Frågor ang Warcraft böckerna

Medlem
Frågor ang Warcraft böckerna

Tjenare,,,

Prövar här på FZ, får inge svar från andra sidor i denna fråga.

Jag funderar på att köpa alla Warcraft böckerna men är lite konfunderad.
I vilken ordning ska man läsa dem för att vara Warcraft historien rätt.
Jag har letat reda på en lista av böcker, undrar om de är i rätt ordning, med den senaste och rätt i historien, är längst upp.

Undrar också om jag har glömt någon bok och isf vart ska den in, kanske det kommer någon bok jag bör hålla ett getöga på också.

Hoppas det är nån som kan lätta på mina frågetecken kring detta så jag kan köpa dem börja läsa.

Warcraft: The Sunwell Trilogy Volume I: Dragon Hunt
Warcraft: The Sunwell Trilogy Vol. II: Shadows of Ice

Warcraft: War of the Ancients Trilogy: Book One: The Well of Eternity
Warcraft: War of the Ancients Trilogy: Book Two: The Demon Soul
Warcraft: War of the Ancients Trilogy: Book Three: The Sundering

Warcraft: Cycle of Hatred

Warcraft: Day of the Dragon
Warcraft: Lord of the Clans
Warcraft: The Last Guardian


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Du kan läsa warcraft lore här. Men om du víll ha böckerna så vet jag inte vart du kan få tag på dom.

Edit: finns några böcker här blizzards web shop


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så här är det dom där böckerna handlar om händelser utanför sjävla grund loren så att säga. Om du vill läsa själva grund loren så ska du läsa de Night Hawk linka. Böckerna är såklart inte helt ute och flyger med egna små äventyr de är ju liksom saker som har "hänt" i warcraft världen vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Du kan läsa warcraft lore här. Men om du víll ha böckerna så vet jag inte vart du kan få tag på dom.

Edit: finns några böcker här blizzards web shop

Tackar, men,,,
Vet vart jag kan läsa om lore'n men det är inte nått novell aktigt, som jag söker då. Det var på blizzards sida jag hittade böckerna men känns som de ite uppdaterar den sidan så snabbt och jag hittar ingen information om hur böckerna "ligger" i warcraft historien. Vill ju läsa dem rätt.

Skrivet av livv:

Så här är det dom där böckerna handlar om händelser utanför sjävla grund loren så att säga. Om du vill läsa själva grund loren så ska du läsa de Night Hawk linka. Böckerna är såklart inte helt ute och flyger med egna små äventyr de är ju liksom saker som har "hänt" i warcraft världen vad jag vet.

Det är inte slaviskt att de ska vara grundlor'en rätt till minsta punkt, men jag vill hålla nån sorts rätt historisk ordning så jag inte tex läser att mister Arthas smiskar high elfs för att sedan läsa om då han tex som liten får sitt första trä svärd, ja ni förstår hehe...

Glad att jag fått svar iaf, har nog lagt ut dessa frågor på 5-6 olika ställen men endast fått nån respons här


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Well of eternity tror jag handlar om den första brunnen (den som sade kaboom) och sen fortsätter de andra 2 efter där. Day of the dragon minns jag inte vad den är om men Lord of the Clans är om Thralls uppväxt (durnhold keep) och The Last Guardian är om Medivh (The Black Morass). Skulle tro att du borde kolla vad böckerna handlar om och sen slå på wow-wiki för att få redan på när böckerna utspelar sig (innehåll -> tid) och sen läsa så.


signatur
Medlem

Hittade rätt ordning på dem nu

Warcraft Fiction Timeline

War of the Ancients Trilogy: (Richard A. Knaak)
The Well of Eternity
The Demon Soul
The Sundering

Rise of the Horde (Christie Golden)

The Last Guardian (Jeff Grubb)

Day of the Dragon (Richard A. Knaak)

Lord of the Clans (Christie Golden)

Of Blood and Honor (Chris Metzen)

The Sunwell Trilogy: (Richard A. Knaak & Jae-Hwan Kim)
Dragon Hunt
Shadows of Ice
Ghostlands

Cycle of Hatred (Keith R. A. DeCandido)


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

vart sugen på att läsa dom själv nu ... FInns det nån svensk site som säljer dom ?

Medlem

Jag ska nog köpa dem på denna sajt
http://www.bokus.com/se/

Brukar använda denna sajt då jag söker efter bra priser på böcker, den söker inte bara på svenska sajter så ni vet.
http://www.bokfynd.nu/


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ok, nu har det gått ett jäkla tag sedan jag frågade loss om böcvkerna och nu har jag blivit lite visare, kanske lite fler gråa hår
Men såhär ser det ut med Warcraft böckerna iaf.

jag har upplevt att jag inte har läst i nån speciell ordning men fått ut mycket av just den ordningen jag läste.
Då vissa saker jag fått reda på i "framtiden" blev riktigt kul å veta då jag läste om nått i "dåtiden".
Helt nöjd med den ordning jag läst kan jag skriva upp dem här.

• Arthas - Rise of the Lich King. /Christie Golden

-=[ Warcraft: Archive ]=- (finns i en samlings volym)
• Day of the Dragon. /Richard A. Knaak
• Lord of the Clans. /Christie Golden
• The Last Guardian. /Jeff Grubb
• Of Blood and Honor. /Chris Metzen

• Rise of the Horde. /Christie Golden
• Beyond the Dark Portal. /Christie Golden & Aaron Rosenberg
• Tides of Darkness. /Aaron Rosenberg

-=[ Warcraft: War of the Anchients ]=- (finns i en samlings volym)
• The Well of Eternity. /Richard A. Knaak
• The Demon Soul. /Richard A. Knaak
• The Sundering. /Richard A. Knaak

Dessa två böcker har jag inte läst än, men jag har dem hemma.
• Cycle of Hatred. /Keith R.A. DeCandido
• Night of the Dragon. /Richard A. Knaak

Februari nästa år så kommer Stormrage skriven av Richard A. Knaak.
Den handlar om den mäktiga druiden Malfurion Stormrage, Illidans tvilling bror.

Finns två grafiska noveller också.
• World of Warcraft, Volume 1 DC Comics (Wildstorm)
Issues# 1-7. /Walter Simonson & Ludo Lullabi (Illustrator)
• Ashbringer. /Micky Neilson & Tony Washington (Illustrator)

Det finns manga böcker också i Warcraft världen.
Men jag gillar inte manga stilen så de hoppar jag, tyvärr.

The Sunwell Trilogy Series. Skapade av Richard A. Knaak & Kim Jae-Hwan (Illustrator)
• The Dragon Hunt
• Shadows of Ice
• Ghostland

• Warcraft Legend Series Vol 1. /Carlos Olivares, Dan Jolley
• Warcraft Legend Series Vol 2. /Aaron Sparrow, Dan Jolley
• Warcraft Legend Series Vol 3. /Carlos Olivares, Christie Golden
• Warcraft Legend Series Vol 4. /Christie Golden, Dan Jolley

• Warcraft: Dragons of Outland, Volume 1. /Jae-hwan Kim, Richard A. Knaak

• Death Knight. /Dan Jolley, Rocio Zucchi
(kommer i i slutet av året)


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ja kanske bra å medela det också till alla lika nördar, jag har köpt böckerna på Science Fiction Bokhandeln i Malmö.
Har man inte turen till bra fantasy bok butik så kan ni alltid kolla deras hemsida.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Ja kanske bra å medela det också till alla lika nördar, jag har köpt böckerna på Science Fiction Bokhandeln i Malmö.
Har man inte turen till bra fantasy bok butik så kan ni alltid kolla deras hemsida.

Köpte mina böcker i denne butiken med kan rekommendera deras butik, de har det mesta

Medlem

Ska nog slänga iväg någon beställning, ska bara kika ifall de har några bra priser!
Köpte Warcraft Archives för 170:- på Sci-Fi bokhandeln, innehåller 4 warcraft böcker.


signatur

There is whiskey in the jar!

Medlem

Jag vet att det gått ett par år. Men jag tänkte komplettera denna tråd lite.
Jag har enbart varit på detta i några timmar och min slutsats är att det är rörigt.

Denna länk http://wow.gamepedia.com/Novel_guide bjuder på en hel del förklaringar och listor. Jag rekommenderar den starkt för dig som vill ge dig på att läsa rätt bok i rätt ordning.

Sedan finns det listor som personer satt ihop baserat på the "timeline".

http://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/8048395461
https://www.goodreads.com/topic/show/1430025-best-order-to-re...
https://www.amazon.com/gp/richpub/listmania/fullview/R1Y85Z4V...


signatur

Niet.

1
Skriv svar