[70] Black Morass.

Medlem
[70] Black Morass.

Då vare dax igen, har nu setat 4 timmar i sträck och försökt behärska denna grotta.

Det har alltid varit en smågrej som gjort att vi misslyckats, men som mest har vi fått 15/18 portar.

Tips och idéer tas tacksamt emot.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

uhhh har ni kommit förbi andra bossen e det ju inge problem? tempot blir lite högre i och för sig men borde gå ändå.

det e bara nuka andra bosseen och andvända 1 beacon när det blir lite adds

efter det är det bara hålla tempot uppe... siste bossen e ju larvigt enkel imo

Inaktiv

blir ni helt överväldigade, eller bli ni oom, eller vad är det?
det är bra med en dotklass på lösmobsen som springer ur portalerna.. förslagsvis en shadowpräst (jag körde på dom)
då kan man dpsa på dom samtidigt som man har dots på "minibossarna".. och har man spec för det får man spirit tap hela tiden..
sen äre ju bara å dricka så fort man kan å ha en skillad healer.. antar jag..
exakt vad är problemet du har?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Har nu kört den 4 gånger och aldrig wipat. Jag som Warlock med hyffsat gear (frozen shadoweave m.m) och affliction build hanterar alla adds (förutom whelpsen) ändå upp till runt 15/18 då tempot blir lite för högt och hunter/mage får hjälp till.

Bästa kombon måste nog vara att köra resto shaman + shadowpriest.

Se till att alla tar en beacon för medhjälpare. använd 1-2 vid andra bossen (all dps på elite).

Men som sagt, Warlock på adds. Vi har testat med Mage i början men det gick inte alls. Dotta upp och kör en deathcoil/fear så är dom döda.

Medlem

Spelat 9 eller 10 gånger. Gått igenom 1 gång och dog på sista bossen en gång. Det som funkat bäst för mig har varit warrior tank, hunter + warlock på rift "whatever" och mage på adds. Paladin healer. Beacon under 2:a bossen så att man kan dpsa fullt och sen bara bränna resten av beaconsen på väg upp mot gate 17.


signatur
Medlem

Klarat den nu, behövdes bara "rätt" grupp.

Nu har man gjort den 5 gånger i följd o fått all loot man vill ha hehe.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Som vissa andra TBC instanser så behövs det en väl balanserad grupp till BM. Ta med en tank, en healer, och 3 valfria dps (1 ranged). Har ni ingen mage så bör ni köpa lite mat och vatten innan ni beger er.

En ranged dps måste ta hand om adds. Jag som mage har fått det jobbet många gånger. En hunter eller warlock fungerar nog lika bra. Resten av gruppen måste fokusera på att döda riftlorden så snabbt som möjligt. Ju snabbare ni dödar den desto längre tid har ni på er att dricka/äta.

Svåraste momentet är nog den andra bossen. Ignorera adds och försök döda honom så snabbt som möjligt. Använd 2-3 beacons antingen för extra dps eller för att ta hand om adds.

Har kört BM bra många gånger nu och oftast fixar vi det med 90%+ sköld kvar. Håller med om att det kan vara krångligt, behövs nog lite bättre spelare och lite bättre gear för att kunna klara det utan problem.

Medlem

vad är det man måste göra för att kunna komm in i BM? jag måste in dit för att göra Master of Elixir questen, men jag måste göra något innan. Jag har fått för mig att jag måste rädda Thrall i Old Hillsbrad men är inte säker :/

så vad är det jag måste göra för att "låsa upp" BM

Medlem

Du måste köra en Old hillsbrad runda innan du kan gå in i Black Morass.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv

Setup:

priest - healer
hunter - dps
druid/warrior - tank
mage -dps
sista medlemmen kan vara random klass , haft bäst framgång med rogue här dock.

Hunter ( läs jag ) tar addsen utan större problem alla 18 vågorna , använder 2 beacons under andra bossen och de 3 sista på sista bossen. se till och ha med er consumables om er priest inte har minst 6/8 transendance eller bättre.

Pisslätt.

Medlem

Kan inte använda beacons på sista bossen. De funkar inte och han resetar dem bara. Dessutom är sista bossen helt ensam.


signatur
Inaktiv

oj ledsen tixxen , syftade på vågorna innan sista bossen , då dessa är lite aningen tuffare än de föregående.

Inaktiv

vi körde 2x priests, 1x mestadels död lock (han är ofta lite för kåt), 1x warrior och 1x mage (-:

gick som på räls


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Körde en ny run igår skall ha den jävla trinketten för min hunter , Pew Pew

druid - tank
paladin - holy
hunter - mm
shaman - resto, elemental
rogue - dps

samma taktik som vanligt , hunter på adds och på boss mellan adds , använde 1st chrono beacon på adds i andra boss fighten , vi är dock ett karazan farming gille så gear är lite bättre än vanligt

men men trinky ramla inte ner :/ så de lär bli fler , kommer säkert bli exalted innan jag får den !

Medlem

När det kommer till healing spelar det ingen roll vilken class man har, paladin, shaman, druid/priest, sålänge de har rätt specc, och massor av mp/5.

Jag har testat BM med alla typer av healers, och vad jag sett funkar det som bäst om healern har enorm manaregen, fast mindre +healing. Visst +healing är bra, men hellre 250 eller mer mp/5 och 900 healing än 50 mp/5 och 1200 healing.

+healingen ger helt enkelt inget om healern får slut på mana

Gällande gruppuppsättningar så kör jag för det mesta helt utan meleeDPS (Är tank), brukar vara jag/mage/warlock/hunter/healer och det är egentligen aldrig några problem.

Beacons körs vid behov, oftast slutar det med att minst 4 av oss sitter med dem kvar på sista bossen där de är värdelösa ^^

Behöver dock inget alls där nu, inte ens rep (Är revered, exalted ger mig ingenting roligt) så det blir nog inte mer BM för min del.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

måste fråga vad Beacons är :P?

Medlem

Saker du får av snubben i början av instancen, han skapar en per person. Kan användas till att summona en drake.


signatur

Videomupp

Inaktiv

..+heal går att räkna om till manaregen, med tanke på att mindre mana healar mer
går även att argumentera för att spirit är suveränt i BM, för man är ur 5-sekundersregeln rätt ofta..
..eller så bör man ha spirit tap och ta killing blow på mobs..
eller.. och.. eller.

my point is.. det finns inget definitivt bästa, kan folk sin klass går det att göra det utmärkt på många sätt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Ja eller så dricker man bara efter varje Elite goobe man dödar?


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Om healern går oom så är det han som behöver lära sig spela. Jag som hade level 60-65 blå/epix random +healing gear och nästan ingen mana regen drack mellan var 3:dje portal och innan varje boss.


signatur
Medlem

Det är väl inga problem o dricka mellan varje för den delen heller. Går inte det så suger ju dps.
250 mp5, ska man poppa flask då eller?

Inaktiv

haha den missa jag martyr 250 mp

Inaktiv

han menar antagligen den ihopräknade "mana regen"-grejen i characterpanen.. men han överanalyserar nåt sjukt på nåt som verkligen inte behöver överanalyseras
vafan, blir man oom i ett tajt läge, dra en pot.. carry on..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

meh shadowfiend!

Inaktiv

olol
spirit tapz

shadowfiend är fan det lustigaste pettet i wow btw
söker sig fan till sheeps för att äta fårull, sjukt irriterande jävla okontrollerbar grej


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Om healern går oom så är det han som behöver lära sig spela. Jag som hade level 60-65 blå/epix random +healing gear och nästan ingen mana regen drack mellan var 3:dje portal och innan varje boss.

Eller är det kanske resten av partyt som behöver för mkt healing? Med den gearen hade du ganska uppenbarligen ett bra party för att inte gå oom. Alldeles för mkt l2p-mentalitet i wow :/

Medlem
Skrivet av prikk:

han menar antagligen den ihopräknade "mana regen"-grejen i characterpanen.. men han överanalyserar nåt sjukt på nåt som verkligen inte behöver överanalyseras
vafan, blir man oom i ett tajt läge, dra en pot.. carry on..

Överanalysera? Knappast, helt enkelt så att den ända jag snackat mycket med BM-healing med är en shaman som berättade att han har över 250 mp/5, och han får aldrig slut på mana. Så inte har jag suttit och funderat på saken, men han har det som sagt, och det funkar.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

haha okay..

han har helt enkelt kollat på char-panen och läst under "mana regen", och uppenbarligen kryddat på det hela genom att läsa vad han hade när han är _utanför_ 5-sekundsregeln (vilket inte alls är samma sak som att ha gear med x per 5 seconds som stat) ..

som präst har jag.. uh.. kommer inte ihåg, är inte inloggad nu å servern nere.. men jag har kanske 320 eller nåt i combat, och kanske 150 ur combat.. med ~1200 +heal.

som shaman har man väldigt mkt mindre manaregen eftersom det finns så lite mail-delar med mp5 (även på karahzan/gruul-nivå av vad jag har förstått)
så dom brukar satsa stenhårt på mest +heal istället..

sen den där gamla fairy tailen om kompisen dangerous dave som "aldrig får slut på mana".. ja, den låter vi vara okommenterad (:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Du har kanske inte märkt att massor med healers av ALLA classes kutar runt med cloth, även om de flesta kan ha leather eller högre, enbart för att cloth healinggear har bäst bonusar.

Prikk såklart får alla slut på mana till slut, men vissa klarar sig mycket längre än andra, sluta tro att ALLT är bokstavligt menat.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

hukkie.. lägg av nu..
jag har healat sen retail, raidat alla pre-bc-instanser osv, jag kan healing.. jag kan lämna tankingen till dig, men tro på mig när jag säger att din kompis knappast har 250 mana per 5 på sitt gear, däremot så kanske han har det om man läser av "mana regen outside of the 5 second rule" eller vad det nu står bokstavligen i char-panen..

...och cloth-healinggear har inte alltid bäst bonusar, det beror helt på klass, alla healingklasser vill inte ha samma stats. riktigt välgearade icke-clothhealers använder få delar som är från en annan armor-typ än sin egen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

123
Skriv svar