Medlem
rerolla

Har precis införskaffat wow.. lite sent men vafan ^^
Skulle någon kunna förklara vad det innebär att rerolla och hur man gör detta?

Inaktiv

Om du har en lvl70 eller 60+ karaktär och du bestämmer dig för att börja om från början (dvs. lvl1) med en ny karaktär...då har du rerollat.

Inaktiv
Skrivet av DeamoniC:

Om du har en lvl70 eller 60+ karaktär och du bestämmer dig för att börja om från början (dvs. lvl1) med en ny karaktär...då har du rerollat.

behöver inte vara lvl 70 eller 60+ heller.
bara man väljer en ny karaktär är väll o rerolla?

Medlem
Skrivet av tritium:
Skrivet av DeamoniC:

Om du har en lvl70 eller 60+ karaktär och du bestämmer dig för att börja om från början (dvs. lvl1) med en ny karaktär...då har du rerollat.

behöver inte vara lvl 70 eller 60+ heller.
bara man väljer en ny karaktär är väll o rerolla?

Stämmer!

Medlem

om du startar första karaktären rollar du, om du börjar om från början då du redan har en eller flera så RErollar du...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Om man hade tänkt ha den som main, då.

Medlem

Om du har en lvl 60 / 70 (beror på om du har TBC)
och det börjar bli tråkigt att köra warrior tex. Då kan du börja en ny och sluta köra med din warrior dvs reroll.

Om du kör vidare med din warrior som main men vill ha någon annan gubbe vid sidan om så kallas dom för alt.

Själv så har jag en 70 rogue och 5 alts samt att jag gjorde reroll från 60 druid till min rogue.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Rerolla kommer från när man spelade t.ex. Dungeons and Dragons med penna,papper och tärningar. Då "rollade" man sina stats med hjälp av tärningar. Så man "rerollade" en ny karaktär. Vilket har hängt med sen dess och nu rerollar man helt enkelt när man startar en ny karaktär i ett rollspel.

Iallafall så jag tolkat det, kanske är en dålig tolkningk på ordet rollspel/roleplay att man tar en ny roll med, men men.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Precis som Wardancer säger; det kommer från riktiga "penna & papper"-rollspel och har ingenting med WoW att göra då du inte "rollar" fram dina stats för din karaktär. Det är bara någon finnig rollspelsnörd som använt sig utav uttrycket för att starta en ny karaktär och nu har det fastnat bland WoW-folket, hur löjligt det än kan tyckas låta för en som lirat rollspel tidigare.

Medlem

Jingai som du säger har det inget med WoW att göra och det var inte i WoW man började säga att man rerollar, fast man inte rollar stats. Utan det har använts lika länge som man spelat rollspel på dator eller penna/papper. Folk sa reroll på den tiden jag spelade EQ och Diablo t.ex. så det är inget som "fastnat" hos wow folket utan något som är ett vedertaget utryck i rollspels kretsar


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar