Skulle du vilja spela i en FZ-guild?

Antikvitet
Skulle du vilja spela i en FZ-guild?

Tankarna började så här: Vi är ett gäng från FZ-redaktionen som spelar på samma server. Bland hela hopen servrar är det sällan man hittar någon som råkar spela på samma server som en själv. Så varför inte starta en FZ-guild, för lite mer casual playing?

Tanken är inte att bli bäst på realmen eller plocka den senaste raidinstansen fortast, utan att spela, hjälpas åt och ha kul. Självklart vore det roligt att så småningom göra raider, men huvudsaken är att vi i guiden hjälper varandra så alla kommer framåt.

Förutsättningarna är i så fall dessa:
* Det blir en normal-server (PvE)
* Det blir en Alliance-guild

Kan det vara intressant?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Sorry, I be teh horde ;>

Men bra initiativ ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Varför inte PVP server? Jag tror majoriteten lirar på pvp servrar, jag har mitt account där iaf och förutom PvE server så lät ett FZ-Guild intressant.

Jag håller precis på att levla min hunter så det vore coolt att hjälpas åt FZ medlemmar emellan.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Gen
Medlem

Bra initiativ. Antar att du tänkte på att alla startar nya toons på en spec server?

Medlem
Skrivet av Gen:

Bra initiativ. Antar att du tänkte på att alla startar nya toons på en spec server?

Just fan det e nog så han tänker :up:.

Skulle kunna vara roligt faktiskt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Antikvitet

I praktiken blir det väl så ja, skadar ju inte för de osäkra att pröva skapa en karaktär på servern vi väljer (blir sannolikt den server där FZ-gänget finns idag), om det inte känns rätt behöver man ju inte fortsätta.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Gen
Medlem

Aldrig fel att folk ligger på ungefär samma lvl i guildet Blir lättare att köra instances och grupp Qs då :>

Inaktiv

um alliance WHY !?...annars lät de allt kul , men en utförlig beskrivning på varför alliance framför horde är vad jag kräver

men jag e lätt på !:D , vill lira pally eller shammy

Inaktiv

annars är wildhammer en bra server, i alla fall om man spelar horde. har ett par gubbar där som jag gärna skulle peta in i den nya guilden i sånna fall o hjälpa till lite med...fast då måste de ju var horde;)

Medlem

Bha alliance är för "gulligt"

Medlem

Easymode ;>


signatur

Videomupp

Inaktiv

Låter lockande men jag skulle inte kunna överleva utan att out door pvpa

Medlem

Låter ju kul, server PvE/PvP/Alliance/Horde osv spelar ingen roll, är inte speciellt aktiv på någon server just nu

Medlem

Låter helskönt måste jag säga.

Medlem

inte på en pve server xD

Medlem

Började nyss köra horde igen. Har kört alliance nästan i 2 år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag kan gärna vara med om vi lirar på en PvP server

Medlem

Bara det är en server som inte har några större problem med lagg så är jag gärna med... :]
Inte för att jag kommer överge min aktiva 70 gubbe, men lite vanligt casual gaming är aldrig fel...

Inaktiv

pve min röfv


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Låter väl en aning skoj, men jag skulle inte vara särskilt aktiv om jag skulle gå med i guilden tyvärr. Jag avskyr allt under outland level nu. =(

Medlem

Problemet med nystartade guilder av detta slag är att det ofta attraherar de som gillar att rerolla, dvs de som har 1000 karaktärer på lvl 20 och mest gillar att hänga i Barrens. Men jag hoppas att det går bra för er.

Antikvitet

Från och med denna kväll existerar den vackra och väl omsjungna guilden League of FZ.

Dess medlemmar finns på PvE-servern (that's just the way we roll, dig it!) Kul Tiras som soldater för Alliance.

I morgon (onsdag) vid klockan 21.00 kommer guildens grundare att finnas online för inbjudningar. Du hittar honom under namnet Sacires.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Jag får joine en annan dag isf, e på raid vid den tiden....men men de bara och och fråga efter er nån dag senare alt , om nån av er är online i detta nu då

Gen
Medlem

Glömde eventet p.g.a. heroics
Hoppas det finns chans att få invite ikväll?

Antikvitet

Det finns alltid chans att komma med. Lägg till Sacires eller Xanyeth på Friends List och skicka en whisper när vi loggar in så kommer det en invite.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

sacires e en rogue , säkerligen en ninja som ska stjäla alla våra pengar när vi väl e 70!!! jag har kommit på din masterplan!!!

Medlem

åhhh Kul Tiras! fy fn va jag saknar allt folk som flyttade från silvermoon till Kul Tiras! Om ni ser någon av följande säg hej från Ionass =):

Kraklos
DEF
Kalyissa
Rivertear
Dukie
Tzuey
Saffran

Finns även en risk att jag hoppar runt på Mailboxen i IF.

Medlem

Har spelat lite fram och tillbaka sen min gamla svenska guild på Hellscream gick åt helvete.. men detta låter som ett mycket roligt koncept.. Har flyttat över min Warlock till Kul Tiras servern.. problemet är bara att det tar ett par dagar

Medlem

Abooo jag har ju inte browsat FZ forum på evigheter... Får erkänna att jag nog e lite sugen på att kika in på er lilla server & haka på lite.

Mina wow timmar är dock lite begränsade nuförtiden, men kan ju vara kul att köra lite alliance, har ju lirat Horde i över 2 år nu.

Tittar in i kväll med en ny lvl 1 toon.
/cheers

Medlem

Kan passa på att fråga, vilken klass saknas mest just nu? Jag kan tänka mig att lira vilken klass som helst UTOM warrior. Då jag totallessnat på knappspamming som MT / OT de senaste 2 åren

Så vilken klass do you need me 2 be?
Skapar char typ direkt jag får svar, så man kan dra de första hårda levlarna asap

/cheers

12
Skriv svar