Heroic shattered halls....

Inaktiv
Heroic shattered halls....

Nån som har gjort denna eller gör den ofta , som kan ge lite tips på hur man ska överleva hela vägen e så förbannat jävla trött på att bara klara av de till första bossen och "downa" honom och sedan tvärstopp.

Blizz måste fan nerfa denna instans helt CP rent ut sagt , shadow lab och arcatraz var en barnlek i jämförelse.

HELP ME!

Medlem

Är väl typ Nihilum o några få till som klarat den. Så tips lär det bli få av.

Medlem

Nihilium brukar va rätt snabba med att berätta hur de klarat allt svårt som inte är raidencounters.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

tycker inte det är särskilt svårt, kör warlock för dmg och fear, elemental shaman för dmg och earthbind, paladin för heal och mage för poly och dmg, och så jag som warrior som tankar lite på bossar. kita allt bara så går det fint, det enda som är lite jobbigt är ogrebossen, men iceblock och blessing of protection brukar funka bra.

Medlem

Om range dps = lätt(are)
Om melee dps = svårt.

Ja det är ett problem. Och ja, hoppas att den utlovade cleave-balanseringen underlättar lite.

Medlem

Jag har tankat det allt på normal och en del instances på heroic nu, och kan säga en sak, jag tar i princip aldrig med melee DPS, varför?

Sämre helt enkelt, står 1 healer och 3 ranged DPS på max range så kommer det aldrig va en mob som får tag på dem, hunters har feign death, mages iceblock, priests fade och warlocks.... tja de brukar klara sig.

Står man i en heroic så hinner de poppa dessa saker om en mob mot förmodan kutar iväg. Vänder sig en står elak mob mot en rogue kan roguen få ta emot runt 6k eller mer innan han hinner reagera (Jo det är sant, det går JÄVLIGT fort då mobs släpper), samma sak med catformdruids och shamaner, till och med DPSwarriors kan ta enorm dmg på vissa mobs.

Varför ta risken? I 5man instances numer undviker jag helst melee DPS om jag kan, i heroic överväger jag inte ens att plocka med en, finns ingen anledning.

Cleave som toern nämnde gör ju inte saken bättre, heroic mobs som står vända ett par grader fel och cleavar en meleeDPSare för 5k har aldrig varit min favoritdel i instances.

Sedan att mages, hunters och warlocks numer drar om rogues i DPS eftersom att rogues lider av armormitigation och sådant gör det ju inte till ett svårare val, ranged DPS har enklare att försvara sig, gör mer dmg och blir i princip aldrig slagna även om det inträffar ett smärre missöde.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Zlampan:

tycker inte det är särskilt svårt, kör warlock för dmg och fear, elemental shaman för dmg och earthbind, paladin för heal och mage för poly och dmg, och så jag som warrior som tankar lite på bossar. kita allt bara så går det fint, det enda som är lite jobbigt är ogrebossen, men iceblock och blessing of protection brukar funka bra.

tack för tipset som verkar rätt så självklart , kan du nu berätta hur de andra klasserna ska klara de ?

Medlem

som redan nämt är det hopplöst för melee
är du shaman, specca healing
är du druid, specca healing
är du rogue, jadu, improved sap kanske? ;P

Inaktiv
Skrivet av Zlampan:

som redan nämt är det hopplöst för melee
är du shaman, specca healing
är du druid, specca healing
är du rogue, jadu, improved sap kanske? ;P

hopplöst för melee innebär i mina ögon att du tänker raida med allt utom melee klasser lycka till i ditt gille

Medlem

de flesta raid encounters är löjligt mycket enklare än en del pulls i heroic instances om man inte har "rätt" gruppuppsättning. dvs minst en mage för poly och ranged dps i övrigt.
Magtheridon tex, som för övrigt blev nerfad häromdagen (varför?) kräver inte speciellt mycket.
tack, det går hyffsat bra för oss, hydross och karathress dog igår \o/

Medlem

Truth- vi snackar 5man heroics i denna tråd.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Hahaha jag älskar när folk som du kommer här hukkie, för jag skapa tråden.

SH Heroic är ett av prestepsen för 25 manna raiding , så om de inte går att klara SH heroic questen så e de nog rätt svårt att kunna raida utan melee klasser don't u think ?

trodde ni kunde nåt på detta forum.

och zlampan , trevligt att de går bra , hoppas du kan läsa sarkasmen över din minimala hjälp i mitt förra inlägg, men tydligen så svisha de förbi skallen på dig

Medlem
Skrivet av Truth-:

Hahaha jag älskar när folk som du kommer här hukkie, för jag skapa tråden.

SH Heroic är ett av prestepsen för 25 manna raiding , så om de inte går att klara SH heroic questen så e de nog rätt svårt att kunna raida utan melee klasser don't u think ?

trodde ni kunde nåt på detta forum.

Tråden heter fortfarande "Heroic shattered halls...." och du nämner inget om att du vill klara instancen för att kunna raida 25man, så hur ska vi kunna direkt anta att det är målet? Du kanske borde fundera efter lite innan du gör ännu ett tappert försök att påvisa hur duktig du är så att du inte ramlar på ansiktet igen.

I vissa encounters så är meleeDPS rent ut nödvändigt för att klara sig, men på många encounters så duger det bara fint med tanks, healers och en drös med ranged DPS.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:
Skrivet av Truth-:

Hahaha jag älskar när folk som du kommer här hukkie, för jag skapa tråden.

SH Heroic är ett av prestepsen för 25 manna raiding , så om de inte går att klara SH heroic questen så e de nog rätt svårt att kunna raida utan melee klasser don't u think ?

trodde ni kunde nåt på detta forum.

Tråden heter fortfarande "Heroic shattered halls...." och du nämner inget om att du vill klara instancen för att kunna raida 25man, så hur ska vi kunna direkt anta att det är målet? Du kanske borde fundera efter lite innan du gör ännu ett tappert försök att påvisa hur duktig du är så att du inte ramlar på ansiktet igen.

I vissa encounters så är meleeDPS rent ut nödvändigt för att klara sig, men på många encounters så duger det bara fint med tanks, healers och en drös med ranged DPS.

Har man lite koll så vet man ju att man måste köra heroic shattered halls för att kunna köra temptest keep 25manna. Aldrig att man ens skulle komma på tanken att köra skiten igen efter man klarat den questen.

Inaktiv

Tack maniak , för att du visar alla att de finns dem som användr hjärnan

och hukkie hur kändes nyllet efter plattfallet ? frågan var som sagt om de fanns tips och tricks för att hjälpa till och passera denna instans på heroic , då den är en av de viktga vägarna till raiding ( trodde detta var självklart men men ) , zlampan gav ett tips som är tyvär rätt självklart och som du också nämnde , 1 tank + 3 range + 1 heal, well de svårt att raide med bara dessa element och så kom vi in i de hela , gick de för fort ?

Medlem

^-- Säger bara wow.. wow... Säger citat "learn to pick you battles" dig något?

..... wow..

Inaktiv

för mycket wowande för dig allså , take a break ?

Medlem

^-- Nice att se att du inte var helt humorlös och bet tag i vad jag gav dig. Dock Behöver du lära dig att googla och kolla på wows hemsida på Raid & Dungeons forumdelen, hittade massor där som är precis det du letar efter. Men eftersom du varit så trevlig i denna tråd i allmänhet så får du det som läxa att finna det själv. Du har fått pointers iallafall.

Medlem

<3 Truth!


signatur
Inaktiv

tixxen<3

ska nog lipa på maxxan och ge mig tebaka alla mina posts , i'm back in town !

DMB - tack för de hela , vart skoj nåt att göra på jobbet iallafall,dock e väl hela tanken med ett forum dedikerat till ett spel ett sätt att plocka ut info från andra ? jag har väl fått de hela om bakfoten , synes ska googla vidare.

Medlem

^-- Och ja fick nåt att göra medans ja skriver tenta, tack. Du fick förslag var du skulle leta någonstans, och ja antar att du inte hade googlat eller kollat på wows hemsida innan du skrev här? Så antar att du fått de hela om bakfoten eftersom du har fått ett antal svar angående din fråga redan och var du kan finna dessa svar.

Medlem
Skrivet av Truth-:

Tack maniak , för att du visar alla att de finns dem som användr hjärnan

och hukkie hur kändes nyllet efter plattfallet ? frågan var som sagt om de fanns tips och tricks för att hjälpa till och passera denna instans på heroic , då den är en av de viktga vägarna till raiding ( trodde detta var självklart men men ) , zlampan gav ett tips som är tyvär rätt självklart och som du också nämnde , 1 tank + 3 range + 1 heal, well de svårt att raide med bara dessa element och så kom vi in i de hela , gick de för fort ?

Jag vet många som kör heroic shattered halls även efter att ha klarat sin TK accessquest, så vilket fall? Helt seriöst tror du verkligen att du har något att gå på här, med "Alla kör den bara för access, sen aldrig mer"? Riktigt underhållande att se folk snacka om saker de uppenbarligen inte vet något om.

Visst det är ett måste att köra den en gång för access, men som sagt, folk kör den efter, för loot, rep etc.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

dmb , tips och råd om standard setup för easy farming var inte tipset jag leta efter , utan tps överlag hur man klarar den, var kanske lite mitt fel iom att jag utforma frågan fel. jag kan ta de isf.

Hukkie , SH är en instans ingen vill göra till slutet mer än en gång efter att ha klarat questen (vi snackar heroic nu) , iallafall inte förräns blizz nerfar den instansen litegranna eller tills de springer en grp av tier 5 där >.< , sedan är drops i heroic inte så värda utom för den som kanske MÅSTE ha den pixeln för att den kan INTE ersättas...och rep ? ja rep kan du hämta i heroic BF ger ca 5k så varför slösa tid på SH heroic för rep ? aja ha de så kul hukkie , platt fall e väl något du gillar antar jag.

/the truth is out there ! - but not in SH heroic

Medlem
Skrivet av Truth-:

Hukkie , SH är en instans ingen vill göra till slutet mer än en gång efter att ha klarat questen (vi snackar heroic nu) , iallafall inte förräns blizz nerfar den instansen litegranna

Måste säga att jag tycker SH heroic är underhållande. Jag har gjort den typ 5 gånger (innan jag hade min Trial quest) så det där om att den måste nerfas och att ingen vill göra den har du helt fel i.

I mina öron låter det som ett svårt fall av L2P (Gillar inte det uttrycket men du är så förbannat dryg att du förtjänar sanningen)!


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Inaktiv

kan hända att de finns de som tycker detta är en kul instans , meni är nog få, och sedan kan de hända att jag e dryg, men de kan nog bara härleda av att jag har bott och jobbat i sthlm de senaste 4 åren , så tacka stockholmare

Gen
Medlem
Skrivet av Hukkie:

Sedan att mages, hunters och warlocks numer drar om rogues i DPS eftersom att rogues lider av armormitigation och sådant gör det ju inte till ett svårare val, ranged DPS har enklare att försvara sig, gör mer dmg och blir i princip aldrig slagna även om det inträffar ett smärre missöde.

Ranged går om Rogues i DPS? I vilket sammanhang isf? Blizzard är taskiga som låter melee lida i high-end instances genom att lägga in abilities på bossar som är mycket melee-ovänliga. Men på en fight som gruul är det givet att rogues vinner på DPS mätaren. Casters berörs av silence och manaproblem, hunters DPS är fortfarande inte SÅ imponerande (om man inte mergar pet i SWStats). Rogues har lätt att kasta ut mängder av skada på kort tid och kan lätt droppa aggro (om dom vet hur man ska spela).

Dock håller jag med om att Hellfire Citadel instances på heroic mode inte är speciellt meleeclass vänliga p.g.a. enorma cleaves m fl. MEN, har man en duktig rogue som använder abilities till max så kan det vara en värdefull tillgång.

Inaktiv

Tack gen för ett vädigt välformulerat inlägg, men jag får nog jäklas lite med dig om hunter dps och de är att hunters med rätt spec och rätt consumables har väldigt lätt för sig i high-end instancer att pumpa phat dps, jag själv har 3250 AP fullbuffad i instanser och jag brukar hama runt top5 på bossarsom gruul.

Du har också en poäng med rogue för heroics , cleave is a killer , får hoppas att patchen som kommer snart och som har snackats om på officiallea forumen och worldofraids , där cleave ska bli en frontal attack och inte som idag en 360 graders attack, detta kommer göra alla melee's instancing och endgame spelnöje 200% bättre , tror jag.

Gen
Medlem

Jo, sant. I vårt guild har vi en evul hunter som ligger högt på listan. Själv säger han att han spammar Steady Shot hela tiden.

Fast någonstans läste jag att Hunter DPS i instances "will be overlooked" Frågan är om ni ska nerfas eller buffas? Buffas ni undrar jag och många andra om det blir slutet för mages i high-end raiding...

Inaktiv

mages blir nog alrig slut, då förlorar man buffs + gratis vatten och decurse så de ska man inte oroa sig för, men en buff på hunters skulle inte vara fel , som t.ex. långsammare ranged vapen och steady shot is teh shit numera fär hunters med sin 1.5 cast time då en autoshot skjuts iväg var 1.3 sekunder så får man iväg en steady+autoshot var 1.5 sekunder ( dubbel dps under samma perioditet).

Gen
Medlem

Rename träd pls Food/Water/Shepherding

Isåfall kommer väl Frostträdet att balanseras gentemot fireträdet. Antagligen med en buff och inte en fireträdnerf (vilket vore korkat). Arcaneträdet kommer dom nog inte göra något ändå. Ingen är ju full arcane eftersom Arcane Blast/AM kostar såpass groteskt mkt att det hade fått Donald Trump att blekna. Men det innehåller trots allt många trevliga talents

Oj, lite offT soz

12
Skriv svar