Medlem
pet aggro skill

vad finns det för mer skills som drar aggro förutom growl?

Medlem

Finns inte


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Inaktiv

Intimidate eller vad den heter.. Stunnar mobs i 3 sec och drar galet med aggro.. Krävs poäng i BM trädet för det.

Medlem

Hur är det med Cower?

Medlem

Cower funkar som fade för präster

Medlem
Skrivet av Jazman:

Cower funkar som fade för präster

jaaaaa, sååå va det

Medlem

Kill command ger en del threat. Alla pet attacker (förutom fade dvs) generar också threat men, frågan är hur mycket. Screech till exempel genererar mer threat än alla (inte hittat nånting som håller aggro lika bra som screech bör jag nämna) andra pet skills förutom growl. Men, beror ju som vanligt lite på spec.

Medlem

Skulle precis skriva det som Edd1e så bra redan skrivit. Kan bara tillägga Charge som grisarna har också ger threat. Enligt mig är pets tankar på samma sätt som druiderna; dps=aggro.

Medlem

LB + GFTT = Win


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

LB + GFTT = ??

Medlem
Skrivet av Gibbs:

LB + GFTT = ??

second that

Medlem

Go for the throat, vet dock inte vad det andra är.


signatur
Medlem

Om du vill att ditt pet ska tanka och inte släppa aggro, så ha med dig en paladin eller en warrior för BoM/BS. Growl skalar med petets AP med en faktor 5, har jag för mig att jag läste (vet inte hur bra det stämmer). Är som natt och dag i alla fall.

Medlem

Vafan, är ni inga hunters eller?

GFTT = Go For The Throat i Marksmanship trädet. Ger pet 50 focus när man crittar.

LB = Lightning Breath. Windserpents har det. DPS-tank ftw
Varje gång man crittar = 250 extra DMG från pet. + Growl = Win.

Kan ju köra en uggla också med screech, men med GFTT och rätt gear så kan inte ugglan dumpa focus tillräckligt snabbt, då är en windserpent mycket bättre.

Ju fortare saker dör = desto mindre tankning behövs


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Saken är den med Wind Serpents att LB hålls på avstånd och att pettet använder hällre LB än growl. Hänger ju lite på när deras energi tickar och avstånd också men iaf för mig känns det klart mer "säkrare" med en pippi än en Wind Serpent just för att den alltid kan slänga ut en Screech/Claw. Sen funkar bara intimidation i melee range ifall det nu skulle bli "så" akut.

Men! Smaken är som baken.

Medlem

Wind Serpents har ju bara LB som initial attack på avstånd, när den väl börjar meleea och kör growl så är den ju intill moben.

Men som sagt, beror lite på gear och hur man speccar.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Skrivet av Link:

Om du vill att ditt pet ska tanka och inte släppa aggro, så ha med dig en paladin eller en warrior för BoM/BS. Growl skalar med petets AP med en faktor 5, har jag för mig att jag läste (vet inte hur bra det stämmer). Är som natt och dag i alla fall.

lite fel...

Pet AP x 2.5 = Growl Threat

Medlem
Skrivet av Oggy:

Pet AP x 2.5 = Growl Threat

Nice.
Har du nån källa att erbjuda?

Inaktiv

tar tillbaka det... hade lite fel.. .de har gjort om det sen sist jag kollade.

Citat:

PetAttackPower Threshold = 28.14 * PLVL - 1235.6

Once this threshold is passed, every additional point of PAP adds 5.7 points of threat to Growl.

So, for a level 70 pet, the threshold is 734. If the pet has, for example, 859 attack power, each growl will generate:

664 + [(859 - 734) * 5.7] = 1377 threat.

För att förenkla det helt så ta: 28.14* (ditt pets level) - 1235.6 (734.2 för ett level 70 pet)
Där har du din BASE threat för growl.
Sen tar du ditt pets AP -734,2
Om du får ett minus tal så kommer du göra 734 threat.
Om du får ett positivt tal så tar du det du får över x 5.7 + 734

så säg att ditt pet har 1000 AP....
1000-734,2 = 268,5

Efter som du har ett positivt tal tar du 268,5 * 5,7 + 734,2 = 2249.

Så med ett pet med 1000 AP så gör growl 2249 threat.

Vill du läsa mer så kolla http://www.wowwiki.com/Pet:Growl

Men för att göra det ännu enklare.. Ta ditt pet AP * 2,5 ... det stämmer rätt bra

Hoppas det hjälpte

Medlem
1
Skriv svar