Medlem
Base stats!

Jag har funderat på om basestats för de olika raserna har någon större betydelse när man når en högre level. Jag skulle kunna ta upp ett exempel: Jag har bestämt mig för att börja spela som warrior men har inte bestämt mig om jag vill spela som orc eller gnome. Orcen har 23 i strength och gnomen har bara 15. Det är klart att det har en ganska stor betydelse om jag väljer gnome istället för orc när jag ännu är låg level. Har dessa stats någon större betydelse när jag kommer närmare max level? Då har man förmodligen ganska bra utrustning med en hel del extra stats.

Har ni några tankar kring detta?

nj
Medlem

Base stats är väl inte så viktiga egentligen, spelar lite roll i början men när du når lvl70 så hänger det mer på gearen. Säg att du skulle ha identisk gear på lvl70 som både gnome och orc, då skiljer det 7str som är 14 attack power (AP) för en warrior, 14AP är 1 mer i dps, rätt liten skillnad mao.

Det kan vara mer intressant att kika på vad de olika raserna har för racial traits jämfört med varandra som kan vara praktiska att ha.
Axe specialization (+5 i skill) och +15% chans att undvika stuns är riktigt trevliga traits för en warrior, samt att Blood Fury kan vara rätt trevlig vid grindande ensam (dock så lär väl healers svära över den om du kör den i grupp när du tankar tex), vet iofs inte hur effektiv den är då jag inte spelat som orc innan jag slutade med WoW.
Gnomes å andra sidan har väl främst escape artist som är smidigt, fast +15 i engineering skill och +10 arcane resistance kan ju alltid vara smidigt att ha ifall du väljer engineering som yrke.

Edit: Fixade skrivfel.

Medlem

Mellan just Orc och Gnome så är det, generellt sett, gnome = pvp, orc = pve. Gnomes escape artist är godlike i PvP, mage & druidkiller, medans orcs som har +ap under 15 sec (2 min eller 90 sec cooldown?), +5 axeskill (vilket inte är så hemskt användbart längre), räknas mer som en pve-vänlig ras. Detta gäller då warriors (& rogues).

Medlem

Det var lite det jag tänkte! I fortsättningen kommer jag inte att kolla på basestats när jag väljer ras, utan kolla på vilka special egenskaper raserna har.

Tack för era kommentarer!

Inaktiv

En polare köpte nån tidning för ett år sen. Nån sorts wow guide utgiven av Restart. Där stod det en massa skit om att taurens var dom enda som kunde tanka i end game pga att dom har 5% mer hp. Började nästan grina när jag läste det :evil:
Jag skiter även i racials, jag tar det som jag gillar helt enkelt.

Inaktiv

personligen så tycker jag att orc är dels den coolaste warriorn sen även den bästa end game tanken med rätt utrustning och rätt person bakom knapparna

Medlem
Skrivet av Dyppe:

Mellan just Orc och Gnome så är det, generellt sett, gnome = pvp, orc = pve. Gnomes escape artist är godlike i PvP, mage & druidkiller, medans orcs som har +ap under 15 sec (2 min eller 90 sec cooldown?), +5 axeskill (vilket inte är så hemskt användbart längre), räknas mer som en pve-vänlig ras. Detta gäller då warriors (& rogues).

Och stunresisten som orc har är inte en PVP skill?

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av Dyppe:

Mellan just Orc och Gnome så är det, generellt sett, gnome = pvp, orc = pve. Gnomes escape artist är godlike i PvP, mage & druidkiller, medans orcs som har +ap under 15 sec (2 min eller 90 sec cooldown?), +5 axeskill (vilket inte är så hemskt användbart längre), räknas mer som en pve-vänlig ras. Detta gäller då warriors (& rogues).

Och stunresisten som orc har är inte en PVP skill?

Jag tror att han menade att det är bra, men att gnomes escape artist är bra mycket bättre vilket leder till att orcs är bättre i pve än pvp.

Correct me if I'm wrong, men så tydde jag det.

Medlem

Så förstod jag det också!

1
Skriv svar