Saknar du gamla WoW?

Medlem
Saknar du gamla WoW?

Hej, jag sitter här och tänker tillbaka på WoW innan expantionen och tänker på allt roligt som man hade innan expantionen. Själv tycker jag att WoW var roligare då även om det är roligt än idag.

Vad tycket ni som spelar WoW på fz.se?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Det va kul innan när man lirade AQ40, BWL och Naxx, men jag kan inte påstå att jag tycker att det är tråkigt med att det kommit en exp. Det är lite som att tycka att spelet va roligare innan en content-patch. Jag minns när DM inte fanns tex, då njöt jag riktigt av spelet medan nu så spelar jag mest för att ha kul med mina kompisar.

Det va kul tidigare men jag vill inte påstå att expansionen har gjort spelet sämre, snarare tvärt om.


signatur
Inaktiv

Kommer ihåg när det var hysteri att skaffa "Barmans shanker" det var en IMBA dagger på den tiden
Men anledningen är väl att allt var nytt då, även om BC erbjuder nya Zoner/instancer mm. så känner man igen sig.

Håller med TrixFix, det var jäkligt kul förut och det är jäkligt kul nu.

Medlem

Jag kom in väldigt sent i WoW, så när min guild började ha ZG på grind så kom BC egentligen. Så det är kewl för mig att vara i content som alla jagar istället.


signatur

Videomupp

Testpilot

Nej , det är roligare nu och de har verkligen maxat content mellan 60-70 , man märker verkligen detta då man levlar en ny char.

Nackdelen är dock att de inte fått till det med balansen på klasserna som fanns på 60

Gen
Medlem

Håller med om att BWL, AQ20/40, Naxx o.s.v. var väldigt skoj och möjligt att genomföra. Men det var egentligen mest det WoW gick ut på den tiden, att nöta high-lvl instanserna.

Idag är det ett annat WoW som känns mer inriktat på 5-man och solo content. SC och TE är löjligt svåra och verkar bara vända sig till de allra bästa guilderna.

Vi får väl se vad som händer i 2.1.0

Medlem

Alltså vad skulle vara roligare innan? Enda skälet spelet kanske kändes roligare då var att det var nytt. Man utforskade fortfarande spelvärlden och man fick nya skills, spells och vapen. vilket gjorde spelet klart roligare, medans nu så "vet" man nästan allt och det är igentligen inget nytt bara mer.

Men TBC har förbättrat mycket t.ex. är instansera mycket bättre designade med roligare bossfighter, eller helt annorlunda design (Durnholde och Blackmorass främst då), fler quests, mer blåa quest rewards samt Tier 4+ med olika funktioner för de klasser som har flera olika roller beroende på talents.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Jee
Medlem

Roligast var ju när alla stod uppradade emellan Tarren Mill och Southshore. Äkta PvP!


signatur

Eller inte?

Inaktiv

otroligt mkt roligare nu, någorlunda balanserad pvp (5on5-arenas) och välgjord värld med en satans massa quest och instanser

"world-pvpn" i southshore/tarren mill sög c0x
det är bara nåt som alla ser tillbaka på nostalgiskt för att ha nåt å berätta om
"bgs pajade world-pvp!" "tarren mill ftw!"
pfft, bullshit


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Spelet har ju blivit bättre med tiden. Största felet är väl att blizzard varit så otroligt kassa. Från början släpptes en beta version som inte var ordentligt testad, allt som behövdes vart ju en lite patch på betaversionen så var de klart samtidigt som spelet buggade sönder (och usa versionen som kom några månader tidigare vart ännu sämre). Efter det har de haft för vana att släppa buggiga patcher, överlag alldeles försent (läs: när en konkurrent har nåt på g). Bara se nu på sista, en patch med content som egentligen var lovad till tbc release utan att det var med. Enbart för att nya lotr ska släppas hastar de fram patchen.

Överlag har man fått betatesta alla instancer i en ganska lång tid innan saker o ting fixats till. Tog nog ett år innan ens MC var fritt från de mest störande buggarna. Servrar har från och till varit under all kritik.
Dessutom har ju både mc och bwl egentligen sågats som dåliga/tråkiga av blizzard själva.
Först till naxx ansåg man sig ha fattat hur man ska designa instancer på ett bra sätt så man använder klassernas potential ordentligt. (= mc/bwl enknappsspam för de flesta klasser).

Man kan inte förneka att spelet blivit otroligt mycket bättre med tiden. Samtidigt är det ju som flera nämnt när man e ny i världen som allt är som roligast.
TBC gav ju tillbaka lite upplevelser man inte sett sen betan/första charen. Och lik förbannat har man ju spelat under nästan hela den långa tiden.

Så spelet har ju både blivit bättre och egentligen roligare (om nu ändlös grind e så jävla roligt i slutändan?). Men alla har nog svurit o bestämt sig för att sluta flera ggr för att desperat återkomma en kort period senare.

För att sammanfatta så är det nog det roligaste, mest idiotiska, i stunder det tråkigaste spelet jag spelat.
På något sätt är det alltihop på en gång. Det som avgör vilket är nog upp tal var person och till stor del människorna runt en.

/edit Grammatik som en gravt utvecklingstörd karatepanda

Medlem
Skrivet av prikk:

otroligt mkt roligare nu, någorlunda balanserad pvp (5on5-arenas) och välgjord värld med en satans massa quest och instanser

"world-pvpn" i southshore/tarren mill sög c0x
det är bara nåt som alla ser tillbaka på nostalgiskt för att ha nåt å berätta om
"bgs pajade world-pvp!" "tarren mill ftw!"
pfft, bullshit

TM zerg var bara roligt i slutskedet av betan och som lvl 70 på draeneijakt. Alla bara laggar ju fan om det är massa folk.

Medlem
Skrivet av Jee:

Roligast var ju när alla stod uppradade emellan Tarren Mill och Southshore. Äkta PvP!

Nä, när 5manna grupper drog runt områdena krig BRM och leta fighter innan WSG släpptes. Det var rätt stort på stormscale iaf och riktigt fett. Behövdes ingen arena då.

Medlem
Skrivet av martyr:

Överlag har man fått betatesta alla instancer i en ganska lång tid innan saker o ting fixats till. Tog nog ett år innan ens MC var fritt från de mest störande buggarna. Servrar har från och till varit under all kritik.
Dessutom har ju både mc och bwl egentligen sågats som dåliga/tråkiga av blizzard själva.
Först till naxx ansåg man sig ha fattat hur man ska designa instancer på ett bra sätt så man använder klassernas potential ordentligt. (= mc/bwl enknappsspam för de flesta klasser).

Kan du förklara för mig vad som är skillnaden mellan hur man spelar Naxx som de andra instancerna? Man står ju bara och sopar (ibland springer lite) och helar tanken. Dessutom skulle jag vilja se ett spel där första stället är som Naxx och folk kommer in med AQ40/BWL gear och inte har en aning om hur man spelar. BWL och MC är en träning för vad som väntar i Naxx och AQ40. Skillnaden mellan dessa ställen är att i sistnämda så är det phases på bossar och man måste tänka lite mer och det sätter en större press på spelare men Nef hade oxå det och Chromaggus va lite random han med.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Jee:

Roligast var ju när alla stod uppradade emellan Tarren Mill och Southshore. Äkta PvP!

Jaaa, fan vad grymt det var. Kommer ihåg första kvällen när honor systemet implementerades...damn, det var röj

Medlem

Skillnaden före och nu är att nu finns det massor även för casual-guilder. Till och med karazhan kan en casual-guild gå in i och efter många om och men klara. Massa 5-manna, heroic, karazhan, massa fraktioner med smått och gott. Inte en enda dag är tråkig längre.

Medlem

Jag saknar det gamla mest pga vart och hur jag spelade då. Sumpade min wow-karriär när jag sålde mitt konto, och jag har aldrig orkat komma in i spelet ordentligt igen.

Medlem

Jag saknar MC och sen har jag aldrig kört BWL eller Naxx :(. Hoppas att blizzard använder dom på nått sett igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Måste säga att jag saknar en instance som är lika balancerad, buggfri, överlag snygg, omväxlande och rolig som Naxxramas.

Verkar dock som om Blizzard är något på spåren med Black Temple så tiden för utvisa om man kan känna samma njutning i att zona in för en 5 timmars wipesession igen som när man nötte Four Horsemen eller någon av de andra extremt bra designade fighterna i Naxx.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Inaktiv

hahah
n1


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av DeamoniC:
Skrivet av Jee:

Roligast var ju när alla stod uppradade emellan Tarren Mill och Southshore. Äkta PvP!

Jaaa, fan vad grymt det var. Kommer ihåg första kvällen när honor systemet implementerades...damn, det var röj

Snarare damn vad servern krashade fort


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Saknar alla 40 manna faktiskt, men överlag så tycker jag att allt det nya är bra.

Medlem

Saknar bara spelarna från för
Tycker annars att spelet är mycket mer ballanserat och roligare än innan.

Inaktiv

Fyfan va sugen jag blev att lira WoW igen... Hjälp det får inte ske!!

Tänker tillbaka i nostalgi på min första tid i WoW för ca 2 år sen..eller är det 3 år sen?

Gen
Medlem
Skrivet av Gibbs:

Fyfan va sugen jag blev att lira WoW igen... Hjälp det får inte ske!!

Tänker tillbaka i nostalgi på min första tid i WoW för ca 2 år sen..eller är det 3 år sen?

Känns som att många slutat sen dess :<

Medlem

Vi får hoppas på att blizzard släpper en till expansion snart så att alla pratar gott om TBC och skit om det nya
Tycker TBC har förbättrat spelet, har spelat lite i skift från de första betorna (Us open och US closed, European open och european closed och cirka ett år framåt från början av det riktiga spelet) till cirka ett halvår till det att TBC släpptes.

Förstår inte varför så många klagar på spelet, visst det är buggigt men ojojoj vad WoW var buggigt i början


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Jag har spelat till och från i ca 2-3 år men lade ner det i typ februari/mars. Då hade man dingat 70 och det kändes lika tomt igen som det gjorde när man dingade 60..

Medlem

Du har inte spelat heroic och raid i TBC va? Det är en jävla skillnad på att dinga 60 och att dinga 70 idag.


signatur
Medlem

Jag diggar TBC starkt, just på grund av att där är så mycket att göra i Outland.
Tyvärr kom TBC när jag började vara redo för de stora instanserna, vilket gör att det känns lite bittert att ha missat mycket content som jag hört talas om, läst om och sett gillet brottas med.

Medlem

Måste erkänna att det ju blivit bättre på sätt och vis.
Dock måste jag erkänna att när dom stängde ner 40 mans instanserna så dog en stor del av charmen för mig.
Ärligt talat, känslan att ta ner rag eller nef med 40 kompisar som man suttit månfalded kvällar med för att nöta in taktiker för att få ner, infinner sig helt enkelt inte när man bara är 10 (eller 25 senare) som måste sammarbeta i stället för 40, imho. (känns lite som skillnaden mellan ett epic och uncommon föremål )

Inaktiv

problemet var väl även att i 40-manna-instanser behövde man INTE kämpa särskilt hårt..
..för man var 40 man.
räckte att några gjorde (jävligt) rätt, så kunde resten gå in i loot-mode och autofollow..

visst, det fanns väl lite fantasifulla encounters i naxx och till viss del i aq40, men i stort sett kunde folk verkligen suga och ändå "hänga med" på dom andra som lirade..
dom ville ju ändra dels på det, och dels på att bara få stora elitguilds hade folk nog till instanserna


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar