Ping på USA servers?

Inaktiv
Ping på USA servers?

yallo, tänkte kolla ifall någon annan lirar på en USA server och isf vad du/ni har för ping och ISP(internet service provider)?

Jag har VDSL(9-12/8mbit) från BBB sedan några år tillbaka. Redan när jag skaffade mig det, så varnade några mig för att BBB hade något högre ping än andra ställen. brydde mig inte så mycket just då för jag lirade mest CS och lite F2P MMOn just då så min ping var det iaf inget fel på.
Nu har jag dock börjat ana ifall BBB faktiskt inte ***llar mig totalt. För nästan alla spel jag lirar laggar **k. Om det är BBB eller bara faktum att alla online lir har servers lååångt ifrån där jag bor. iaf, to make a long story short, tänkte kolla va ni andra som lirar på USA servers har. Själv liggar jag runt 350-400. vilket inte låter så hemskt.. men det gör melee pvp till en mardröm =/.

Medlem

ska man tanka prylar så är bbb bra men för spel så äger Telia adsl alla andra så hårt. Tror bbbs routning är helt jäkla galet dålig.

Inaktiv

mjo, tror de är nåt sånt =/, evil bbb

Inaktiv

OT; Varför spelar du på USA server?

Medlem
Skrivet av Spiff:

ska man tanka prylar så är bbb bra men för spel så äger Telia adsl alla andra så hårt. Tror bbbs routning är helt jäkla galet dålig.

Varför är telias bättre? jag har hört det förut men aldrig brytt mig om att ta reda på varför...

Inaktiv
Skrivet av Tårtan:

OT; Varför spelar du på USA server?

Jag är med i ett gaming guild som hållit ihop sedan 5år tillbaka, 90% av dom är amerikanare och ville börja lira wow, så valet var lätt. Sedan så är det rätt så skönt att slippa alla fransmän, tyskar etc etc etc som kommer fram på EU servers.

Inaktiv
Skrivet av PapaBear:

Sedan så är det rätt så skönt att slippa alla fransmän, tyskar etc etc etc som kommer fram på EU servers.

Tyskarna o fransmännen har sina egna servrar dock, så du möter dom aldrig i WoW ändå.

Inaktiv

minns bara gamla SWG dagarna när dom var överallt..

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av PapaBear:

Sedan så är det rätt så skönt att slippa alla fransmän, tyskar etc etc etc som kommer fram på EU servers.

Tyskarna o fransmännen har sina egna servrar dock, så du möter dom aldrig i WoW ändå.

Gör man visst, fast i mindre utsträckning. De inser att de engelska servrarna har mer folk, eftersom att de har personer från massor av länder.

Tacka gudarna för regler om enbart engelska i general, hade brytit ihop annars.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Varför är telias bättre? jag har hört det förut men aldrig brytt mig om att ta reda på varför...

Har med routning att göra. Satt i Frankfurt i veckan nu och routningen till min bbb koppling gick över en router som hette washington1.level3.någonting...

Telia verkar ha sjukt schyssta direktroutes till allt och alla.

Jag jämför då med en Telia ADSL som jag hade. Bara 2mb men jäklar vilken sjukt låg ping det var (ja jag vet att ping är en siffra man inte kan räkna med men latency i alla spel var galet lägre än BBB ADSL och BBB Fiber). En BBB hostad server ger nog lägre men det är ju rätt få speltillverkare som håller till där

Medlem

japp håller med, när jag hade telia adsl 512kbps för jättelänge sen var pingen mot de flesta spelservrar (usa) runt 30-80, sen med BBB och 8mbit höjdes pingen rejält, tyvärr


signatur

Meep!

Inaktiv

Hmm mkay, tack för svaren. Känns rätt så säkert vad jag måste göra.. hehe

*ringer BBB*

Medlem

Telia äger väl linan över till USA? Eller har jag fel?

Medlem

Äger gör dom inte. Men dom är delägare av "atlantkabeln" och är därför telias routing e så sjukt mycke bättre än BBB's mfl.

Medlem
Skrivet av PapaBear:
Skrivet av Tårtan:

OT; Varför spelar du på USA server?

Jag är med i ett gaming guild som hållit ihop sedan 5år tillbaka, 90% av dom är amerikanare och ville börja lira wow, så valet var lätt. Sedan så är det rätt så skönt att slippa alla fransmän, tyskar etc etc etc som kommer fram på EU servers.

Själv är jag ganska trött på alla ungrare och italienare

Medlem

Glöm inte bort att det är Telia som står för bandbredden till Battle.net och WoW servrarna.

Medlem
Skrivet av Hukkie:
Skrivet av robineng:
Skrivet av PapaBear:

Sedan så är det rätt så skönt att slippa alla fransmän, tyskar etc etc etc som kommer fram på EU servers.

Tyskarna o fransmännen har sina egna servrar dock, så du möter dom aldrig i WoW ändå.

Gör man visst, fast i mindre utsträckning. De inser att de engelska servrarna har mer folk, eftersom att de har personer från massor av länder.

Tacka gudarna för regler om enbart engelska i general, hade brytit ihop annars.

Que? Engelska i general? Vad spelar du på för nån brittisk server egentligen? Kanske skulle flytta dit. Fått leva med runor och spanska bla. Svenska existerar på några servrar jag testat oxå.

Har tyskar i min guild och de är hur härliga som helst, speciellt när de skickar itemlinks på tyska. Hade en fransman tidigare men honom mobbade vi så han stack.


signatur
Medlem
Skrivet av Spiff:

ska man tanka prylar så är bbb bra men för spel så äger Telia adsl alla andra så hårt. Tror bbbs routning är helt jäkla galet dålig.

Jag spelar på Vek'nilash, med 5-25 ms hela tiden, och jag har BBB x_x. Dock är det f.d Bostream fiber, kanske spelar någon roll ^.-

Inaktiv

BBBs Fiber ska tydligen vara grymt mycket bättre än deras ADSL/VDSL. så tror inte dom går att jämföra =/

Medlem

Personligen tycker jag att svenskarna var de jobbigaste människorna man stötte på.. men då lirade jag iof på stormscale där 90% är svenskar

är väl olika på andra servrar antar jag


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

finns fan en tomte på stormscale som heter "Sweeden" (för Sweden var upptaget), och vi har diverse guilds som heter typ "Snygga Svenska Spelare" å whatnot.. fan pinsamt..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar