Medlem
Shattered Halls

Nu är jag jääävligt trött på shattered halls, har kört den 23 gånger nu, utan att loota Beast Lord handguards från sista bossen. Grejen är den att jag nästa alltid blir tvungen att köra med PUGs för att guilden raidar och jag har för dåliga eqips för att vara med där så dom kan inte hjälpa mig. Därför undrar jag bara vad ni har använt för lyckade taktiker på sista bossen?

värt att tillägga är att jag är Hunter så en sån måste vara med i gruppen.

Inaktiv

Jag har kört den en gång och vi klarade det, jag va level 68 har jag för mig, fast resten va 70.

Vad jag vill minnas ställde sig alla i varsitt hörn i princip, så man inte blir träffad när han börjar virvla runt. I början plockade vi mobsen som kom inspringande, jag (mage) och en annan mage tog hand om dessa utan problem. När bossen började få lite liv så körde vi CC på addsen istället, dvs sheep. Vi nukade ner bossen och sen hjälptes vi alla åt me addsen. men det blev lite kaotiskt på slutet måste jag säga.
Då var vi ändå en guild och alla satt på vent.

Vad tanken och healern gjorde vet jag faktiskt inte då jag bara nukade boss och tog hand om adds.

Vi hade ingen hunter i gruppen men jag ser inte varför det inte skulle funka.
Vi va 2st mages, 1 warrior, 1 paladin och 1 rogue.

Lycka till!

Gen
Medlem

Håller med Baggen där. Helt rätt taktik

Det enda jag vill lägga till är att när bossen dör så flyr alla hans adds och måste alltså inte nukas ned (om man nu inte känner för det).

Medlem

de e bara nuka satan


signatur

Meep!

Inaktiv

he ba n00k

feara glatt om folk slår på dig som präst (:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

körde en asful tactik igår... det var jag (hunter), en tankadin, holy priest, DPS shaman och en mage. Jag, magen och shamanen dödade adsen allihop så vi dödade dom snabbt och kunde vända oss tillbaka till bossen.... fungerade väldigt bra faktiskt

Medlem

Sirdavva det är de taktikerna som oftast är bäst på bossar med adds, såvida man inte har ett bra team där man vet att x person har grym dps så han kan hantera adds själv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Döda addsen så fort de kommer, alla andra taktiker fungerar inte med Pugs.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Alla i varsitt hörn är standard, sen låtar man någon med bra dps (melee helst) som får slå ihjäl addsen när de kommer
Warlocks är också ganska bra för att ta ner addsen som kommer, då den har ett pet som gör ganska bra skada och gör själv jävligt bra skada.

Har aldrig kört med en hunter dock, är väl om inte bättre än warlock skulle jag tro.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Körde guildrun (vi satt 5 pers kl 5 på morgonen och va lite småtrötta) och fulade bara runt. Med 60% kvar på bossen så va vi furlol dr00d + holy peldin + elemental shammie levande. Druid tank som bara matade swipe och shamanen boltade på bäst han kunde på bossen och jag försökte hålla liv i dem. Fick död på honom men det va inte vackert.

Jag skulle säga att ranged dps är lättast att ha då rogues och warriors/dw shamans ofta får en hel del stryk av hans cleave och då som folk säger, stå i varsitt hörn och låt nån med fet dps plocka adds och sen bara nukea honom.


signatur
Medlem

Om du kör med PUG´s. Plocka med dig en lock och sätt han på addsen. Feara 1 och dpsa den andra om han får 2.

AOE-fear om han får för många på sig osv.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

aja jag har fått det jag behövde från den bossen (http://www.wowhead.com/?item=27474) så nu behöer jag inte oroa mig mer

1
Skriv svar