Upplösnings hjälp tack

Medlem
Upplösnings hjälp tack

Tjo.
Beställde en fin 20" widescreen igår och fick hem den idag för 30min sedan så finns ju inte 1680x1050 med i video options i wow så sitter här med en splitter-ny skärm med endast 800x600 i wow
Testat reboota, installerat drivrutiner osv. Förvisso kör jag dual screen men det ska väl inte vara något tycker jag då det finns med andra wide screen options under video (vilka inte heller vill fungera).
Mitt grafikkort är ett Radeon 1950x PRO och det lär ju klara av upplösningen då jag har rätt i windows.

Någon som vet hur man fixar? :<


signatur

osv.

nj
Medlem

WoW ska då klara widescreen enligt den här källan, skulle kunna vara strul med inställningarna i spelet helt enkelt om du har inställningar skapade med din gamla skärm.
Testa döpa om/flytta WTF-katalogen och låt WoW skapa om alla konfigurationsfiler och se om du kan välja widescreen-upplösningar då.

Inaktiv

Det högsta jag kan sätta är "1280x800 (Wide)". Lagom för min något slöa laptop. Har du inget annat än 800x600 i listan?

Medlem

Testade ta bort config.wtf men lyckades inte få fram något mer av det.

Googlade lite och såg att det är många som spelar i 1680x1050 men jag har inte det valet i menyn och jo jag har massa val av upplösningar i menyn, inte bara 800x600 så valde nå 1440xnått nu men det är svårt att läsa texten med det

Ska testa att avaktivera den andra skärmen nu så får vi se...

edit: Uhm... nu försvann typ 15 alternativ och nu har jag 800x600 1024x768 1280x1024 och 1600x1200. Inget wide alls... ska se om det blev nått fel när jag installerade drivarna.


signatur

osv.

Medlem

För mig var det så att jag i nvidia kontrollpanelen fick lägga till ett eget val, som då blev 1680x1050. Efter det så kom även det valet upp i wow. Dock hade jag så kasst gfx så kunde inte köra så högt. Värt att tillägga är att jag har en 20" wide också. Köpte dell dator nyligen.

Medlem

Jag kör 1600x1200 i wow.

1280x800 på min bärbara mac.


signatur
Medlem

Såja. Fick till det efter lite krångel.

Först så bytte jag så att nya skärmen blev primary istället för secondary... dvs bytte kontakter bak på grafikkortet sen blev det helt knas med drivarna så sög ner nyaste från februari (hade från januari) och installerade och nu fungerar det som det ska

Kan nog vara så att drivrutinerna inte installerar onödiga upplösningar eller nått kanske som skärmen inte klarar eller? Ajaa... fixat nu iaf så.


signatur

osv.

Medlem

Det var nog bara för att du inte hadde skärmen som primary så WoW upptäckte inte att du spelade på Wide.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ptja... den var som primary i windows när jag härjade runt. Men jag vet inte


signatur

osv.

1
Skriv svar