Thunderclap - Postpatch

Medlem
Thunderclap - Postpatch

Tjo,
min dator har säckat ihop och kan inte spela wow.
Hur pass mycket aggro genererar thunderclap nu efter patchen?

Är det lika lätt att hålla aggro från fler, typ som Paladins consecration?

-Propp

Medlem

Ingen aning hur mycket men det hjälper. 4 sec cooldown 20 rage. så man kan spamma den ganska friskt så fort det är fler fiender. Är ju inte protection speccad men det var klart lättare att ta aggro av flera fiender och man behöver definitivt inte oroa sig om att healers ska ta aggro av misstag.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Efter nästa patch kommer thunderclap vara användbart även i defensive stance, vilket kommer underlätta med multimob tanking en del. Värt att specca improved thunderclap då


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Nu har jag inte de exakta siffrorna i huvudet men jag vet att de inte ökade threaten från Thunderclap i senaste patchen, de la bara till i tooltipet att den har mer än 1:1 (damage:threat) i threat.

Däremot vet jag att varken Thunderclap eller Improved Thunderclap gör nämnvärt med threat så den är fortfarande hyffsat värdelös men eftersom du nu kan dra den i Def. stance så är den ju värd att använda vid tanking av 2-4 mobs.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Thunderclap med improved kommer göra 254dmg och affecta 4 mobs, och slowa med ytterliggare 10% (Improved alltså) vilket faktiskt gör den bättre än thunderfury-proccen (Som nu nerfas ner till värdelös för tanking).


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Thunderclap med improved kommer göra 254dmg och affecta 4 mobs, och slowa med ytterliggare 10% (Improved alltså) vilket faktiskt gör den bättre än thunderfury-proccen (Som nu nerfas ner till värdelös för tanking).

Thunderfury nerfas bara ner så att den inte längre är bland toppen av level 70 tanking vapnen. Det, IMO, är bra, det är ett level 60 vapen, orka att det ska vara imba vid level 70 också.

Sen kom jag ju att tänka på att de gav tillbaka vår rage så då kanske Thunderclap inte är så dumt ändå. Annars tyckte jag bara att det var slöseri med rage.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

har kört en hel del heroic och karazhan m.m och imp thunderclap är bra vid stora pulls man får lite threat i början. men sedan 20% reduced atk speed är skit bra. sen vid boss fighter medär den också bra för att nästan inga bossar är immune mot then

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Hukkie:

Thunderclap med improved kommer göra 254dmg och affecta 4 mobs, och slowa med ytterliggare 10% (Improved alltså) vilket faktiskt gör den bättre än thunderfury-proccen (Som nu nerfas ner till värdelös för tanking).

Thunderfury nerfas bara ner så att den inte längre är bland toppen av level 70 tanking vapnen. Det, IMO, är bra, det är ett level 60 vapen, orka att det ska vara imba vid level 70 också.

Sen kom jag ju att tänka på att de gav tillbaka vår rage så då kanske Thunderclap inte är så dumt ändå. Annars tyckte jag bara att det var slöseri med rage.

Mellanare

Threatgeneration på TF-proccen har enligt patchnotes dragits ner så att den är ruskigt låg, thunderclap är vad som ska ersätta den delvis, kommer ju aldrig bli lika enormt bra dock då den har en cooldown under vilken TF kunde procca 4 gånger eller så.

Har man protspecc numer och improved TC så kostar en thunderclap 13 rage istället för 20, och är en av de bättre skills man kan köra med.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar