Bara byta en char?

Inaktiv
Bara byta en char?

Nu är det så att mina polare skullle vilja byta en av deras alts med varrandra. Undrar därför om man kan göra det? Länge hört rykten om att man kan byta bara en char, men har inte sett nåt officelt.

Tack på förhand

Inaktiv

Helt omöjligt.

Medlem

Då måste dom byta accounts. Det funkar inte att byta en char.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Du kan göra en charactertransfer mellan 2 konton men det måste vara SAMMA ägare till bägge dvs namn, adress, mailadress etc ska vara identiska på bägge konton...

Medlem

men det går väl att ändra?

Inaktiv
Skrivet av sirdavva:

men det går väl att ändra?

Jo, det borde väl funka. Nån som vet?

Medlem

Tror det ska gå. En i guilden som fört över sin brors karaktär till sitt konto t.ex.

Inaktiv

Det går inte.

Viss kontoinfo, t.ex. namn, går inte att ändra.
Det funkar att flytta till/från brorsans konto antatligen för att:

- Man får dela konto med sin son/dotter. Skaffar man sen ett eget konto till sin unge så ska man kunna flytta över en gubbe.

och/eller

- Samma efternamn och adress = rätt säkert att det inte är en powerlevlad eller köpt gubbe, så det finns egentligen ingen risk med att tillåta en sån flytt.

Medlem

Here's the deal, man kan flytta karaktärer mellan konton, dessa konton måste dock ha samma Efternamn, Telefon#, Adress. Är de inte identiska blir båda konton perm Bannade (there's no return from there!). Dessa uppgifter går att ändra, genom att kontakta supporten via mail (tar ett jävla tag), dock måste du också hitta på en trolig anledning.

När blizzard ändrar något i ett konto kommer de också undersöka kontot, dvs de kommer märka om ägaren köpt guld, delat ut kontot, eller om det till och med bytt ägare.

Inaktiv

Tackar för svaren. Vi gjorde såhär;
Min polare ville ha min mage och min andra polare ville ha min polares rogue.
Båda gick och köpte nya accs. Den som skulle ha min mage skrev in mina uppgifter. Och som skulle ha roguen skrev in hans uppgifter.

Medlem
Skrivet av Dyppe:

Here's the deal, man kan flytta karaktärer mellan konton, dessa konton måste dock ha samma Efternamn, Telefon#, Adress. Är de inte identiska blir båda konton perm Bannade (there's no return from there!). Dessa uppgifter går att ändra, genom att kontakta supporten via mail (tar ett jävla tag), dock måste du också hitta på en trolig anledning.

När blizzard ändrar något i ett konto kommer de också undersöka kontot, dvs de kommer märka om ägaren köpt guld, delat ut kontot, eller om det till och med bytt ägare.

det går också att ringa till blizz suporten för att ändra uppgifter, det dom frågar efter då är cdkey mail adress m.m dom vill vara säkra på att man inte stulit kontot

1
Skriv svar