eller flera vänliga själar här kan dela med sig av sina erfarenheter och tips som kan hjälpa mig och mina partymembers att klara av skiten :>

Vår uppsättning - Warrior, Druid (tyvärr resto), 2xFrostmage, Priest.

Trashet innan första bossen är, om än jobbigt, helt genomförbart och kanske inte måste nämnas här. Dock undrar jag...har Legionnaires slutat resurrecta sina kamrater? Dom ropar in en ny gubbe (non-elite) iaf.

Vi pottade/flaskade på och började.
Gången med pilarna som flyger överallt är väl inte svår men det går att göra misstag där. Sen har pilarna en tendens att hamna precis där man dricker vilket avbryter drickandet. Vi sheepade addsen och hoppade på "2a" bossen direkt efter att vi dödat ett springande pack. Han är inte så svår förutom hans cleaves (6-7k på cloth).

Sen börjar allvaret. De stora packsen vid gladiatorerna. Eftersom reavers slår så hårt bestämde vi oss för att sheepa dom och låta warriorn och björnen tanka sitt samtidigt som vi mages dödar darkcastern, legionnairen sen resten. Det gick men var svårt. Ibland breakar sheep för tidigt, nån som tankas hoppar på healern o.s.v.

Efter detta kommer lätta packs, hundarna och dom två som är immuna mot poly.

Och så ogrebossen. Där tog det stopp. Hur gjorde ni? Det tipset vi fick höra var...all out och hela den som får aggro. Men helt ärligt, själv fick jag bossen på mig och tog emot 2,6-2,9k vanliga slag samt 3,2k firedmg i snabb takt. Undrar om det är möjligt att hela ens för två healers?

Medlem

Börja med att trasha din druid och stoppa in en paladin eller 2 som healer. När man får aggro så är det bop på och så går han tillbaka till tanken.


signatur
Gen
Medlem

Mjo, men ska man inte ha två tanks? Druder (som då speccar feral) är väl bäst? om en warrior ska tanka 4-5 mobs kan det bli problematiskt för honom att hålla allt.

Medlem

Limited Invulnerability Potion är din vän som squishy clothie på Ogrebossen + BoP om möjligt.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem

Ogrebossen är ganska lätt om man gör rätt. Låt din tank samla rage så att han alltid har nära 100% under hela fighten. När bossen sen byter target så ska tanken använda alla skills, dumpa all rage på bossen, så borde han få tillräckligt med threat för att få aggro tillbaks. Limited invulnerability är bra att ha med sig i nödfall.

1
Skriv svar