Inaktiv
Heroic

Hade tänkt börja köra lite instancer i heroic mode. Har dock inte hittat nån grupp att testa med än så jag undrar hur pass mycket svårare är det?
Är det dubbla mobsen eller har de bättre stats eller vad skiljer mellan normal och heroic.

Inaktiv

De gör mer skada.

Inaktiv

De gör mkt mera skada då menar jag mkt. Har bara kört med 2 locks, 1 mage, jag (tank), healer. Mkt fear och sheeps. Pga av att cloth blir one shot har klarat ramparts, BF, Första bossen i shatterd halls och hela slave pens men har slutat lira wow nu hehe. Men GL hade den söta shielden för 33x badge of justice. Försök ha en grupp med så mkt casters

Medlem

Det varierar en del, vissa mobs slår bara runt 1600-2000/slag också, men då måste man oftast tanka 2-3 st samtidigt då så svaga mobs brukar vara immuna mot alla former av crowdcontrol.

Sen kommer mobs med mer normal dmg, de slår för runt 3-4k/slag på en normal tank.

Problemet är egentligen inte skadan på tanken, den kan en healer klara om han kan sitt jobb, problemet är att en caster tål 1 slag, tappa en mob, springer till din priest och *pang* ingen healer.

Antalet mobs är oftast detsamma, ibland är något pack med mobs borttaget eller så är det mindre mobs i packen. Generelt är det dock samma sak fast mycket mer dmg.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Från egen erfarenhet så vägrar jag nu mera gå till heroics utan två healers. Visst det funkar men när man efteråt hör hur stackarn som helar säger att han fick käka 20+ mana pots för att ta sig igenom det hela så... nja

Då jag spelar druid så körde vi 2 tanks då och jag var en av dem sen en protection warrior också men nu är jag resto istället så kommer förmodligen bli en tank och två healers i framtiden. Dock verkar alla andra köra som Xel sa, 1 healer 1 tank och resten avstånd.


signatur

osv.

Medlem

Är det annorlunda drops i heroic då eller? Tror aldrig jag kört nån

Inaktiv

yep.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

bättre dropps

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Är det annorlunda drops i heroic då eller? Tror aldrig jag kört nån

Vissa bossar dropar 3 - 4 epics i heroic.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sista bossen i alla heroic instances droppar några olika epics, inte många på samma gång dock.

Inga bossar utom sista droppar epic items.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

och varje boss droppar badge of justice

Medlem

Hmmm det kanske man kan räkna som ett epic... eller inte, snarare ett 1/18 epic eller så ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Kan man köra alla instancer i Heroic mode te.x DM?

MickeFree

nj
Medlem
Skrivet av MickeFree:

Kan man köra alla instancer i Heroic mode te.x DM?

MickeFree

Det är bara instanserna i Outlands som kan köras i heroic mode, se WoW Wikis info.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av MickeFree:

Kan man köra alla instancer i Heroic mode te.x DM?

MickeFree

Det är bara instanserna i Outlands som kan köras i heroic mode, se WoW Wikis info.

Synd som fan det, skulle vilja testa lira instances som SM/SFK på heroic >:)


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Tror blizzard har sagt nåt om planer att tweeka iaf några av de andra instancerna. Spelade liksom DM-east på 2 pers innan tbc så de borde de kunna fixa rätt rejält.


signatur
Medlem

Jag har bara haft tid att joina en heroic instance än så länge (slave pens) = 3 badges, och behöver farma ihop 90 badges för det jag vill ha


signatur

Meep!

Medlem

De flesta heroics är inte värt att lägga ner tid på, vissa är näst intill omöjliga (old hillsbrad ngn?) och andra droppar bara skit. Ett tips är att köra heroic mechanaar, döda de två minibossarna samt Capacitus = 3 enkla badges.

Medlem

Slave Pens eller Underbog är enkla med, tar runt 1.5 timmar med en bra grupp per instance.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Gen
Medlem

Har kört alla och kan sammanfattningsvis säga att det är roligare att köra instances på Heroic p.g.a. den ökade svårighetsgraden. Sen droppar det som många nämnt, bättre saker plus badges. Trots allt "behöver" alla 100 st för fireres gear och sen ytterligare badges för att köpa fina (?) epiks.

Som folk sagt så är den stora skillnaden att mobsen är lvl 70+ och att dom slår hårdare. Som clothie har jag tatt emot allt från 800-12 000 dmg. Hårdast slår väl Fel Reavers i Furnace En annan skillnad är att mobs/bossar har andra abilities än på normal vilket kräver nya strategier.

Angående loottables så droppar visserligen nya items men fortfarande finns chans på itemdrops från normal loottables vilket suger. Gör man något svårare så ska man såklart få credit för det.

Folk har nämnt att alla bossar droppar ett epic item och det inkluderar gems. Lite synd då epicgems inte alltid är speciellt bra.

För att bli attuned till The Eye i Tempest Keep måste man bland annat klara av Steamvault, Shadow Labs, Arcatraz och Shattered Halls på heroic mode. Quests till detta får man efter att ha klarat av Cipher of Damnation chain i Shadowmoon Valley.

Angående svårighetsgrad så stämmer det att många heroics faktiskt är lätta, bara man har kontroll. Svårare är Arcatraz, Shattered Halls och eventuellt Shadow Labs (stora pulls).

Är man bara ute efter badges så går Slavepens och Mechanar fortast. Körs Slave Pens så kan man skippa nästan hälften av alla mobpacks. Körs Mech så droppar minibossarna badges vilket gör att man skrapat ihop 3st på nolltid. 2a och 3e bossen är inte spec svåra och 3e har chans att droppa Sun Eater som många tanks drömmer våta drömmar om

Inaktiv

ett smidigare sätt å skaffa fireres (som caster iaf) är ju ett fixa typ flarecore-delarna som är pre-bc.. nu har jag inte suttit å jämfört men jag har hört att det är lika bra/bättre
är många guilds som har en hel bank fylld med lava cores osv som aldrig kommer användas


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

http://www.wowhead.com/?search=flarecore (totalt 87)
http://www.wowhead.com/?search=infernoweave (totalt 200)

Rätt mycket mindre fireres och gissningsvis är det det som kommer spela roll, iaf om man jämför med Hydross i SC (gällande tanks som måste ha 300+ resist).

Alternatviet är gröna worlddrop items med fireres, vissa av dom har rätt höga resistvärden.

Inaktiv

ja jo sant iofs, men det kanske slutar med att man inte behöver så jävla hög FR ... resistencounters tenderar att gå mot sånt i wow tycker jag. i början måste alla poppa flask of the titans och ha 350 i resistance, sen efter en månad är det nerfat eller så har man hittat på en bättre taktik
+ flarecore har int också, yay


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Gen:

Folk har nämnt att alla bossar droppar ett epic item och det inkluderar gems. Lite synd då epicgems inte alltid är speciellt bra.

Enbart sista bossen i varje heroic instance droppar ett epic (Förutom badge of justice då alltså).

Antar att det var vad du menade


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Gen
Medlem

Jo precis Men nu när jag läser det så ser det rätt luddigt ut. Tack för att du poängterade det

1
Skriv svar