Grinding i outland

Inaktiv
Grinding i outland

Håller på att samla ihop till epic mount, så jag grindar några timmar om dan. Kör mest runt och minar ore som jag säljer på AH, men de e ju grymt tråkigt.

Nån som har nåt bra tips på mobs att grinda??

Inaktiv

grinda saker som droppar dyra motes, på min server är fire väldigt dyrt och lönsamt att grinda..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Någon som har tips hur man kan få pengar som full resto druid? Prövat att farma men det tar liksom forever. Tänkte levla alchemy, men de krävs ju också pengar för.

Medlem

Kör quest som du har kvar. Ungefär 6 - 11g per quest.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tårtan:

Någon som har tips hur man kan få pengar som full resto druid? Prövat att farma men det tar liksom forever. Tänkte levla alchemy, men de krävs ju också pengar för.

Sälja blommor går ju men e säkert de tråkigaste som finns. Men skaffa en alchemy kamrat som fixar potsen som du sen säljer annars. Grinda pengar som resto är rätt kört imho.

Inaktiv

Jag brukar bygga upp ett lager av Mote of mana för att senare göra Primal mana som jag säljer vidare på AH.

Men jag har nyligen kommit på vad stort behov alla har av läder så jag skinnar diverse beasts och säljer


signatur

Alla är vi beroende.

Inaktiv

han är resto
han får antingen respecca eller gathera


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag är protection men med min dps gear så lyckas jag ändå döda rätt bra, hehe. Men klart det går inte alls lika fort som när jag var fury. I PVP är man rätt körd om man blir attackerad dock, lite hatiskt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

som prot/resto/holy osv äre ganska dumt imo att envist mob-grinda (om det inte är nåt speciellt smart man grindar)
mycket effektivare å gathera för pengar


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Om du är healing/tanking speccad varför inte spamma instancer? man får ju skit mkt ca$h på det


signatur

Alla är vi beroende.

Inaktiv

man får väl knappast mkt cash på det jämfört med grind för specifik drop som ger pengar slash gathergrinda

+ det gäller att man hittar folk som vill lira instanser, vilket kan ta år, och så får dom inte vara kompletta idioter (vilket dom flesta som lirar wow är) så man wipar, då går man minus på repcost


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

jag vet inte vilken skit server du verkar spela på men att köra instancer ger skit mkt pengar


signatur

Alla är vi beroende.

Medlem

Jag kan oxå rekommendera instanser.
Kör själv som restodruid.
Drog in över 400G på mindre än en vecka o då spelade jag inte så mycket.
Hade dock lite flyt med drops.

Dessutom har jag byggt upp en hel feral-gear så att grinda funkar riktigt bra.

Jag vet inte om det bara e jag, men epic-mount känns som slöseri med pengar.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

asså.. 400g på mindre än en vecka... ledsen, men det är verkligen inte mycket i bc

questo: jag spelar på stormscale, men jag pratar fortfarande jämfört med grind. vill påstå att instanser är nåt som tar lång tid för lite pengar och kräver att man har en grupp vettiga spelare, medan grind tar valfritt lång tid och ger mycket pengar

sen kan du gärna argumentera för motsatsen, I'm dying to hear


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

om du ska grinda ska du absolut grinda efter mote of <mana/fire/water/earth> etc etc. och om du har farming proffesions farma dom och sälj på AH, en annan sak som säljer som smör är Netherweave cloth. använd de inte till FA sälj det istället och köp mat.


signatur

Alla är vi beroende.

Medlem

jag drar in 50g i veckan i outland typ hehe men jag spelar kanske max 3-4timmar i veckan också


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

spelar hunter dock... men bara för att jämföra ... jag grindar scryer rep i shadowmoon valley... Drar 80-120g / timme om jag får vara ensam på enbart vendor trash och silver drops från mobs + massa scryer ringar och tombs. Tog 20k rep med scryer på 6 timmar igår (exalted nu)

Medlem
Skrivet av prikk:

asså.. 400g på mindre än en vecka... ledsen, men det är verkligen inte mycket i bc

Om du läser så står det att jag inte spelade så mycket


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Skulle nog tipsa dig om att skaffa någon proffesion istället för att grinda, det kommer du tjäna på i längden. (Dessutom är det inte like dö-tråkigt )

Själv kör jag tailoring och drar in runt 600g (Om inte mer ibland) var fjärde dag på att göra Shadowcloth, Spellcloth och Primal Mooncloth. Sen alla 16 slots som är riktigt enkla att göra går la för en 10g eller liknande styck.

skg
Medlem

I TBC kan man lätt dra in runt 100-200 guld på en kväll på att questa.

Inaktiv

Jag drog in typ 500-1000 guld om dagen på quests i netherstorm/shadowmoon valley när jag skulle ha 300 riding skill så.

Inaktiv
Skrivet av Phyrex:

Skulle nog tipsa dig om att skaffa någon proffesion istället för att grinda, det kommer du tjäna på i längden. (Dessutom är det inte like dö-tråkigt )

Själv kör jag tailoring och drar in runt 600g (Om inte mer ibland) var fjärde dag på att göra Shadowcloth, Spellcloth och Primal Mooncloth. Sen alla 16 slots som är riktigt enkla att göra går la för en 10g eller liknande styck.

shit, drar du in 600g!?
vad är det som går så dyrt på din server?
på stormscale har fan moonclothen klättrat ner under 70g, tillsammans med shadowclothen.. spellclothen är ganska dyr fortfarande dock, men oftast inte mer än 100g

ett väldigt "casual" sätt att tjäna lite (och! lite..) extrapengar är att ha fishing nog att fiska på elemental plateau..
varje gång jag drar dit får jag ungefär 2 primal water genom enbart fiske (iaf om jag har tur) och det säljer väl för sammanlagt ungefär 50-60g :>


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Respekt till alla fiskare som har orkat skilla upp till max och jagat gear som ökar er skill ännu mera....men shit va tråkigt de är smaken e som bake som man brukar säga hehe.

Ett annat tips kan vara också att jaga på områden som förr var välbesökta som drakarna i burning steppes dessa droppar ändå 30 - 50 silver styck och vid lvl 70 så grindar man 52 -54 elitesrätt så fort, sedan har du , om ni är 5 polare som kör , att grinda låg lvl instanser för cash bara , men de flesta bra tipsen e nog tagna som prikk häruppe angående fishing e nog bland de bättre.

De absolut viktigaste e att rensa alla quests innan du gör annat . questerna i nethertorm bringar ca 2000 guld på lvl 70 så de går fort att fixa epic mount om de är de man e ute efter

lycka till alla grinders !

/love truth-

Medlem
Skrivet av prikk:
Skrivet av Phyrex:

Skulle nog tipsa dig om att skaffa någon proffesion istället för att grinda, det kommer du tjäna på i längden. (Dessutom är det inte like dö-tråkigt )

Själv kör jag tailoring och drar in runt 600g (Om inte mer ibland) var fjärde dag på att göra Shadowcloth, Spellcloth och Primal Mooncloth. Sen alla 16 slots som är riktigt enkla att göra går la för en 10g eller liknande styck.

shit, drar du in 600g!?
vad är det som går så dyrt på din server?
på stormscale har fan moonclothen klättrat ner under 70g, tillsammans med shadowclothen.. spellclothen är ganska dyr fortfarande dock, men oftast inte mer än 100g

ett väldigt "casual" sätt att tjäna lite (och! lite..) extrapengar är att ha fishing nog att fiska på elemental plateau..
varje gång jag drar dit får jag ungefär 2 primal water genom enbart fiske (iaf om jag har tur) och det säljer väl för sammanlagt ungefär 50-60g :>

Jag lirar på Karazhan, på horde sidan går dom för ungefär 130-180g styck

Inaktiv

lyx
lär droppa snart dock.. dom har sjunkit kraftigt i pris på min server rätt fort nu när folk inte är så desperata med dom längre


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Mining och sen prospect på oren (adamantite) och sen sälja gems. Med tur så tjänar man mer än på att sälja oren/bars. Sen är det jäkla kul att prospecta också.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Mining och sen prospect på oren (adamantite) och sen sälja gems. Med tur så tjänar man mer än på att sälja oren/bars. Sen är det jäkla kul att prospecta också.

vad menar du med prospecta!? hehe

Inaktiv

AH-trading funkar lika bra i TBC som innan .. dock lite svårare då det är mkt mer grejjer o ha koll på.

Därtill undrar jag om twinksgrejjer kommer betinga lika höga priser när det finns så mkt annat o göra nu med nya instanser, extra levlar etc.

Medlem
Skrivet av highspeed:
Skrivet av TixFrix:

Mining och sen prospect på oren (adamantite) och sen sälja gems. Med tur så tjänar man mer än på att sälja oren/bars. Sen är det jäkla kul att prospecta också.

vad menar du med prospecta!? hehe

Jewelcraftingskill.

Som Jewelcrafter can man använda en skill som heter Prospecting. Där man förstör 5st ore t.ex. copper ore och får en gem och något grått trash item.

Ju högre lvl man har på jewelcrafting desto högre lvl på ore kan man prospecta.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

nejnejnej rumpino! man kan inte tjäna pengar på nåt! bottarna pajar ju wow!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar