HJÄLP, jag är en human frost specad lvl 54 Mage

Inaktiv
HJÄLP, jag är en human frost specad lvl 54 Mage

kan någon rekommendera vilken gear jag skall satsa på?

dessutom åkte jag på rejält stryk mot en Shaman lvl48 igår, kan någon rekommendera hur jag skall slåss PvP och om det finns några bra trick för träning. Jag suger verkligen i PvP.

Medlem

Nyckeln till PVP med mage är att hålla motståndaren på avstånd (döhh).
Typ, sheepa, nuka, frys fast, nuka igen och hoppas på det bästa.
Sen finns det naturligtvis mer avancerade strategier.

Angående utrustningen: Har du eller tänker du skaffa Burning Crusade? I såna fall så är det slöseri med tid att grinda gear i vanilla WoW. Bättre då att snabbt levla upp till 58 och få bättre gear i BC.

Annars kan du ju alltid titta på http://www.wow-loot.com/


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

tack för svaret, på vilket sätt är det bättre gear i BC?

Medlem

Ha ha, BC ger mycket bättre gear helt enkelt. Den gear du får i början som grön dropp från vanliga mobs är ibland bättre än high-end instancerna i vanilla wow


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Stämmer bra det...


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

man tackar för det, då är det bara att köra vidare och satsa på BC då.

Gen
Medlem

Kan väl spinna vidare lite på din fråga sen när du nått 70 och ska börja köra heroics och raida, samt PvP.

Allmänt kan man väl säga att +spelldmg, +hit och +int är det bästa för frostmages. +hit eftersom frostbolts träffar för sin fulla skada eller resistas till 100%. Inte som fire där spellen kan resistas till 75,50,25 eller 0%.

Personligen tycker jag om crit

I PvP så tycker få om att möta frostmages och där är det deep frost som gäller isåfall. Icebarrier, Iceblock, Permafrost, Frostbite bara för att nämna några. Sen kan man specca elemental där du tar det bästa från fire och frostträdet.

Nu är du inte 70 än så allt det får vänta. Jag hade väl rekommenderat en deep frostbuild när du levlar för att slippa dö alltför mkt. Gör lite mindre skada men är säkrare. Och som alla hittils sagt...questa på så får du okej gear under loppet.

Inaktiv

tack, detta är precis dom svar jag velat ha

Efter att ha strulat runt lite med olika talents bestämde jag mig för 100% frost, enkelt och effektivt för mig i alla fall. Dock springer jag på problem ibland i PvP situationer då jag inte riktigt vet hur jag skall agera då jag hela tiden har en känsla av att alla andra är mycket snabbare än mig i sina spells och attacker. Jag antar att det handlar om träning och åter träning.

Jag försöker hitta kombinationer som fungerar men det är stor skillnad på PvE och PvP givetvis. Kan någon, frost, bara berätta lite hur ni tänker och agerar i situationer när ni attackerar alternativt försvarar Er mot Horde. Förresten jag spelar på Emiris PvP.

Väl bemött

ps. förresten var kan man använda sina honor points?

Medlem

Träning och åter träning, kan man sin build så tar man de flesta som mage. De enda jag normalt inte tar är shamaner, är horde så inte lirat så mycket mot dem (inte 70 än så inte börjat med PVP än).


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gen
Medlem

Som deep frostmage kan du väl försöka frostnova och icelanca. Har du shatter så är det stor chans att du crittar han för bra dmg. Sen är det CoC, blink, frostbolt, counterspell o.s.v
Fire är väl lite lättare att hantera eftersom det är så mycket burstskada och Scorch har såpass kort casttime.

Inaktiv

Skulle personligen kört full fire i PvE med 10 i arcane.
Dominerar när man levlar.

Inaktiv

deep frost med shatter build röjde tills senaste patchen.. kunde dra av 3 ice lance crittar på 1 frost nova

nu så lirar jag med 40/21 arc/frost

Inaktiv

vad är "shatter build"?

Medlem

Kolla Frost trädet


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv
Gen
Medlem

Deep Frost kommer att bli riktigt bra efter patchen nu när dom slänger på en ny Ice Armor rank och ändrar Arctic Winds till att ge mer dmg (var det arctic winds?). Ska själv testa den i Instance sammanhang också.

Inaktiv

ok, det låter intressant. Betyder detta att man får speca om talents?

1
Skriv svar