Nihilum får sponsring.

Medlem
Nihilum får sponsring.

För er som hänger med i pve framfarten vet att Nihilum röjer runt bra bland de nya bossarna och nu har dom fått lite mer sponsring. Det är gaming företag SteelSeries som bland annat sponsrar SK i cs. Kommer allt detta leda till att folk får betalt för att sitta å döda ai styrda pixlar?

mer finns att läsa här och på Nihilums hemsida

Inaktiv

Nihilum gillar att skryta en del faktiskt. Dock får jag säga att de nästan har rätt till det, de plockade Magtheridon förut afaik och om jag inte missminnner mig så var det ytterliggare en world first, de har helt enkelt riktigt tajta team och grymma RL's.

Synd att man inte kan säga det samma om TACO, bra medlemmar, dålig RL.

Inaktiv

Nördar.......

Inaktiv

Kommer aldrig bli betald för att spela wow. Bara de mest uber geekiga kan

Medlem

Mja, har man inget jobb/skola utan vill dedikera sitt liv till att spela WoW 24/7 så är det väl bra. Jobbar hellre, tror jag tjänar mer på det i längden

Kul för den där gruppen iaf

Medlem

Varför tror folk att bara man är bäst i världen spelar man 24/7? Klart som fan dom har jobb och liknande. Dom raidar på kvällarna vissa tider, kanske mer än vissa andra, men dom har gjort sig förtjänt av det. Och det är klart man dedikerar sig... Det gör väl vem som helst som tycker något är kul.

Medlem

Ingen större skillnad mot medelklaner i cs till exempel. Dom blir sponsrade, nöter mycket men går ändå i skolan eller till jobbet. Bara för att WoW fått nått skumt rykte att vara extra no-life. Märkligt. Grattis Nihilum.

Medlem

lolhorde.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ger väl inte så mycket att sponsra en guild i wow. Tror ingen på deras server kommer att bry sig så mycket ändå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Reklam, reklam, reklam... företag köper upp småpojkar för att göra reklam för sina produkter. Komersiell prostitution?

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Ger väl inte så mycket att sponsra en guild i wow. Tror ingen på deras server kommer att bry sig så mycket ändå.

Hehehe Finns gott om fans på Magtheridon, och det snackas nog en hel del om vad dom har för sig.

Roligast är nog en kille från ovan nämnda TACO som med panik i rösten brukar dyka in på vår vent och fråga var Nihilum är. Gnomes, jag säger då det...


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

why not och alla är nördar som sitter o gnäller i ett spelforum bara så ni vet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

vill någon betala någon annan för o spela så är de ju deras sak tycker jag, sj så tycker jag att de är lite roligt att folk som spelar spel blir sponsrade rakt över lag så hehe

Inaktiv

Hade vart skitkul att spela i en guild som Nihilum. Synd att det tar aldeles för mycket tid bara. Hur som helst, kul för dem att få lite gratisprylar och nån centimeter extra e-peen.

Inaktiv

Grotesk hemsida.

Inaktiv

Ser ut som något sledet template-mojs.

Roligt att de hade en banner från en hemsida som säljer guld

Medlem

Hehe, lyckades paja en raid för dom en gång när dom spelade på Burning legion, dock inte medvetet pajade utan, jag lyckades på nått sätt stoma in med yxan när dom i full rask skulle ta ner utomhus bossen vid (va fan heter det) vid dark portal. Där nånstans. Var inte meningen dock, var rätt röd i ansiktet efter, men lite kul när man tänker på det så här efteråt.. haha, vilken skit jag fick. 100 hat brev från Nihilium. inte dåligt Har nog rekordet ännu

Medlem

många av dom som är i dom bättre guilderna är översittare ser ner på andra som är sämre gear o sånt... visst man kan ju skryta om sitt gear men ändå >.>

Medlem
Skrivet av Rizzt:

Hehe, lyckades paja en raid för dom en gång när dom spelade på Burning legion, dock inte medvetet pajade utan, jag lyckades på nått sätt stoma in med yxan när dom i full rask skulle ta ner utomhus bossen vid (va fan heter det) vid dark portal. Där nånstans. Var inte meningen dock, var rätt röd i ansiktet efter, men lite kul när man tänker på det så här efteråt.. haha, vilken skit jag fick. 100 hat brev från Nihilium. inte dåligt Har nog rekordet ännu

Vissa fattar inte att en del inte vet vad man inte får göra på vissa platser, utan tror att alla vet lika mycket om raidbossar och andra events som de själva gör, som lirar med sådana guilds och så.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Snälla... sponsra en guild pga dess presationer i pve? På gränsen till skrattretande ju.

Inaktiv
Skrivet av jingai:

Snälla... sponsra en guild pga dess presationer i pve? På gränsen till skrattretande ju.

Mja, ganska smart att sponsra eliten av 8,5 miljoner spelare. De flesta känner ju till dom.

Medlem
Skrivet av jingai:

Snälla... sponsra en guild pga dess presationer i pve? På gränsen till skrattretande ju.

Och på vilka grunder ska man sponsra folk då?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av jingai:

Snälla... sponsra en guild pga dess presationer i pve? På gränsen till skrattretande ju.

De flesta som spelar wow (iallafall de som är lite intresserade) vet väl vilka Nihilum är. Det är nog ganska bra exponering, iallfall så länge de fortsätter med "world firsts".

Dessutom kanske det samma kommer till pvp när arena systemet kommit igång ordentligt.

Medlem
Skrivet av jingai:

Snälla... sponsra en guild pga dess presationer i pve? På gränsen till skrattretande ju.

Reklam? varje gång dom dödar en boss först så e det ett par miljoner som går in på deras sida.....

Inaktiv

Att de får betalt av att spela ett MMOPRG e lite löjligt


signatur

Alla är vi beroende.

Inaktiv

iaf när dom spelar mot datorn
hörde om ett arena-team som blitt sponsrad häromdan också, det har jag lite mer respekt för


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Vad sponsras det med? Något spel? Musmatta? Datormus? Tangentbord? En dator?

Oavsett så är det ju lus ersättning för att sitta o spela 40+ timmar veckan!


signatur

Here's to alcohol, the cause of—and solution to—all life's problems.

Gen
Medlem

Förstår inte varför alla är emot sponsring av MMORPGs? Quake- och CS-klaner är ju sponsrade. Tänk sen alla riktiga sporter såsom tennis, golf o.s.v.

Om ni tänker efter så kommer datorspelande att bli en riktig e-sport inom en mycket kort framtid...eller nej, det ÄR en e-sport. Och trenden kommer inte direkt att vända. Att sponsra ett WoW guild tror jag är guld för sponsraren som får otrolig uppmärksamhet iochmed guildets popularitet.

Jag hade väntat mig mycket mer sponsrande inom en snar framtid.

Inaktiv
Skrivet av Pizzabagarn:

Vad sponsras det med? Något spel? Musmatta? Datormus? Tangentbord? En dator?

Oavsett så är det ju lus ersättning för att sitta o spela 40+ timmar veckan!

Dom sponsrar inte för att vara snälla utan för att göra reklam för sina produkter. Att Nihilum sedan accepterar sponsringen även om det ger dåligt betalt är deras problem. Lite sponsring är bättre än ingen sponsring sålänge företaget och dess produkter är ok tycker jag.

Inaktiv

Gen: det alla tycker är att det är skitkonstigt att dom sponsrar player vs dator..
snart är allt mördat, då är det instansfarming som gäller.. sponsra bossfarm liksom, helt bäng

det finns typ arena-lag som är sponsrade också nu dock, vilket makes more sense


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar