[70] Shattered Halls.

Medlem
[70] Shattered Halls.

LFPriest then we go!

Skämt åsido, vilken JÄVLA instans. Grupper om 7 ibland, alltså, Har inte hittat en enda grupp hittils som jag kan fullfölja hela grottan med.

Tips?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Du det stället är sjukt

Medlem

Jag tycker den instancen är underbar. Kräver mycket av tanken dock, antar att vår tank är bra då eftersom jag finner den instancen lätt. Detta vet ni säkert, men ta alltid ner legioneren först. Han kallar till mer soldater. En mage for CC är grym med, och kan användas till AOE på vissa ställen. En rouge är plus eftersom han kan lockpicka upp dörren innan första bossen så man slipper gå ner i kloaken, sen är Sap bra att ha med. Bossarna är grymt lätta, typ all out nukage på dem första 2, sen lite mer finess i den sista.


signatur

Videomupp

Medlem

Den grupp som jag alltid föredrar där inne är rogue (jag själv) imp sap/lockpick, mage, warlock, feral druid (tank) samt präst, funkar fin fint


signatur

Meep!

Medlem

Jag skall specca om till protection och se omdet går bättre hehe.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Ganska lätt instance, sista bossen kan vara lite jobbig ibland.

Inaktiv

Haha, spelade instancen på level 67, med 2 palas och 2 melee shamaner, och det gick faktiskt jävligt bra. Rollat Auchindoun så ingen har haft särskilt fet gear, de andra kan varit och pillat i Karazhan innan, kommer inte ihåg när det var.

Testpilot

Testade det första gången igår faktiskt , crowd control är allt på det stället.
Tank i min grupp sög dock så jag fick alltid healing aggro (suck) , ska bli kul o se hela stället nåndag

Inaktiv

Hehe har tagit hela ramparts, BF, men bara första i bossen Shatterdhalls på heroic. De första två har vi farmat men SH va rätt svårt på heroic faktiskt efter första bossen när man ska börja rusha så va blev det svårt

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Testade det första gången igår faktiskt , crowd control är allt på det stället.
Tank i min grupp sög dock så jag fick alltid healing aggro (suck) , ska bli kul o se hela stället nåndag

Healers får alltid aggro i sh, man får kite:a lite bara.

Medlem

Vaddå, heroics? då kan det vara lite svettigt.. annars eh?


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv

Hunter kiting ftw säger ja bara i de långa korridorerna i SH.

Medlem

Klarade Shadow Lab igår, betydligt lättare!

Skall ge mig på shattered igen ikväll tänkte jag, blev förbannad när min syrra klarade skiten igår haha. Hon har ett robust gäng hon alltid lirar me, och dom verkar fungera kanon ihop. 1x prot tank, 1x priest, och sen hon som är mage. Sen tar dom in 2 randoms. Hon visade mig spellsteal igår också haha, en mob blev en hund, sen steala hon so blev hon hund istället haha kul som fan när hon fick "frenzy" o bara köttade.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

tycker inte den var så farlig.. var inte feg att feara bara

..och kör med en tank ni litar på, inte nån randomwarrior.. förslagsvis en druid, så det är lite lättare med aoe-tanking


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Äh, 2-hands tanking med ss + ww + cleave ftw


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Äh, 2-hands tanking med ss + ww + cleave ftw

Och warriors undrar varför folk väljer druider istället för warriors som tank till instancer? -.- fixa en 1h och sköld ffs

Medlem

Eller skaffa en healer som inte är helt jälva nub. Vi tankade SV med 2h för att vi saknade dps på 4 pers.


signatur
Medlem
Skrivet av Lowaim:
Skrivet av Rincewind:

Äh, 2-hands tanking med ss + ww + cleave ftw

Och warriors undrar varför folk väljer druider istället för warriors som tank till instancer? -.- fixa en 1h och sköld ffs

Öhh, jag vet inte vad för spel du spelar. Men 2H-tankning är den absolut bästa tankningsättet i spelet när man kör 5-manna med folk som kan spela och har koll på saker och ting.

DPS > Allt. Bara å ösa på och DPS-tanka. Folk som väljer en druid som tank är folk som tycker att det är lättare att spela med en druid som kan spelet lite än att plocka upp random-noob-warrior som ska tanka i random-gear med en 2,9 sec 1-handare och sköld.

1-h + sköld kan man plocka fram om man ska tanka bossen, men det går lika bra med 2-handare för det också. Men trash är det bara att rensa med 2-handare.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Skrivet av Rincewind:
Skrivet av Lowaim:
Skrivet av Rincewind:

Äh, 2-hands tanking med ss + ww + cleave ftw

Och warriors undrar varför folk väljer druider istället för warriors som tank till instancer? -.- fixa en 1h och sköld ffs

Öhh, jag vet inte vad för spel du spelar. Men 2H-tankning är den absolut bästa tankningsättet i spelet när man kör 5-manna med folk som kan spela och har koll på saker och ting.

DPS > Allt. Bara å ösa på och DPS-tanka. Folk som väljer en druid som tank är folk som tycker att det är lättare att spela med en druid som kan spelet lite än att plocka upp random-noob-warrior som ska tanka i random-gear med en 2,9 sec 1-handare och sköld.

1-h + sköld kan man plocka fram om man ska tanka bossen, men det går lika bra med 2-handare för det också. Men trash är det bara att rensa med 2-handare.

Öhh vet inte vad för spel du lirar men testa du 2h tanka i 5 manna heroics GG på den. Har klarat Ramp,BF, Slave pens på heroic och första bossen i SH lyckas du tanka mobs med 2h så......... Jag som är full prot blir typ 3 shottad av mobsen cloth leather = one shot. Jag har btw bra gear värt att nämna är shielden som man köper för 33x badge of justice. Hatar jävla nab warriors som springer runt och leker imba med 2h.

Medlem

Fast det är väl en satans skillnad på Heroic och vanligt? >_> Klart som fan att det är svårt på det. Men nu var det inte Heroic runs som han pratade om heller.


signatur

Videomupp

Medlem

Ni har rätt båda två. Klart att en 2h warrior tankar bättre, men att han lyckas överleva med det är en annan sak. Men har man ett team som man litar på och mobsen inte one-shottar en så är det inget fel med att 2h tanka. Men som sagt, i heroics går det inte så bra. -.-

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Fast det är väl en satans skillnad på Heroic och vanligt? >_> Klart som fan att det är svårt på det. Men nu var det inte Heroic runs som han pratade om heller.

Säger han 5 manna så tar jag det som alla 5 manna. Sen tanks som springer run med one hand 2.80 speed är väll en annan sak vad sägs som tabba genom alla mobs? och köra en sunder på de med 1.80 speed funkar + att jag får 4k mer armor lite hp etc. När jag ser warriors som tror de är så leet på classen och springer där och kör swiping strikes+ cleave osv och typ " i get more aggro than a prot tank" Gz hur länge överlever du? inte ens länge med en holy priest. Med tanke på den rage man får idag efter blizzard har nerfat warriors rage gen så kan jag inte tänka mig att det är möjligt att hålla aggro från locks och mages. Swiping strikes+ cleave sen får du väll vänta elr nåt? 100% på att nån mob drar till locken elr magen. Om inte locken och magen får aggro så väntar de på dig eller så rent ut sagt suger de.

Medlem

Beror ju helt på mobsen och gruppen. Tex slimepacksen och första/andra bossen i sh går det prima å köra dps gear. MS packsen kör man sköld osv.

Medlem
Skrivet av 4eye:
Skrivet av Harakiri:

Testade det första gången igår faktiskt , crowd control är allt på det stället.
Tank i min grupp sög dock så jag fick alltid healing aggro (suck) , ska bli kul o se hela stället nåndag

Healers får alltid aggro i sh, man får kite:a lite bara.

bara om man kör med en dålig tank. aldeles för många tror att tanka är att ha aggro på den mobben som DPSarna slår på när det igentligen snarare handlar om att ha aggro på de som DPSarna inte slår på.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Exakt. Som tank gör man så att man markerar ett target till dps sen så skiter jag oftast i den för den kommer förmodligen dö fort så fokuserar man på resten. Om det nu inte är typ 1-2 starka trash man pullar, då gäller det ju att hålla allt.

Vilket också är andledningen till att man kan bli jävligt lack på folk som inte koncentrerar dps på 1 target eller dumma locks som ska dotta allt dem ser... skitlätt att hålla aggro sen...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

det var fan coolshit i botanica igår.. två locks med över 1k spelldmg, jag shadowpräst med ~710, en stackars healer och en stackars druidtank..
mc:ade den där moben å gav oss alla 320-spelldmg-buffen som håller i 30 minuter..
misery.. shadow weaving.. mobsen bara fearades åt höger och vänster och smälte som smör, helt omöjligt att tanka dom


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

På normal är Shattered Halls ganska enkelt, har tankat det ett antal ggr och ända problemet är 7man groups då folk inte kör proper SingleTargetDPS. Annars så CCar vi för det mesta 1-3 personer beroende på hur mycket CC vi har med oss. 1 brukar kitas runt och DPSas ner snabbt som fan, resten håller jag ensam (Protspecc såklart). Efter det så dödas de jag håller 1 efter 1 och till sist de låsta mobsen.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

fear! fear!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Fear är bra, men det känns lite onödigt ibland då det känns mer kontrollerat att bara CCa säkert och ta ner dem en efter en från tanken, om han klarar hålla de som är över alltså.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Ush fear... körde precis Durnholde med en jobbig warlock som tyckte fear var skitbra, viss vi var rätt säkra från adds men försöka tanka nått som springer runt överallt... utan så fort fearen bryts så sitter de klistrade på healern. GG. Speciellt då warrior rage generation suger pung om man inte blir slagen <.<


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar