Ranking på heroic efter svårighetsgrad

Inaktiv
Ranking på heroic efter svårighetsgrad

Har (den hårda vägen) insett att rangordningen vad det gäller instancerna i heroic mode inte är densamma som i normal mode. Frågan är följaktligen om någon vet på ett ungefär i vilken ordning man bör göra dem?

Gen
Medlem

Det är nog väldigt olika vad folk uppfattar som svårt/lätt.
Shattered Halls som jag själv upplever som den svåraste, lär tyckas måttlig av andra FZare.
Här är min uppskattning

Lätt:
Slave Pens
Blood Furnace
Steamvault
Botanica

Medel:
Crypts
Underbog
Ramparts
Mechanar

Svår:
Shadow Labs
Shattered Halls
Arcatraz
Durnholde

Omöjlig:
Black Morass

Vet ej ang Sethekk eller Mana Tombs eftersom jag aldrig kört dom på Heroic. Dock hört att MT ska va svår, spec 1a å sista bossen. Sethekk antar jag är lätt.

Medlem

Jag hade satt ramparts som lätt, BF som medel, eftersom BF kräver att man har vissa klasser utöver tank/healer.

Edit: Shattered halls är den svåraste jag kört, sethekk är ganska medel och det gäller också Mana Tombs (kräver lite gear dock)

Inaktiv

Black Morass sägs var omöjlig


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Personligen skulle jag säga att varken Shadow Labs eller Arcatraz är speciellt svåra, dom är bara dryga och tidskrävande.

Shattered Halls kan vara lite lurig ibland men det är den helt klart (i mina ögon) bäst balancerade och mest underhållande heroicen.

Black Morass och Durnholde är ganska hardcore har jag hört. (Har inte testat dom själv)

Slave Pens, Crypts, Furnace, Ramparts och Mechanar kan kan mer eller mindre springa igenom. Mechanar är den bästa om du vill farma badges. Fem badges på typ ingen tid alls.

Kan inte heller uttala mig om Underbog, Sethekk, MT eller Botanica då jag inte varit där.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Inaktiv

många av dessa instancer blir mycket lättare dessutom i nästa patch , ingen 360 cleave bl.a. men jag håller nog med gen rätt bra på hans lista.

Medlem

botanica hade jag inte slängt in som lätt

Inaktiv

Checked http://www.wowwiki.com/ yeah?
think I´v seen a list there somewhere ... could be wrong, but anyway.

Medlem

Inga andra som kört sethekk på heroic? Måste köras efter patchen så att jag kan få min epic flight form och jag skulle vilja veta svårighetsgrad (min gear is the shit).

Gen
Medlem

Ankan: Ska köra det ikv om det inte blir raid Återkommer,

Så, lade till CoT instanserna.
Har kört båda och kan konstatera att Durnholde inte är omöjligt men är extremt svårt. 2 CC är ett måste. Dom har t ex lagt till watchmen patruller som vid aggro, summonar mobs och alertar närliggande mobs. Har även för mig att det var svårt att hålla aggro plus att dom var immuna mot alla sorters snareeffects. Dessa packs roamar runt vid barrackerna.

1a bossen är annorlunda, han kunde stunna tanken på något sätt och sen flyga på en caster och slå honom för 11-12k. Därför skulle alla hålla maxrange.

Thall är som vanligt dum i huvudet och slår på sheeps -.- Men tankar rätt bra. 2a bossen är lätt men dispellar addsen om man CCar dom.

Drakpacksen i slutet är dryga som fan och sista bossen gör mängder med magic dmg om jag inte minns fel.

Black Morass testade vi en gång. Minns inte så bra men har för mig att addsen slår lite hårdare och har mycket mer HP. Rift Lords slår sjukt mkt hårdare...och 1a bossen är jobbig. Ja, vi kom inte längre. Tror inte vi orkade. Det värsta är väl att om man whipar så är det kört eftersom man inte kan resetta instansen -.-

Gen
Medlem
Skrivet av Dyppe:

botanica hade jag inte slängt in som lätt

Jag räknar självklart bort demonbossen Och då är inte Botanica någon utmaning imo. Men som sagt...det är väldigt personligt det där

Medlem

Durnhole är relativt lätt fram till sista bossen. 2 CC är nästan ett måste, patsen som summonar undviker man lätt och första bossen är relativt lätt. Alla som är ranged ställer sig på trappan han springer ner för och han tankas i gropen. Då han fearar så kommer han förhoppningsvis springa efter en ranged, (vi hade 2 mages, en warrior, en shammie som backuphealer och jag som präst) då lär han springa upp för trappan och när han är hälften hoppar han som har aggro ner i gropen bakom tanken som kör en taunt i rätt tid och får tillbaka aggrot. Man behöver inte stå nära trappan heller som ranged, ju längre utefter kanten man står desto mer tid får man att tänka och hoppa ner.

Är man duktig och har 2 mages kan dem kita addsen på andra bossen bakom ett hörn och sheepa dem utanför LOS för bossen, men enklast är nog att nuka ner dem. Problemet för oss efter vi lärt oss durnhole är bara den tredje waven på drakmobsen. Vi kom inte längre den gången då det gick bäst.


signatur

Videomupp

Gen
Medlem

Jag minns bara att patrullerna var riktigt jobbiga eftersom dom både patrullerar framför husen men även bakom vilket tvingar en att dra in packsen i barackerna. Deras aggrorange var rätt ordentlig om jag inte minns fel.

Jo, drakpacksen var dryga. Har för mig vi använde 2 tanks som fick hålla tre medans jag å den andra magen dödade caster draken. Sen gick vi på den draken som OTn höll för att avsluta med dom som var på MTn. Decurse en massa typ.

Medlem

Vi gjorde såhär i princip, tanken springer fram, aggroar dem 2 vakterna som finns utanför varje hus, hela gruppen springer in med tanken i fören och inuti huset sheepas sheeptargets. Sen så får man stå i mitten av huset och hålla sig borta från öppningar och ta ner dem en efter en..


signatur

Videomupp

Gen
Medlem

Precis så vi gjorde :> Det funkade oftast iaf Men var det inte så att dom kunde dispella varandra lr nåt?

Medlem

Kommer inte ihåg, men jag tror inte det. Och isåfall så sheepade vi dispellarna. Gick rent och bra iaf då vi gjorde det, men jag höll inte koll vilken som var sheepad och inte direkt.


signatur

Videomupp

Gen
Medlem

Säkert nån castermob eller nåt.

Måste bara säga att Durnholde fortf är en av dom roligaste instanserna därute

Medlem

Tycker slave pens är mycket vidrigare än underbog. Packsen från andra bossen till 3:e är riktigt äckliga om man har för lite cc lr folk som inte är vakna. Underbog äre typ bara sporbats packen x3 som kan vara lite dryga ibland.

Medlem

Inget av detta är relevant i 2.1 patchen tror jag, men...

Inga Heroics är svåra egentligen. Dock är de svåra i de utsträckningar att Pickups inte kan jobba som ett team oftast. Jag skulle aldrig sätta min fot i Heroic SL, SH, Arca eller något liknande i en PuG. Tyvärr skulle jag inte ens sätta foten i någon av de instanserna på normal med vilken random grupp som helst.

Alla instanser blir lättare alternativt svårare beroende på gruppsetupen. En Druid som tank i Durnholde, 1 shadowpriest, 1 paladin, 1 mage och en random så har du ett team som kommer springa genom utan problem. De enda som jag själv kan klassa som fruktansvärda är: Black Morass samt Mana Tombs sista bossen. Har dock gjort dessa, fler än en gång. Men med väldigt vettiga guildteams. Mana Tombs är lätt, så när som på Första och Sista bossen. Första kräver en rätt skön healing och en tank som tänker och slutar slå när det krävs. Sista bossen krävs antingen mycket DPS på bossen och sen klara av addsen, eller råDPS på beacons innan de blir humanoids fram till dess att bossen har slut på mana. Jag har kört båda, men föredrar att massDPSa bossen och sedan döda addsen, med nog healing överlever man hela fighten

Ni som vill ha det lättare i Old Hillsbrad, sätt en rogue som är där tidigt på att stealtha in och planta bomberna i husen Druid som söver drakaddsen i slutet.

Rekomenderar fortfarande inte att knata runt i Heroics utan folk man litar på. Finns en del på Servern jag har lärt mig kan spela som jag inte tvekar på att ta med till dessa ställen om det behövs. Tips är att ta ett baksäte i normala instanser och känna på hur folk spelar och därifrån bygga heroicsteam.

Medlem

Håller med ionass när det gäller människorna man kör med. Det är personerna bakom tangentbordet och inte de fiktiva karaktärerna som avgör i heroics.

Folk ska kunna sin klass och kunna taktikerna, men viktigast av allt fungera i grupper och vara bra på att sammarbeta.

Själv har jag väldig tur eftersom jag spelar med 4 st nära vänner som alla valt klasser för att just kunna köra 5-manna tillsammans. Vi har förutom mig (Warlock), 1 prot. warrior, 1 holy priest, 1 rogue samt 1 mage. Självklart händer det att jag hänger med guildet men när vi 5 polare sitter och lirar tillsammans, alla inne på ventrilo som sig bör så går allt så jävla lätt.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Gen
Medlem

Tur för roguen att ni alla är polare som kör tillsammans. Vad jag hört så har rogues väldigt svårt att hänga med på heroics just för att många fighter är ranged vänliga.

1
Skriv svar